Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Najlepsze praktyki w zakresie elektronicznego rzecznictwa interesów społecznych (kraje UE) Warsztaty są jednym z elementów projektu „Elektroniczne rzecznictwo.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Najlepsze praktyki w zakresie elektronicznego rzecznictwa interesów społecznych (kraje UE) Warsztaty są jednym z elementów projektu „Elektroniczne rzecznictwo."— Zapis prezentacji:

1 Najlepsze praktyki w zakresie elektronicznego rzecznictwa interesów społecznych (kraje UE) Warsztaty są jednym z elementów projektu „Elektroniczne rzecznictwo interesów społecznych w samorządzie. Nowoczesne narzędzia informowania i rzecznictwa lokalnego.” współfinansowanego przez UE (nr umowy 10071/JFK/PPt-DG/2007-2005/017- 488.01.01.01/ngo/198). Elektroniczne rzecznictwo interesów społecznych Warszawa, 16.04.2008 r. Konrad Szylar

2 Informowanie o zamierzeniach  Florencja (Włochy) – czytelny układ informacji na stronach – podział na 3 portale: Florencja ADMINISTRACJA | MIASTO |USŁUGI ADMINISTRACJA | MIASTO |USŁUGI czytelne informacje o administracji lokalnej czytelne informacje o administracji lokalnej  Glasgow (Wielka Brytania): Glasgow 4 kat. podmiotowe (mieszkańcy, biznes, „goście”, młodzież) i 3 tematyczne (miasto, „twoja rada”, usługi on-line; 4 kat. podmiotowe (mieszkańcy, biznes, „goście”, młodzież) i 3 tematyczne (miasto, „twoja rada”, usługi on-line; rozbudowany portal biznesowy (m.in. strategie, zamówienia publiczne, wsparcie, bazy itp.) rozbudowany portal biznesowy (m.in. strategie, zamówienia publiczne, wsparcie, bazy itp.)

3 Portal „ Administracja ” Strona główna Florencja

4 Glasgow Portal „Biznes”

5 Informowanie o zamierzeniach  Modena (Włochy) – bogaty wybór newsletterów i prosty interfejs zapisywania się: 4 kategorie („Informacje ogólne i czas wolny”, „Życie zawodowe”, „Administracja i polityka”, „Organizacje”) i 79 tematów do wyboru 4 kategorie („Informacje ogólne i czas wolny”, „Życie zawodowe”, „Administracja i polityka”, „Organizacje”) i 79 tematów do wyboru  Neapol (Włochy) – możliwość zamówienia aktualności o zamówieniach publicznych w ramach 6 kategorii – kanałów RSS

6 Informowanie o zamierzeniach  Verona (Włochy) – informacje o aktualnościach w postaci wiadomości RSS dostępne są dla prawie wszystkich (ponad 300) podstron tematycznych Verona  Issy-Les-Moulineaux (Francja) – Issy Podcast – krótkie audycje do automatycznego pobierania na przenośne odtwarzacze MP3 (cotygodniowy magazyn z aktualnościami, ogłoszeniami, zapowiedziami i relacjami z imprez) Issy-Les-Moulineaux

7 Informowanie o zamierzeniach  Issy-Les-Moulineaux – c.d. Issy-Les-Moulineaux Issy.TV – internetowa telewizja miejska (dostępna również w lokalnej sieci kablowej) – aktualności lokalne, kulturalne, informacje o mieście i władzach Issy.TV – internetowa telewizja miejska (dostępna również w lokalnej sieci kablowej) – aktualności lokalne, kulturalne, informacje o mieście i władzach  Hrabstwo Shropshire (Wlk. Brytania) – COMMS - zaawansowany system informowania o pracach organów hrabstwa – plan spotkań, archiwum protokołów i wszystkich dokumentów Hrabstwo Shropshire Hrabstwo Shropshire

8 Podsumowanie posiedzenia Komisji Planowania Rady Hrabstwa Shropshire Harmonogram posiedzeń wszystkich organów

9 Informowanie o zamierzeniach  Saint-Denis (Francja) – system wideorelacji na żywo z posiedzeń rady – porządek obrad najbliższego posiedzenia oraz archiwum nagrań i protokołów pisemnych Saint-Denis  Bristol (Wlk. Brytania) – system pełnej informacji o pracy rady i innych organów (kalendarz posiedzeń, dokumenty przygotowawcze, relacje na żywo i archiwum transmisji, z listą mówców i załącznikami) Bristol

10 Zbieranie opinii i konsultacje  Okręg Lichfield (Wlk. Brytania) – zintegrowanie narzędzi zbierania opinii w ramach jednej strony: Okręg Lichfield Okręg Lichfield zgłaszanie problemów zgłaszanie problemów wyrażenia opinii w bieżących sprawach wyrażenia opinii w bieżących sprawach zadania pytania zadania pytania kontaktu z radnymi kontaktu z radnymi  Okręg Vale of White Horse (Wlk. Brytania) – ankieta ewaluacyjna on-line z konkursem dla respondentów

11 Zbieranie opinii i konsultacje  Ferrara (Włochy) – „napisz do burmistrza” – formularz kontaktowy i archiwum odpowiedzi on-line z możliwością wyszukiwania Ferrara  Tunbridge Wells (Wlk. Brytania) – „zapytaj przewodniczącego” – odpowiedzi publikowane w formie komentarzy, dających początek mini-forom dyskusyjnym w poszczególnych kwestiach Tunbridge Wells Tunbridge Wells

12 Zbieranie opinii i konsultacje  Mediolan (Włochy) – forum dyskusyjne PartecipaMi – bezpośredni kanał komunikacji z radą miasta i radami dzielnic – w kwestiach bieżących i strategicznych (m.in. linki do planów posiedzeń, fora tematyczne, dzielnicowe) Mediolan  Okręg Lichfield (Wlk. Brytania) – platforma konsultacji dokumentów przy pomocy komentarzy do poszczególnych punktów i rozdziałów Okręg Lichfield Okręg Lichfield

13

14 Zbieranie opinii i konsultacje  Hrabstwo Wiltshire i Miasto Swindon (Wlk. Brytania) – panel konsultacyjny mieszkańców – elektroniczne ankiety konsultacyjne i szczegółowe informacje o wynikach Hrabstwo Wiltshire i Miasto Swindon Hrabstwo Wiltshire i Miasto Swindon  Okręg South Oxfordshire (Wlk. Brytania) – platforma konsultowania dokumentów – zaawansowane ankiety konsultacyjne on-line Okręg South Oxfordshire Okręg South Oxfordshire

15 Zbieranie opinii i konsultacje  Bristol (Wlk. Brytania) – innowacyjny portal konsultacji elektronicznych: Bristol „Platforma konsultacji multimedialnych” „Platforma konsultacji multimedialnych” Wyszukiwarka konsultacji Wyszukiwarka konsultacji „Elektroniczne petycje” „Elektroniczne petycje” Połączenie z platformą relacjonowania prac organów Połączenie z platformą relacjonowania prac organów Tematyczny portal konsultacji „Zmiana klimatu” Tematyczny portal konsultacji „Zmiana klimatu”

16 Portal konsultacyjny Miasta Bristol „Ask Bristol”

17 Zbieranie opinii i konsultacje  Issy-Les-Moulineaux (Francja) – Wirtualny Ratusz w grze Second Life możliwość poruszania się po urzędzie, pobrania dokumentów i biuletynów informacyjnych możliwość poruszania się po urzędzie, pobrania dokumentów i biuletynów informacyjnych wirtualne galerie zdjęć prezentowanych aktualnie w ratuszu wirtualne galerie zdjęć prezentowanych aktualnie w ratuszu możliwość prowadzenia wirtualnej rozmowy z pracownikiem urzędu możliwość prowadzenia wirtualnej rozmowy z pracownikiem urzędu możliwość uczestnictwa w sesjach rady na żywo możliwość uczestnictwa w sesjach rady na żywo

18

19 Rozwój społeczeństwa informacyjnego  Fontenay-sous-Bois (Francja) Otwarcie bezpłatnych publicznych punktów dostępu do Internetu Otwarcie bezpłatnych publicznych punktów dostępu do Internetu Szkolenia w zakresie kompetencji informatycznych i wykorzystania nowych technologii Szkolenia w zakresie kompetencji informatycznych i wykorzystania nowych technologii  Paryż (Francja) Bezpłatna bezprzewodowa sieć dostępu do Internetu Bezpłatna bezprzewodowa sieć dostępu do Internetu 400 stacji nadawczych w 260 miejscach (m.in. parki – docelowo – cały obszar miasta 400 stacji nadawczych w 260 miejscach (m.in. parki – docelowo – cały obszar miasta

20 Dziękuję za uwagę Projekt „Elektroniczne rzecznictwo interesów społecznych w samorządzie” jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Za treść i zawartość niniejszej prezentacji odpowiedzialność ponosi Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, poglądy w niej wyrażone nie odzwierciedlają w żadnym razie oficjalnego stanowiska Unii Europejskiej.


Pobierz ppt "Najlepsze praktyki w zakresie elektronicznego rzecznictwa interesów społecznych (kraje UE) Warsztaty są jednym z elementów projektu „Elektroniczne rzecznictwo."

Podobne prezentacje


Reklamy Google