Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego"— Zapis prezentacji:

1 Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego
PROGRAM ROZWOJOWY Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie zpr.uwm.edu.pl

2 O projekcie...              Projekt pn: „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”  współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych, prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Okres realizacji projektu to lata W ramach przyznanych funduszy (33 mln zł) Uczelnia zrealizuje 18 zadań, w tym 16 zadań z zakresu doskonalenia kompetencji nauczycieli akademickich, studentów i doktorantów oraz 2 zadania z zakresów podniesienia jakości zarządzania uczelnią.

3 Formy wsparcia dla studentów WKŚiR
Zadanie IV – certyfikowane kursy, warsztaty specjalistyczne, warsztaty terenowe i wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne (Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa). Zadanie VII – programy stażowe dla studentów Wydziałów: Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, Nauk o Środowisku, Nauki o Żywności (staże u pracodawców). Wsparcie skierowane do studentów sem. IV-VII

4 Warsztaty, kursy, szkolenia i wizyty studyjne
Zadanie IV – certyfikowane kursy, warsztaty specjalistyczne, warsztaty terenowe i wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne Warsztaty, kursy, szkolenia i wizyty studyjne 30 h (4 grupy x 10 osób) Warsztaty językowe specjalistyczne z zakresu nauk rolniczych i leśnych 15 h (6 szkoleń tematycznych 12 grup x 4 osoby) Warsztaty systemów analityki chemicznej 20 h (2 grupy x 10 osób) Warsztaty z systemów informacji przestrzennej Kurs obsługi kombajnów zbożowych 2 grupy x 5osób Kurs obsługi harvestera i forwardera 2 grupy x 5 osób Kurs grafiki komputerowej 25 h/40 studentów Warsztaty terenowe 2 grupy x 10 osób Wyjazdy studyjne (1 wyjazd zagraniczny+2 krajowe) 60 studentów (3 wyjazdyx20os)

5 Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa
warsztaty i wizyty studyjne 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 semestr zimowy semestr letni X XI XII I II III IV V VI VII VIII IX rekrutacja 30 h (4 grupy x 10 osób) realizacja-warsztaty językowe specjalistyczne z zakresu nauk przyrodniczych, rolniczych i leśnych 15 h (6 szkoleń tematycznych 12 grup x 4 osoby) realizacja - warsztaty systemów analityki chemicznej 20 h (2 grupy x 10 osób) realizacja-warsztaty z systemów informacji przestrzennej realizacaja-kurs obsługi kombajnów zbożowych 2 grupy x 5osób realizacja-kurs obsługi harvestera i forwardera 2 grupy x 5 osób rektutacja relizacja-kurs grafiki komputerowej 25 h/40 studentów realizacja-warsztaty terenowe 2 grupy x 10 osób realizacja-wyjazdy studyjne 60 studentów (3 wyjazdyx20os) programy stażowe 130 studentów

6 Tematy szkoleń z zakresu analityki chemicznej
1. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji. 2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej. 3. Zastosowanie spektometrii emisyjnej ICP-AS w wielopierwiastkowej analizie gleb. 4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach. 5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce. 6. Mobilne laboratorium oceny jakości środowiska. MobilLAB.

7 Cel szkoleń z zakresu analityki chemicznej
Szkolenia z zakresu analityki chemicznej mają na celu zaznajomienie studentów z: różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w oznaczeniach zawartości różnych pierwiastków, i interpretowania wyników oznaczeń, podstawowymi możliwościami chromatografii cieczowej, zautomatyzowanymi systemami stosowanymi w monitoringu zanieczyszczeń powietrza i wody, budową i zasadą działania analizatorów znajdujących się na wyposażeniu laboratoriów m. in w: Okręgowych Stacjach Chemiczno-Rolniczych, Sanepidach, Wojewódzkich Inspektoratach Ochrony Środowiska, wielu instytucjach i zakładach pracy, które zajmują się analizą matryc środowiskowych.

8 Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej
I. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji Tematyka szkolenia: 1. Refraktometryczne oznaczanie stężenia roztworów cukrów. 2. Polarymetryczne oznaczanie stężenia roztworów substancji optycznie czynnych. 3. Turbidymetryczny pomiar mętności wód powierzchniowych. 4. Spektrofotometryczne oznaczanie jonów Fe3+, PO43-, NO3- oraz NH4+. Testy kuwetowe. 5. Spektrofotometryczne oznaczanie jonów żelaza(III) w wodzie gruntowej z wykorzystaniem mikro-pomp pulsowych. Automatyzacja pomiaru.

9 2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej"
Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej" Tematyka szkolenia: 1. Oznaczanie kwasów metodą miareczkowania konduktometrycznego. 2. Oznaczanie jonów Ba2+ metodą konduktometrycznego miareczkowania strąceniowego. 3. Oznaczanie miedzi metodą elektrograwimetryczną. 4. Oznaczanie kwasu askorbinowego metodą miareczkowania kulometrycznego. 5. Oznaczanie jonów za pomocą elektrod jonoselektywnych. 6. Oznaczanie jonów Pb2+ metodą miareczkowania amperometrycznego. 7. Oznaczane jonów Fe2+ metodą miareczkowania biamperometrycznego. 8. Oznaczanie śladowych ilości jonów Cd2+ metodą woltamperometrii inwersyjnej.

10 Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej
3. Zastosowanie spektometrii emisyjnej ICP-AS w wielopierwiastkowej analizie gleb Tematyka szkolenia: Oznaczanie i interpretowanie wyników oznaczeń zawartości różnych pierwiastków (stanowiących makro- i mikroelementy występujące w glebach, roślinach i wodzie) techniką ICP (Inductively Coupled Plasma) na spektrometrze iCAP 7400 Duo Thermo Scientific, po ich uprzedniej mineralizacji za pomocą mikrofalowego mineralizatora (Ultrawave Milestone). Technika ta jest najdokładniejsza i najczulsza w analizie pierwiastkowej. Podczas szkolenia analizowane będą głównie próbki różnych utworów glebowych, ale także próbki roślinne i woda. Uczestnicy szkolenia mogą też analizować wcześniej dostarczone próbki gleby z własnych ogrodów lub ujęć wody.

11 4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach
Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach Tematyka szkolenia: Zapoznanie z różnymi metodami oznaczania form węgla w próbkach ciekłych i stałych, ze szczególnym uwzględnieniem automatycznych analizatorów węgla z końcowym oznaczaniem metodą niedyspersyjnej spektrometrii w podczerwieni (NDIR). Podczas zajęć laboratoryjnych studenci zapoznają się z: budową i zasadą działania analizatora TOC (Shimadzu), zasadami tworzenia krzywych kalibracyjnych, zasadami prowadzenia oznaczeń węgla ogólnego i nieorganicznego w próbkach ciekłych (woda wodociągowa, woda powierzchniowa) i stałych (gleba, osady ściekowe, popioły, komposty itp.).

12 5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce
Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce Chromatografia jest metodą rozdzielania składników jednorodnych mieszanin a także ich identyfikacji i oznaczania ilościowego Tematyka szkolenia: Budowa oraz zasada działania chromatografu cieczowego • Proces rozdziału oraz opisujące go parametry • Kolumny chromatograficzne • Fazy ruchome w chromatografii cieczowej • Dobór fazy mobilnej do kolumny oraz wpływ składu fazy ruchomej na rozdział w HPLC • Analiza chromatogramów – podstawowe parametry integracyjne • Analiza jakościowa i ilościowa (metoda standardu zewnętrznego, wewnętrznego i dodatku wzorca) w HPLC

13 Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej
6. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji Tematyka szkolenia: Zapoznanie z nowoczesnymi systemami stosowanymi w monitoringu zanieczyszczeń powietrza i wody. Szkolenie ma charakter laboratoryjny oraz terenowy i uwzględnia: 1. Przykłady wykorzystania chromatografii gazowej w analizie lotnych związków organicznych. 2. Mobilne i stacjonarne, w pełni automatyczne systemy monitoringu zanieczyszczeń powietrza (gazy i pyły). Wykorzystanie mobilnego laboratorium MobiLAB (zajęcia terenowe). 3. Przenośna aparatura optyczna do pomiaru parametrów chemicznych wód i ścieków ­nefelometr i spektrofotometr (zajęcia terenowe). Uczestnicy otrzymają bezpłatny podręcznik.

14 Zadanie VII – programy stażowe dla studentów Wydziałów: Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, Nauk o Środowisku, Nauki o Żywności (staże u pracodawców). Liczba staży WKŚiR- 130 (120 krajowych i 10 zagranicznych) Wymiar stażu – krajowy 8 tygodni, zagraniczny 4 tygodnie Staże płatne – 18,50 zł/godz. (wymiar miesięczny stażu 160 godz.)

15 zpr.uwm.edu.pl Wydziałowe Biuro Projektu Plac Łódzki 1 pok. 6.
Koordynator Wydziałowy dr hab. Ewa Dragańska Plac Łódzki 1 p. 5 Tel Asystent Koordynatora dr inż. Iwona Cymes Plac Łódzki 2. pok. 40 Tel Wydziałowe Biuro Projektu Plac Łódzki 1 pok. 6.


Pobierz ppt "Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google