Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy"— Zapis prezentacji:

1 GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy
AEFCA Conference Zagreb, Croatia December 10, 2014 Artur Kolator

2 Dzisiejsza Prezentacja
Akademia w aspekcie światowym Organizacja Droga do Pierwszej Drużyny Metodologia

3 Barcelona Inter Milano Ajax Sporting Lisabon Arsenal Dinamo Zagreb
2011

4 Wychowankowie Akademi
Olympique Lyonnais Liverpool Arsenal, Shakhtar Donetsk Tottenham Real Madrid

5 Wychowankowie Akademi
Alen Halilović, debiutowal w 2012, majac 16 lat i 105 dni Mateo Kovačić, debiutowal w 2011, majac 16 lat i 198 dni Tin Jedvaj, Debiutowal w 2013, majac 17 lat i 291 dni Niko Kranjčar, debiutowal w 2001 majac, 16 lat i 350 dni

6 Wychowankowie Dynamo na przestrzeni kilku lat
Russia (2) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) England (2) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Poland (1) Germany (6) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukraine (3) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Belgium (3) Austria (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Francuska (3) Francuska (3) France (2) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Spain (2) Italy (3) Turska (1) Turska (1) Turska (1) Turkey (1) Turska (1) Grčka (3) Greece (3) Grčka (3)

7 Generalne zalożenia akademi pilkarskiej
Rozwój zdrowego stylu życia i przyzwyczajeń Wychowywać zawodników na dobrych ludzi Pomoc dzieciom w czerpaniu radosci ze sportu responsibility in daily school obligations Ksztaltowanie zawodnkow na potrzeby pierwszego zespolu

8

9 Dyrektor/Coordynator Akademi
Sztab trenerski Trenerzy roznych grup wiekowych Trenerzy rozwoju inmdywidualnego Trenerzy przygotowania fizycznego Administracja Koordynator (U-8 to U-11) Administrator danych Dzial Analiz Meczowych Sztab medyczny Lekarz klubowy fizjoterapeuci Psycholog

10 Ilosc Jednostek treningowych
U-16 U-17 U-19 5-6 treningow tygodniowo razem 8 godzin U-14 U-15 5-6 treningow tygoniowo razem 8 godzin U-12 U-13 5 treningow tygodniowo razem okolo 7 godzin U-8 U-10 U- 9 U-11 4 treningi tygodniowo razem 6 godzin

11 Droga do pierwszego zespolu
1st TEAM Droga do pierwszego zespolu B-TEAM U-11 U-12 U-10 U-13 U-19 U-9 U-14 U-16 U-17 OPEN SCHOOL U-6 TO U-8 (up to U-12) U-8 U-15

12 Sklad Pierwszej druzyny Zawodnicy miedzynarodowi
Zawodnicy z Akademii Zawodnicy Krajowi

13 Zalozenia rozwoju programu akademii Dinamo Zagreb
Kierunek w jakim idzie pilka nozna Dlugoterminowe prognozy rozwoju pilki noznej Styl gry Dinamo Zalozenia rozwoju programu akademii Dinamo Zagreb Drużyna Zawodnik Zespol z chrakterem Wola Walki Technika uzytkowa Przygotowanie fizyczne Dojrzałość Taktyczna Determinacja and Stabilność 1. 2. 4. 3.

14 1. Technika Indywidualna
Koncepcja rozwoju - Technika Kształtowanie podstawowej technik uzytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika Indywidualna

15 Grupy Wiekowe U-8 i U-9 Zasady Ogólne 1
2. Rozne cwiczenia z pilka 3. Wprowadzenie do techniki przy uzyciu roznych gier Czerpanie radosci z gry w pilke nozna Nauka gry w pilke nozna przez gre Nauczanie podstawowej techniki przez gre (prowadzenie pilki roznymi sposobami, podania) Proste informacje taktyczne jak skutecznie bronic i zdobywac bramki Zachecanie do ruchu stosujac roznoraki formy gier I zabaw W grach zadnych restrykcji 3. 20% 15% 2. 4. 15% 1. 4.Gry bez restrykcji w malych grupach 1. Gry I Zabawy ogolno-rozwojowe Zasady Ogólne 1 Male grupy duzo ruchu dla kazdego! 2 Zainteresowanie dziecka do zabawy! 3 Umiejetne wprowadzanie podstawowych ruchow! 4 Różne zadania z wykorzystaniem różnych pilek ! 5 Tułmaczenie najprostszych zasad gry ! 6 Bądź otwarty na reakcje dziec!!

16 Wymiana pozycji z zachowaniem formacji(kształtu)
PLAN I PROGRAM U-8 U-9 PLAN AND PROGRAMME (U-8, U-9) System Gry: Wymagania Wymiana pozycji z zachowaniem formacji(kształtu) free play nauczanie podstawowych zasad meczu piłki nożnej podstawowe kierunki ruchu podstawowe kierunki podań

17 Kategorie wiekowe U-10 i U-11
2. Różne zabawy z piłką Doskonalenie techniki – cwiczena dobrane do wieku Naucznie piłki nożnej jak na „Podwóku” małe drużyny, małe boiska Zwinność i szybokść z piłką i bez piłki Poprzez gre nauczac coraz trudniejsze elementy techniczne, bardzo wazna gra obiema nogami Nauczanie podstawowych zasad technicznych, jak zachowywac sie na boisku Nacisk na gre 1na1, przyzwyczajanie do zwyciestwa, umiejetnosc radzenia sobie z porażką W grach zadnych restrykcji!!! 3. 20% 15% 2. 4. 15% 1. 4.Gry bez restrykcji w malych grupach 1. Gry i Zabawy ogólno-rozwojowe Zasady Ogólne 1 Nacisk na kształtowanie technik indiwidualnej! 2 Technical training is primarily a game training! 3 Duzo kontaktów z pilka i dużo zadań ! 4 Zwracac dużo uwagę na poprawne wykonywanie zadan, korekcja błędów! 5 Wprowadzenie do taktyki! 6 Trener wzorem do naśladowania. Wzor odpowiedzialności i przyzwoitości.

18 Nauka taktyi idywidualnej – w obonie i ataku Zachecanie do gry 1 na 1
PLAN i PROGRAM U-10 do U-11 - System Gry : Wymagania Nauka taktyi idywidualnej – w obonie i ataku Zachecanie do gry 1 na 1 Male gry (4:1, 3:1, 3:2, 4:2, …) gry na utrzymanie piłki (5:5+2, 4:4+2, …)

19 Koncepcja rozwoju - Technika
Kształtowanie podstawowej technik uzytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika indywidualna 2. Podstawowe zasada DFT – Trening techniczno-taktyczny

20 Cele i wymagania Styl gry
PLAN i PROGRAM U-12 do U-21 Cele i wymagania nauka gry w obronie 4 obrońców w linii w systemie ( ) kształcenie umiejetnosci techniczno-taktycznych i rozwijanie podstawowych aspektów współpracy nauczanie zachowań w fazach przejsciowych Styl gry Atack pozycyjny – nauka gry przez wszystkie strefy Jak najszybszy odbiór piłki – natychmiastowa reakcja po stracie piłki Gra pressingiem

21 Trening Techniczno-Taktyczny
Podania na jeden kontakt (klepka) Podstawy gry kombinacyjnej w grupach (2,3,4 zawodnikow) Wymina pozycji Włączenie sie 3 zawodnika do akcji Podanie zwrotne Tworzenie przewagii liczebnej Umiejetnosc tworzenia miejsca Podstawowe zasady Zachowanie sytuacyjne Nauczanie taktyki zespołowej Utrwalanie taktyki idywidualnej Nauka gry kombinacyjnej w grze Współpraca Współdziałanie formacji Wprowadzenie do taktyki idywidualnej i jej realizacja TE-TA Wymaganie najlepszych rozwiazań TE-TA szukanie najlepszych rozwiązań U-14,U15 Nauczanie,korekcja błędów, powtorzalność U12,U13 Nauczanie, korekcja błęów

22 Kategorie U-12 do U-15 2. Intensywne szkolenie techniczne lub wykonywanie cwiczen technicznych na duzej szybkosci 3 . Nauczanie taktyki indywidualnej i podstawy taktyki grupowej Wymaganie od zawodników jakosci w treningu jak i w meczu Trening techniczno-taktyczny (gra kombinacyjna z wykorzystaniem (2,3,4 zawodnikow) pod presja obronców Nauka taktyki w grupach 4 osobowych w obronie i w ataku Dalszy rozwoj koordynacji w okreslonych cwiczeniach Kształtowanie odpowiedzialnosci, jednostki , zespołowej na boisku i poza nim. Rzwoj i formowanie poprawnych nawykow 3. 20% 4. 15% Trening przygotowania fizycznego typowo pilkarski 4. Gry dowolne jaki i z restrykcjami 2. 15% 1. Zasady Generalne 1 Zawsze zwracaj uwage na indywidaulne różnice w rozwoju 2 Indywidualne podejscie: doskonalic mocne strony nie zapominajac o poprawie słabszych stron. 3 Zawsze prezentuj wysoką ustabilizowana formę i duże zaangażowanie. 4 Zwracać szczególna uwage na kreatywność, jest dużo ważniejsza niż praca zaespołowa (w aspekcie taktycznym) 5 Poczatek specjalizacji na pozycjach 6 Identify the character of the individual taking responsibility!

23 1-4-3-3 system zasady ogólne
PLAN i PROGRAM U-12 do U-15 Ustawienie taktyczne system zasady ogólne

24 Koncepcja rozwoju - Technika
Kształtowanie podstawowej techniki użytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-Taw rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika indywidualna 3. DFT – trening techniczno-taktyczny 2. Podstawowe zasady DFT – Trening techniczno-taktyczny

25 Kategorie Wiekowe U-16 do U-21 (B-team)
2. Specific technical training by positions 3 . Group and team tactics 3. Wymaganie od zawodnikow jakosci w treningu i meczu Trening techniczno-taktyczny wymaganie szybkosci i dokładności zadań pod presja obrońców i czasu Przygotowanie indywidualne – rożne wymaganie na różnych pozycjach Doskonalenie zadań taktycznych w formacjach, stabilizacja drużyny Stabilizacja indywidualnego przygotowania fizycznego na wysokim poziomie Ksztalcenie gry pod presja (psychologiczna) 20% 4. 1. Periodization of specific conditioning training 15% 4. Football with demands 2. 15% 1. Generalne Zasady 1 Zajecia progresywne (z duza intensywnoscia) przerwy w formie aktywnego wypoczyku 2 Szlifowanie wszystkich wymagan TE-TA w praktyce i w teorii 3 Zwracanie uwagi na prace zespołową nie zwalczajac kreatywnosci indywidualnej 4 Dać zawodnikom wiecej swobody ale wymagac odpowiedzialnosci 5 Żetelne podchodzenie do pracy 6 Koordynacja wysilków wystepujacych w piłce nożnej i szkole.

26 1-4-3-3 system w kierunku imitowania ustawienia pierwszego zespołu
PLAN i PROGRAM U-17/U-21 Ustawienie taktyczne system w kierunku imitowania ustawienia pierwszego zespołu

27 Koncepcja rozwoju - Obrona
Kształtowanie podstawowej techniki użytkowej Nauczanie TE-TA i rozuminie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 2. Zasday obrony zespołowej (2,3 i 4 ) zawodnikow 1. Zasady obrony indywiduzalnej 3. Zasdy gry obronnej calej drużyny

28 Pokazowa jednostka treningowa
Trener Dean Klafurić, U15 WALL-PASS w treningu techniczno-taktycznym (DFT)

29 Jednostka treningows WALL-PASS w treningu techniczno-taktycznym DFT
DFT – Ćwiczenie w formie ścisłej z dużą ilością powtórzeń DFT z aktywnym obrońcą/ami – rozegranie sytuacyjne ze strzałem na bramkę Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(bez kierunku) Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(kierunkowa) Gra 11 na 11 z restrykcjami

30 Training session Czynność Rodzaj Ćwiczenia Metodologia 0. Rozgrzewka
Rozciąganie dynamiczne 1. Technika DFT – Ćwiczenie w formie ścisłej z dużą iloscią powtórzeń Rozwoj poznawczy Wielozadaniowosc i podejmowanie decyzji w ćwiczeniach 2. Techniczno-Taktyczny (Funkcjonalny) DFT z aktywnym obrońcą/ami – rozegranie sytuacyjne ze strzałem na bramkę 3. Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(bez kierunku) 4. Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(kierunkowa) Przygotowanie fizyczne Małą gra zadaniowa na małej przestrzeni w celu uzyskania pożdanego celu fiziologicznego 5. Taktyka(sytuacyjne) Gra 11 na 11 z restrykcjami

31 DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne
Mocne podanie po ziemi wewnętrzną czescią stopy Wall pass Komunikacja Rozwój zdolności poznawczych – podejmowanie decyzji na podstawie komunikacji werbalnej(czas – znaczy mozliwość odwrócenia się z piłką,plecy – podanie zwrotne) Przyjecia i podania tylko wewnętrzna strona stopy Zwinność sytuacyjna

32 DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne

33 DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne ze strzałem na bramkę
Mocne podanie po ziemi wewnętrzną czescią stopy Wall pass Komunikacja Podanie zwrotne Prostopadłe w bieganie no pole karne przez pomocników i napstników Współpraca dwoch srodkowych obrońców w polu karnym Wykończenie akcji po prostopadłym wbiegnięciu w pole karne prze napastników i pomocników bez obrońców a następnie przeciwko dwum (4v2) Pojedynki i kończenie akcji

34 DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne ze strzałem na bramkę

35 Gra zadaniowa #1 Obszar 30 x 20 m Gra na utrzymanie piłki
Wykorzystywanie wszystkich elementów z poprzednich ćwiczen. Jak najczestsze używanie WALL-PASS do ogrywanie przeciwnika Za każde ogranie przeciwnika przy użyciu WALL-PASS przyznawany jest punkt dla drużyny utrzymujacej się przy piłce.

36 Gra zadaniowa 5 v 5 + 1 - na utrzymanie sie przy piłce (bez kierunku)

37 Gra zadaniowa #2 Obszar 30 x 20 m Gra na utrzymanie piłki
Wykorzystywanie wszystkich elementów z poprzednich ćwiczen. Jak najczestsze używanie WALL-PASS do ogrywanie przeciwnika Za każde ogranie przeciwnika przy użyciu WALL-PASS przyznawany jest punkt dla drużyny utrzymujacej się przy piłce Bramke można równiez zdobyc podajac prze linie spalonego do partnera wybiegającego na wolne pole.

38 Gra zadaniowa 5 v 5 + 1 - na utrzymanie sie przy piłce – Linia spalonego

39 Małe gry zadaniowe – w aspekcie przygotowania fizycznego

40 Małe gry zadaniowe – w aspekcie przygotowania fizycznego
Trening o wyskokiej intensywnosci Praca w zakresie: uderzen na minutę 4x4 minuty Cel: Poprawa zaopatrzenia mięśnie w tlen Poprawa szybkości odtwarzania źródeł energii z fosforanów miedzy akcjami

41 Gra 11v11 Dzielimy boisko na 3 strefy: I strefa konstrułowania, II strefa – środkowa, III strefa - atakowania Zasosowanie wszystkich elementów doskonalonych w poprzednich ćwiczeniach Gra dowolna środkowej strefie, piłka powinna byc zagrywana szybko, możliwość wyejcia do strefy ataku tylko po zastosowaniu WALL-PASS Tylko dwóch zawodników może wbiec do strefy ataku, ten który zainicjował WALL-PASS i inny zawodnik atakujacy, tylko jeden oborńca może wbiec do strefy obrony. Wymuszamy sytuacje 2v1 plus bramkarz.

42 Game 11v11

43 Dziękuje...


Pobierz ppt "GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google