Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centrum Wsparcia Dydaktyki

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centrum Wsparcia Dydaktyki"— Zapis prezentacji:

1 Centrum Wsparcia Dydaktyki
Szkolenie z zakresu kompetencji twardych Opłaty za studia Dział Obsługi Studiów Centrum Wsparcia Dydaktyki Nice to See JU! Zwiększenie kwalifikacji pracowników administracji uniwersyteckiej w zakresie obsługi studentów zagranicznych. Program jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt pozakonkursowy pt. Podniesienie kompetencji kadry akademickiej i potencjału instytucji w przyjmowanie osób z zagranicy – Welcome to Poland realizowany w ramach Działania określonego we wniosku o dofinansowanie projektu nr POWR PN14/18.

2 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego
uj.edu.pl Uchwała nr 17/III/2019 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 27 marca 2019 roku w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich w UJ zastosowanie do wszystkich studentów bez względu na obywatelstwo; reguluje zarówno zasady pobierania jak i zwalniania z opłat; Kandydat podczas wpisu na listę studentów potwierdza zapoznanie się z zasadami pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne określonymi w niniejszej uchwale

3 uj.edu.pl Oświadczenie, podpisywany przy wpisie , drukowane z usos, tylko kandydat podpisuje, obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie danych osobowych

4 Kategorie opłat: kształcenie na studiach niestacjonarnych;
uj.edu.pl Kategorie opłat: kształcenie na studiach niestacjonarnych; kształcenie na studiach w języku obcym; kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim; powtarzanie określonych zajęć na studiach stacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce; prowadzenie zajęć nieobjętych programem studiów.

5 STUDIA NIESTACJONARNE
uj.edu.pl STUDIA NIESTACJONARNE Opłata za studia niestacjonarne obejmuje opłatę za: kształcenie zgodnie z programem studiów na danym kierunku studiów, poziomie i profilu (czesne); powtarzanie określonych zajęć, w tym w przypadku wznowienia studiów; kształcenie w przypadku obowiązku uzupełnienia różnic programowych.

6 STUDIA NIESTACJONARNE
uj.edu.pl STUDIA NIESTACJONARNE Opłata czesnego wnoszona jest za cały rok akademicki w 8 ratach w wysokości ¹/8 opłaty za dany rok studiów, w następujących terminach: I rata do 15 października, II rata do 15 listopada, III rata do 15 grudnia, IV rata do 15 stycznia, V rata do 15 lutego, VI rata do 15 marca, VII rata do 15 kwietnia, VIII rata do 15 maja. Te same terminy wnoszenia opłaty dla WSZYSTKICH studentów niestacjonarncyh WYJĄTEK: studenci, którzy rozpoczęli studia przed wejściem w życie uchwały wnoszą opłaty na zasadach dotychczasowych!!! (§14 uchwały).

7 STUDIA NIESTACJONARNE
uj.edu.pl STUDIA NIESTACJONARNE § 5 ust. 3 WYJĄTEK!!! W przypadku osób przyjętych na pierwszy rok studiów pierwszą ratę opłaty czesnego należy wnieść w terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu na studia. Kolejne raty są wnoszone w terminach określonych odpowiednio w ust. 1 albo ust. 2.

8 STUDIA NIESTACJONARNE
uj.edu.pl STUDIA NIESTACJONARNE Opłaty za powtarzanie określonych zajęć, w tym w przypadku wznowienia studiów oraz opłaty za uzupełnienie różnic programowych uiszczane są jednorazowo w terminie do 22 października w przypadku zajęć w semestrze zimowym i całorocznych oraz do 15 marca w przypadku zajęć w semestrze letnim. Wysokość opłaty z wyjątkiem kursów lektoratowych ustala się na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla danego kierunku studiów, zgodnie z zarządzeniem Rektora. Wysokość opłaty za różnice programowe ustala Dziekan.

9 STUDIA NIESTACJONARNE
uj.edu.pl STUDIA NIESTACJONARNE § 5 ust.13 W przypadku wydania rozstrzygnięcia skutkującego koniecznością wniesienia opłaty, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 2-3 (powtarzanie zajęć, różnice programowe) po terminach wyznaczonych w ust. 4 (22.10 i 15.03), płatności wnoszone są w terminie określonym w ust. 1 (terminy płatności rat czesnego), następującym po miesiącu, w którym wydano rozstrzygnięcie.

10 STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH
uj.edu.pl STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH Opłaty są wnoszone w dwóch ratach semestralnych: 1) I rata do 15 października, 2) II rata do 15 lutego. WYJĄTEK: W przypadku osób przyjętych na pierwszy rok studiów pierwszą ratę opłaty należy wnieść w terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu na studia. Kolejne raty są wnoszone zgodnie z harmonogramem.

11 STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH
uj.edu.pl STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH Opłatę wnosi się również w przypadku konieczności uzupełnienia różnic programowych. Wysokość opłaty ustala Dziekan. Opłata uiszczana jest jednorazowo w terminie do 22 października w przypadku zajęć w semestrze zimowym i całorocznych oraz do 15 marca w przypadku zajęć w semestrze letnim. Wysokość opłaty z wyjątkiem kursów lektoratowych ustala się na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla danego kierunku studiów, zgodnie z zarządzeniem Rektora.

12 KSZTAŁCENIE CUDZOZIEMCÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH W JĘZYKU POLSKIM
uj.edu.pl KSZTAŁCENIE CUDZOZIEMCÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH W JĘZYKU POLSKIM Opłaty są wnoszone w dwóch ratach semestralnych: 1) I rata do 15 października, 2) II rata do 15 lutego. WYJĄTEK: W przypadku osób przyjętych na pierwszy rok studiów pierwszą ratę opłaty należy wnieść w terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu na studia. Kolejne raty są wnoszone zgodnie z harmonogramem.

13 KSZTAŁCENIE CUDZOZIEMCÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH W JĘZYKU POLSKIM
uj.edu.pl KSZTAŁCENIE CUDZOZIEMCÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH W JĘZYKU POLSKIM Opłatę wnosi się również w przypadku konieczności uzupełnienia różnic programowych. Wysokość opłaty ustala Dziekan. Opłata uiszczana jest jednorazowo w terminie do 22 października w przypadku zajęć w semestrze zimowym i całorocznych oraz do 15 marca w przypadku zajęć w semestrze letnim. Wysokość opłaty z wyjątkiem kursów lektoratowych ustala się na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla danego kierunku studiów, zgodnie z zarządzeniem Rektora.

14 POWTARZANIE ZAJEĆ NA STUDIACH STACJONARNCYH
uj.edu.pl POWTARZANIE ZAJEĆ NA STUDIACH STACJONARNCYH Opłatę pobiera się z tytułu: powtarzania zajęć z przedmiotu, którego student mimo obowiązku zaliczenia nie zaliczył, uzyskując tym samym niezadowalający wynik w nauce; powtarzania zajęć po wznowieniu studiów.

15 POWTARZANIE ZAJEĆ NA STUDIACH STACJONARNCYH
uj.edu.pl POWTARZANIE ZAJEĆ NA STUDIACH STACJONARNCYH Opłaty uiszczane są jednorazowo w terminie do 22 października w przypadku zajęć w semestrze zimowym i całorocznych oraz do 15 marca w przypadku zajęć w semestrze letnim. Wysokość opłaty z wyjątkiem kursów lektoratowych ustala się na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla danego kierunku studiów, zgodnie z zarządzeniem Rektora.

16 PROWADZENIE ZAJĘĆ NIEOBJĘTYCH PROGRAMEM STUDIÓW
uj.edu.pl PROWADZENIE ZAJĘĆ NIEOBJĘTYCH PROGRAMEM STUDIÓW § 5 ust.5 Opłaty wnoszone są w terminie i w sposób określony przez dziekana. Wysokość opłaty z wyjątkiem kursów lektoratowych ustala się na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla danego kierunku studiów, zgodnie z zarządzeniem Rektora.

17 AWANS W razie pełnej realizacji zajęć przewidzianych programem studiów dla danego roku studiów w trybie tzw. awansu obowiązek uiszczenia opłaty, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-3 (czesne, studia w języku obcym, kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim), dotyczy pełnej wysokości opłaty obowiązującej w roku akademickim, w którym zajęcia te są realizowane. Opłaty są wnoszone w terminach określonych odpowiednio w ust. 1 albo ust. 2. (8 rat lub 2 raty semestralne).

18 AWANS W przypadku realizacji części zajęć przewidzianych programem studiów w trybie tzw. awansu, należna część opłaty, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-3 (czesne, studia w języku obcym, kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim), pobierana jest proporcjonalnie do wysokości tej opłaty w terminach określonych odpowiednio w ust. 1 albo ust. 2 (8 rat lub 2 raty semestralne). W kolejnym roku opłata ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do wniesionej kwoty.

19 uj.edu.pl URLOP OD ZAJĘĆ § 5 ust.10 Od studentów przebywających na urlopie od zajęć nie pobiera się opłat. Jeżeli urlop został przyznany w trakcie trwania roku akademickiego, wniesiona opłata jest zwracana studentowi na jego pisemny wniosek zawierający aktualny numer rachunku bankowego, proporcjonalnie do przeprowadzonych zajęć, licząc od dnia, w którym student uzyskał zgodę na urlop. W przypadku braku takiego wniosku, wniesiona opłata zostanie zaliczona na poczet opłat za kolejny okres. W przypadku, gdy w czasie urlopu od zajęć student deklaruje udział w zajęciach, ma obowiązek uiścić opłatę w wysokości określonej przez dziekana. Opłata jest wnoszona w terminach określonych odpowiednio w ust. 1 albo ust. 2 (8 rat lub 2 raty semestralne).

20 Przeniesienie z innej uczelni/zmiana formy studiów (§ 5 ust.12)
W przypadku przeniesienia z innej uczelni bądź zmiany formy studiów, skutkującej koniecznością wniesienia opłaty, w trakcie trwania roku akademickiego, student zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości stanowiącej sumę opłat za miesiące pozostałe do końca semestru z uwzględnieniem miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie lub zmiana formy. Opłata jest wnoszona w terminach określonych odpowiednio w ust. 1 albo ust. 2 (8 rat lub 2 raty semestralne), począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystąpiła jedna z powyższych okoliczności.

21 Przeniesienie zaliczonych zajęć (§ 5 ust.15)
W przypadku przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta opłata, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-3 (czesne, studia w języku obcym, kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim), jest umniejszana proporcjonalnie do wysokości tej opłaty i przeniesionych zajęć.

22 Realizacja zajęć objętych programem innego kierunku
§ 5 ust.14 W przypadku, realizacji zajęć objętych programem innego kierunku studiów opłata, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 4-5 (powtarzanie zajęć na studiach stacjonarnych, prowadzenie zajęć nieobjętych planem studiów), jest ustalana na podstawie wartości jednej godziny zajęć dydaktycznych określonej dla tego kierunku studiów. Opłata wnoszona jest w terminach określonych w ust. 4 (22.10 i 15.03).

23 uj.edu.pl W przypadku wydania rozstrzygnięcia skutkującego koniecznością wniesienia opłaty, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 4-5 (powtarzanie zajęć na studiach stacjonarnych, prowadzenie zajęć nieobjętych planem studiów) po terminach wyznaczonych w ust. 4 (15.10 i 15.03), płatności wnoszone są w terminie określonym w ust. 1, następującym po miesiącu, w którym wydano rozstrzygnięcie.

24 Decyzje podejmowane przez Dziekana (§ 5 ust.16) :
uj.edu.pl Decyzje podejmowane przez Dziekana (§ 5 ust.16) : Ustalenie wysokości opłaty w przypadku realizacji części zajęć przewidzianych programem studiów w trybie tzw. awansu; Zwrot wniesionej opłaty w przypadku przyznania urlopu w trakcie trwania roku akademickiego; Ustalenie wysokości opłaty w przypadku przeniesienia z innej uczelni bądź zmiany formy studiów, skutkującej koniecznością wniesienia opłaty, w trakcie trwania roku akademickiego; Ustalenie wysokości opłaty za: powtarzanie zajęć na studiach stacjonarnych, prowadzenie zajęć nieobjętych planem studiów, powtarzanie zajęć na studiach niestacjonarnych, różnice programowe na studiach niestacjonarnych, w przypadku wydania rozstrzygnięcia skutkującego koniecznością wniesienia tych opłat po terminach określonych w uchwale (15.10 i 15.03); Ustalenie wysokości opłaty za: powtarzanie zajęć na studiach stacjonarnych, prowadzenie zajęć nieobjętych planem studiów w przypadku realizacji zajęć objętych programem innego kierunku studiów.

25 Niewniesienie opłaty podstawą do skreślenia z listy studentów UJ
uj.edu.pl Niewniesienie opłaty podstawą do skreślenia z listy studentów UJ Konieczność wcześniejszego wezwania do wniesienia opłaty w wyznaczonym terminie

26 Zwrot wniesionych opłat
uj.edu.pl Zwrot wniesionych opłat § 8 ust.1-2 w całości w przypadku rezygnacji ze studiów przed ich rozpoczęciem w wysokości proporcjonalnej do przeprowadzonych zajęć i ponoszonych przez Uniwersytet kosztów licząc od dnia , w którym student złożył rezygnację ze studiów lub został skreślony z listy studentów - w przypadku rezygnacji ze studiów po ich rozpoczęciu lub skreślenia z listy studentów KONIECZNY wniosek zawierający aktualny numer rachunku bankowego Rozstrzygnięcie podejmuje Dziekan

27 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 10 1.Student może ubiegać się o całkowite lub częściowe zwolnienie z opłat oraz o rozłożenie na raty lub przedłużenie terminu wniesienia tych opłat. 2. Uzyskanie zwolnienia za pierwszy rok studiów jest niedopuszczalne. 3. Zasady dotyczące zwolnienia z opłat, rozłożenia na raty lub przedłużenia terminu wniesienia tych opłat nie znajdują zastosowania do osób, które zostały skreślone z listy studentów. JEDNAKOWE ZASADY DLA WSZYSTKICH STUDENTÓW!!!

28 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 11 Student może złożyć wniosek w/w sprawach, jedynie w wyjątkowych i szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności: gdy z przyczyn losowych student znalazł się po rozpoczęciu studiów w wyjątkowo trudnej sytuacji materialnej; uzyskiwania wybitnych wyników w nauce – średnia minimum 4,75; uczestnictwa w międzynarodowych programach wymiany.

29 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU – wymagane dokumenty
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU – wymagane dokumenty § 11 Wniosek powinien zawierać komplet dokumentów potwierdzających okoliczności uzasadniające udzielenie zwolnienia, w szczególności: komplet dokumentacji niezbędnej do ustalenia dochodu na jednego członka rodziny, potwierdzającej sytuację materialną, zgodnie z wymogami ubiegania się o stypendium socjalne określonymi w odrębnych przepisach; dokumenty potwierdzające zaistnienie przyczyn losowych, o których mowa w ust. 1 pkt 1; opinię jednostki w systemie pomocy społecznej odpowiedzialnej za ustalenie sytuacji dochodowej i majątkowej osób i rodzin; inne dokumenty potwierdzające okoliczności wskazane we wniosku

30 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU – wymagane dokumenty
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU – wymagane dokumenty § 11 W przypadku, gdy dokumentacja, o której mowa w ust. 4 nie została sporządzona w języku polskim, należy przedstawić również jej poświadczone tłumaczenie na język polski.

31 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 12 Termin na złożenie i rozpatrzenie wniosku Wniosek należy złożyć w terminie do 20 września roku poprzedzającego rok akademicki, którego dotyczy opłata!!! – Termin na rozpatrzenie: do 30 września. Wniosek może być złożony po 20 września, jeżeli przyczyna uzasadniająca zwolnienie lub obowiązek wniesienia opłaty powstały w trakcie roku akademickiego. W takim przypadku wniosek należy złożyć w terminie 14 dni od powstania przyczyny lub obowiązku wniesienia opłaty, nie później jednak niż do końca maja danego roku akademickiego. – Termin na rozpatrzenie: 14 dni od złożenia wniosku.

32 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 13 Rozstrzygnięcie Rozstrzygnięcie w w/w sprawach podejmuje Rektor lub osoba działająca z upoważnienia Rektora. Od rozstrzygnięcia przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od doręczenia. Zgodnie z przyjętymi zasadami, rozstrzygnięcia podejmowane są przez Dziekana działającego z upoważnienia Rektora UJ, natomiast wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy złożone od decyzji Dziekana rozpatruje Prorektor UJ ds. dydaktyki.

33 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 13 Rozstrzygnięcie Do czasu rozpatrzenia wniosku o zwolnienie z opłaty, rozłożenie opłaty na raty oraz odroczenie terminu płatności, nie wszczyna się procedury skreślenia z listy studentów.

34 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU § 13 Rozstrzygnięcie Wzory decyzji w sprawie rozłożenia opłaty na raty, przesunięcia terminu wniesienia opłaty, zwolnienia z opłaty za studia, zarówno pozytywne jak i negatywne, znajdują się w systemie USOS. W przypadku uwzględnienia żądania strony w całości przygotowano odrębne decyzje, w których odstąpiono od uzasadnienia.

35 ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU
uj.edu.pl ZWOLNIENIE,RATY, ODROCZENIE TERMINU UWAGA!!!! Podczas generowania decyzji w zakładce parametry wydruku KONIECZNIE należy zmienić podpis kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej, wpisując w polu „podpis”: Z upoważnienia Rektora UJ!!!!

36 uj.edu.pl Ogólne zasady Uczelnia przed rozpoczęciem rekrutacji ustala opłaty pobierane od studentów oraz ich wysokość. Ustalenie opłat wymaga zasięgnięcia opinii samorządu studenckiego. Do czasu ukończenia studiów przez osoby przyjęte na studia na dany rok akademicki uczelnia nie może zwiększyć wysokości ustalonych dla nich opłat ani wprowadzić nowych opłat. Nie dotyczy to zwiększania wysokości opłat za prowadzenie zajęć nieobjętych programem studiów oraz za korzystanie z domów studenckich i stołówek studenckich. Uczelnia nie pobiera opłat za czynności związane z weryfikacją efektów uczenia się określonych w programie studiów oraz za wydanie dokumentów związanych z przebiegiem studiów innych niż określone w art. 79 ust. 2 pkt 3–5 UPSWiN.

37 uj.edu.pl CUDZOZIEMCY Cudzoziemiec może zostać zwolniony z opłat na podstawie decyzji administracyjnej Rektora. Opłat za studia stacjonarne w języku polskim nie pobiera się m.in. od: cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej; cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego co najmniej na poziomie biegłości językowej C1; posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia.

38 Dziękujemy za uwagę! Nice to See JU! Zwiększenie kwalifikacji pracowników administracji uniwersyteckiej w zakresie obsługi studentów zagranicznych. Program jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projekt pozakonkursowy pt. Podniesienie kompetencji kadry akademickiej i potencjału instytucji w przyjmowanie osób z zagranicy – Welcome to Poland realizowany w ramach Działania określonego we wniosku o dofinansowanie projektu nr POWR PN14/18.


Pobierz ppt "Centrum Wsparcia Dydaktyki"

Podobne prezentacje


Reklamy Google