Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Działania Rady Edukacyjnej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Działania Rady Edukacyjnej"— Zapis prezentacji:

1 Działania Rady Edukacyjnej

2 „Depresja wieku młodzieńczego”, „Psychohigiena pracy nauczyciela”
Pracownicy merytoryczni wszystkich Poradni prowadzili i prowadzą współpracę w zakresie organizowania przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez przeprowadzenie:   Spotkań informacyjno-szkoleniowych dla dyrektorów, pedagogów szkół i przedszkoli W trakcie spotkań przedstawiciele placówek mogą zapoznać się z ofertą Poradni, omówione zostają zagadnienia dotyczące współpracy Zawsze, oprócz tego jest temat wiodący np: „Depresja wieku młodzieńczego”, „Psychohigiena pracy nauczyciela” „Nieprawidłowości posturalne, a problemy w nauce” Informacje są również na stonach www każdej Poradni

3 Poradnia udzielała wsparcia merytorycznego nauczycielom, specjalistom  organizującym pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach poprzez : udzielanie konsultacji indywidualnych dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół i placówek – pomoc w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno – wychowawczych, prowadzenie prelekcji, wykładów, warsztatów na tematy związane z pracą nauczycieli, z rozwojem dzieci i młodzieży, ich edukacją, wychowaniem i profilaktyką.

4 Dużym powodzeniem cieszą się prowadzone obserwacje pedagogiczne w przedszkolach oraz zajęcia diagnozująco – terapeutyczne w szkołach.

5 Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny poprzez :
konsultacje i porady indywidualne dla rodziców , prowadzenie terapii rodzin badania przesiewowe mowy wśród dzieci przedszkolnych i szkolnych, organizowanie spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych na tematy związane z rozwojem, wychowaniem, edukacją, prowadzenie warsztatów dla rodziców „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, „Rodzeństwo bez rywalizacji”, organizowanie spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych na tematy związane z rozwojem, wychowaniem, edukacją.

6 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Goleniów

7 Rady pedagogiczne: „Psychohigiena pracy nauczyciela”,
„Wstęp do pedagogiki traumy, „Jak czytać opinie psychologiczno-pedagogiczne”, „Dostosowanie wymagań edukacyjnych” Dysleksja w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym, Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

8 Wykłady i Warsztaty szkoleniowe:
„Rozwój seksualny człowieka – dzieciństwo i dorastanie”, „Bariery szkolnej kariery”   „Pedagogika traumy – rozpoznanie, pomoc, wzmacnianie rezyliencji (sprężystość, elastyczność)”, „Obserwacja pedagogiczna. Pomoc terapeutyczna dla dziecka i jego rodziny.” „Psychohigiena pracy nauczyciela.”,

9 Tematyka wykładów dla rodziców:
„Adaptacja dziecka w klasie IV”, „Samodzielność małego dziecka” „Wpływ postawy rodzicielskiej na rozwój emocjonalny małego dziecka” „Agresywne zachowania dziecka – przyczyny i mechanizm”, Bariery szkolnej kariery, „Efektywność w wychowaniu. System kar i nagród” „Uodparnianie dzieci na stres” „Adaptacja dziecka w przedszkolu” „Jak przygotować dziecko do przedszkola?”

10 Warsztaty dla uczniów:
warsztaty prowadzonych na zamówienie szkoły na jej terenie w poradniach psychoterapie indywidualne dla młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi, treningi koncentracji uwagi, treningi ortograficzne, EEG Biofeedback, Terapie Metodą Dobrego Startu, terapie pedagogiczne, terapie ręki,

11 Terapia pedagogiczna z elementami metody Instrumental Enrichment,
Spotkania z książką, Spotkania z matematyką, warsztaty z elementami psychodramy. Zupełną nowością jest propozycja - INPP. Jest to nieinwazyjna metoda indywidualnej interwencji w przypadku przedłużającego się nagromadzenia odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz braku lub występowania niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat. Nieprawidłowe odruchy mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania dziecka. Metoda INPP polega na codziennym wykonywaniu indywidualnie dobranych ćwiczeń ruchowych. Ćwiczenia te można również prowadzić z grupą dzieci np. w klasie przez kilka minut.

12 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kamieniu Pomorskim

13 Szkoleniowe rady pedagogiczne na terenie szkół:
Interwencja kryzysowa” „Rozwiązywanie zadań tekstowych” - szkolenie dla zespołu nauczycieli klas I – III „Trudności w uczeniu się matematyki. Dyskalkulia”

14 W Poradni Klub Pedagoga – grupa wsparcia i samokształcenia dla pedagogów na terenie Poradni w roku w celu rozwiązywania bieżących problemów w szkołach. W roku szkolnym 2018/ zaplanowano kontynuację w/w zadań. Kontynuacja warsztatów z edukacji matematycznej dla nauczycieli klas I – III m.in. na temat : „Metody uczenia – tabliczka mnożenia”, „Nauczanie czynnościowe”.

15 Spotkania z rodzicami na temat:
„Niepowodzenia szkolne, jak wspierać dzieci w uczeniu się” „Komunikacja interpersonalna – jak jak porozumiewać się z dziećmi w okresie dojrzewania” „Techniki uczenia się – jak pomóc dziecku w przyswajaniu wiadomości i umiejętności” „Rola rodzica w budowaniu aspiracji edukacyjno - zawodowych dziecka” „Motywacja uczniów do nauki” 

16 Zajęcia z uczniami: „Podnoszenie motywacji do nauki” „Stres szkolny”

17 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Wolinie

18 Szkolenia dla Rady Pedagogicznej
Funkcjonowanie ucznia w szkole z ilorazem niższym niż przeciętny. Motywowanie dzieci do nauki i osiąganie sukcesów szkolnych. Warsztaty dla Rady Pedagogicznej „ Nauczyciel zmotywowany do pracy i motywujący ucznia”. Warsztaty dla nauczycieli podnoszące ich kompetencje wychowawcze.

19 Szkolenia dla Rodziców
Warsztaty dla rodziców „Jak wspierać dziecko w procesie uczenia się”. Zajęcia warsztatowe dotyczące komunikacji i umiejętności wychowawczych.

20 Szkolenia dla dzieci i młodzieży.
Zajęcia dla uczniów kl. VII uczące radzenia sobie z trudnymi emocjami w tym ze stresem egzaminacyjnym.

21 Specjalistyczna Poradnia Terapeutyczna Dla Dzieci Młodzieży i Ich Rodzin w Nowogardzie

22 Rady pedagogiczne, warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli:
Wypalenia zawodowe W jaki sposób interpretować orzeczenia Pomoc w rozpoznawaniu potrzeb psychologiczno – pedagogicznych dziecka

23 Wykłady, prelekcje warsztaty dla rodziców
W PLACÓWKACH W ramach warsztatów dla rodziców wspieranie i rozwijanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem metod " Dziecięcej matematyki" prof. Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej. Demonstracja zabaw i gier wspomagających rozwój logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwiązywania zadań . Współpraca rodziny, przedszkola i poradni w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Uzależnienia od środków psychoaktywnych Jak pomóc dziecku w nauce ? Wpływ i skutki używania telefonów komórkowych na rozwój dzieci i młodzieży Jak pomagać i wspierać, żeby nie szkodzić, czyli relacja uczeń-rodzic w trudnym okresie dojrzewania Adaptacja i emocje dzieci Dojrzałość szkolna Rozwój dziecka- trudności, agresja Komunikacja interpersonalna Zaburzenie przetwarzania słuchowego – jedną z przyczyn trudności i niepowodzeń szkolnych

24 W SPT Cykl spotkań  pt." Miejsce rodzica" czyli czwartkowe rozmowy na nie takie trudne tematy "W świecie mamy" - zajęcia dla mam oczekujących, planujących lub już posiadających małe dzieci Warsztaty dla uczniów i rodziców prowadzone w szkołach Punkt konsultacyjny dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami percepcyjno - motorycznymi

25 Warsztaty dla uczniów W szkołach Jak radzić sobie z emocjami?
Zawiedziona miłość Jak się uczyć skutecznie ? Dlaczego się uzależniam ? (telefon, media społ.) Jak sobie radzić z trudnościami w relacjach rówieśniczych, z rodzicami Depresja, obniżony nastrój związany z rozpoczęciem nowego etapu edukacyjnego, nowe środowisko rówieśnicze i nauczycielskie, problemy w nawiązaniu nowych relacji i znajomości, wymagania nauczycieli Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami- kontrolowanie emocji, rozładowywanie napięć Reagowanie w sytuacjach trudnych i sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych (ćwiczenia)

26 W SPT Wspieranie umiejętności matematycznych dzieci odbywa się podczas zajęć grupowych prowadzonych systematycznie przez cały rok szkolny na terenie poradni. Podczas zajęć wykorzystywane są elementy metody pracy prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej z zakresu wspomagania dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania, gry dydaktyczne rozwijające myślenie logiczne i arytmetyczne zdolności dzieci. Trening twórczego myślenia dla 6-latków Usprawnianie manualno-graficzne dla 5 i 6 letków Terapia zaburzenia przetwarzania słuchowego z wykorzystaniem metody Warnkego Neuroflow - diagnoza i terapia zaburzenia przetwarzania słuchowego Zajęcia grupowe dla dzieci wg zapotrzebowania Zajęcia terapii ręki Indywidualne warsztaty/ spotkania dla rodziców oraz dla młodzieży z psychoterapeutą

27 Co zrobić aby zminimalizować zjawisko niepowodzeń szkolnych:
Każdy nauczyciel przedmiotu jest również wychowawcą Stosować indywidualizację w pracy dydaktyczno – wychowawczej w stosunku do uczniów najsłabszych jak i najzdolniejszych. Ważna jest osobowość nauczyciela jego sposób komunikowania się z uczniami. Unikać ewentualnie pojawiających się nieprawidłowości w organizacji pracy na lekcji, Poznać uczniów, ich potencjał zwłaszcza mających trudności w nauce Dbać o dobór właściwych metod i form pracy Stosować nowe metody np. TIK padlet, kahoot lub LearningApps – system tworzenia ćwiczeń interaktywnych na tablicę multimedialną Każdy nauczyciel winien zapoznać się z opinią poradni bez względu na nauczany przedmiot Umiejętne wyciąganie wniosków po diagnozie wstępnej i opracowanie planu pracy z klasą


Pobierz ppt "Działania Rady Edukacyjnej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google