Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJadwiga Czyż Został zmieniony 5 lat temu
1
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
19 września 2019r. IV Międzynarodowa Konferencja FORS - Recykling pojazdów w kraju i na świecie - „Praktyka i Doświadczenie”
2
BDO – informacje ogólne
BDO jest systemem informatycznym tworzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach System BDO ma umożliwić kompleksowe gromadzenie i zarządzanie informacjami dotyczącymi gospodarki odpadami BDO ma zapewnić w pełni elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych
3
Moduł rejestru podmiotów
Rejestr BDO - Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami Rejestr prowadzą Marszałkowie Województw Od 1 stycznia 2020r. wnioski w formie papierowej zostaną zastąpione wnioskami w formie elektronicznej W ramach jednego podmiotu będzie możliwość tworzenia kont dla wielu użytkowników
4
Moduł ewidencji odpadów
Od 1 stycznia 2020r. ustawa o odpadach zobowiązuje posiadaczy odpadów do prowadzenia na bieżąco ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów w BDO Do prowadzenia ewidencji w systemie BDO konieczne jest posiadanie wpisu w Rejestrze-BDO Dane podmiotu przekazującego, transportującego i przejmującego pobierane są z Rejestru- BDO – rekomendujemy weryfikację poprawności danych w rejestrze Transport odpadów pomiędzy miejscami prowadzenia działalności jednego podmiotu wymaga karty przekazania odpadów
5
Moduł sprawozdawczości
Od 2020r. obowiązki sprawozdawcze podmiotów w zakresie gospodarki odpadami będą realizowane za pośrednictwem systemu BDO Rodzaje sprawozdań w BDO: Sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami Sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami Sprawozdania z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi
6
Korzyści wynikające z systemu BDO
Zwiększenie kontroli nad krajową gospodarką odpadami Zapewnienie monitoringu przepływu odpadów poprzez wprowadzenie obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów w systemie BDO Optymalizacja procesów sprawozdawczości z prowadzonej gospodarki odpadami Optymalizacja procesów rejestracji, aktualizacji i wykreślenia podmiotów z rejestru
7
BDO Architektura systemu Data Center w MŚ
Data Center u krajowego Dostawcy Chmury Dostęp przez przeglądarkę Dostęp za pomocą BDO-API
8
Integracja API
9
Szkolenia oraz Contact Center
Od października rozpoczęcie szkoleń z BDO na targach Pol-Eco i w miastach wojewódzkich, a od stycznia dla zainteresowanych podmiotów cotygodniowe szkolenia organizowane przez IOŚ-PIB Szkolenia w postaci webinariów oraz filmów instruktarzowych tzw. tutoriali zamieszczonych na stronie Od grudnia uruchomienie zaawansowanej wersji Contact Center
10
Harmonogram
11
Dziękuje za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2025 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.