Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPatryk Makowski Został zmieniony 5 lat temu
2
„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce”
„EU-CONSULT” sp. z o.o. doświadczenie w przygotowaniu dokumentacji strategicznej dla branży turystycznej „Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce” Zamawiający: Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia promocji Obszaru Funkcjonalnego Elbląga Zamawiający: Miasto Elbląg Strategia rozwoju turystyki Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej wraz z programem rozwoju komunikacji rowerowej Zamawiający: Starostwo Powiatowe w Koninie Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
3
Zamawiający: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
„EU-CONSULT” sp. z o.o. doświadczenie w przygotowaniu dokumentacji strategicznej dla branży turystycznej Sporządzenie „Strategii wykorzystania potencjału kompleksu gospodarki turystycznej i edukacyjnej: Odra-Warta-Noteć- Drawa” Zamawiający: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. Strategia zrównoważonego rozwoju Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego wraz z sektorowym programem rozwoju gospodarczego i zagospodarowania turystycznego Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego Zamawiający: Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego Przeprowadzenie badania ruchu turystycznego przyjazdowego w województwie małopolskim w latach: 2012, 2013 oraz 2014 Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Badanie krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego w Województwie Zachodniopomorskim Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
4
Definicje- Barometr Turystyczny
Elektroniczna baza danych, która agreguje dane z różnych źródeł. Narzędzie informatyczne umożliwiające bieżące monitorowanie zjawisk turystycznych Zintegrowany system zarządzania informacją turystyczną i marketingową tworzony jest w oparciu o dobrowolny udział podmiotów zaangażowanych w tworzenie lokalnego produktu turystycznego tj. m.in. branży hotelarskiej oraz organizatorów biletowanych atrakcji turystycznych, jak i ekspertów w dziedzinie analizy danych
5
Wzrost konkurencyjności turystycznej regionu
Korzyści Kompleksowe monitorowanie zjawisk turystycznych Prowadzenie analiz porównawczych „Just in time” Partycypacja strony podażowej Możliwość dopasowania oferty Wzrost konkurencyjności turystycznej regionu
6
Dotychczasowe doświadczenia
Poznański Barometr Turystyczny Lubelski Barometr Turystyczny Bydgoski Barometr Turystyczny
7
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Baza noclegowa – obiekty noclegowe według rodzaju 2012 2013 2014 2015 2016 ogółem 487 489 496 492 512 hotele 101 107 110 105 113 motele 4 3 pensjonaty 27 28 26 inne obiekty hotelowe 58 56 54 60 domy wycieczkowe 2 1 schroniska schroniska młodzieżowe szkolne schroniska młodzieżowe 18 19 20 ośrodki wczasowe 44 38 32 36 41 ośrodki kolonijne 8 7 6 ośrodki szkoleniowo-wypoczynkowe 16 15 domy pracy twórczej zespoły domków turystycznych 35 kempingi 13 14 pola biwakowe 17 hostele zakłady uzdrowiskowe pokoje gościnne/kwatery prywatne 31 33 kwatery agroturystyczne 72 78 89 88 pozostałe turystyczne obiekty noclegowe 25 24 21 Źródło: BDL GUS
8
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Baza noclegowa – miejsca noclegowe według rodzaju obiektu 2012 2013 2014 2015 2016 ogółem 39437 40775 39820 40022 41092 hotele 10699 11994 12830 12547 13174 motele 89 88 49 50 pensjonaty 871 908 952 912 907 inne obiekty hotelowe 3471 3395 2971 2589 2830 domy wycieczkowe 111 45 24 schroniska schroniska młodzieżowe 263 204 25 103 szkolne schroniska młodzieżowe 1718 1735 1656 1717 1828 ośrodki wczasowe 5069 4340 3436 4067 4491 ośrodki kolonijne 772 876 896 954 686 ośrodki szkoleniowo-wypoczynkowe 3084 2840 2567 2836 3070 domy pracy twórczej 129 131 zespoły domków turystycznych 2981 3043 3548 3583 3432 kempingi 1714 1771 1484 1538 1521 pola biwakowe 1235 1199 1375 1241 1425 hostele 31 81 zakłady uzdrowiskowe 394 395 pokoje gościnne/kwatery prywatne 516 637 593 709 666 kwatery agroturystyczne 1082 1361 1351 1366 pozostałe turystyczne obiekty noclegowe 5208 5881 5298 5275 4913 Źródło: BDL GUS
9
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Baza noclegowa struktura obiektów w latach 2012 i 2016 Źródło: BDL GUS
10
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Baza noclegowa struktura miejsc noclegowych w latach 2012 i 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS
11
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Udzielone noclegi turystom krajowym i zagranicznym w latach Źródło: BDL GUS
12
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Liczba turystów krajowych i zagranicznych korzystających z obiektów noclegowych w latach Źródło: BDL GUS
13
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Korzystający z bazy noclegowej według poszczególnych miesięcy w roku 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS
14
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Udzielone noclegi turystom krajowym i zagranicznym według poszczególnych miesięcy w roku 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS
15
Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu
Baza gastronomiczna Źródło: BDL GUS
16
Projekcja warsztatowa
Jaką strukturę powinien przyjąć barometr? Jakie części składowe? Kogo powinien badać? Co jaki okres?
17
Wzorcowy barometr - cechy
uwzględniać popularność obszarów oraz produktów turystycznych regionu; uwzględniać warunki pogodowe, zdrowotne oraz sytuacje społeczno-gospodarcze w kraju i w Europie; uwzględniać turystów dotychczas nierejestrowanych w oficjalnych statystykach, w województwie warmińsko- mazurskim takich jak np. żeglarze oraz osoby mieszkające u znajomych lub w tzw. domach wakacyjnych; uwzględniać miejsce pochodzenia turystów oraz drugość i częstotliwość ich pobytu; uwzględniać skale i strukturę wydatków turystów; uwzględniać preferencje popytowe mieszkańców
18
Koncepcja bazowego trójkąta informacji
Założenia wyjściowe Dane GUS Dane BDL Badania przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury Koncepcja bazowego trójkąta informacji
19
Koncepcja bazowego trójkąta informacji
Turysta Przedsiębiorstwo turystyczne Punkt informacji turystycznej
20
Założenia wyjściowe- badania Trackingowe
kilkukrotny pomiar tego samego zjawiska w stałych odstępach czasu za każdym razem badamy innych respondentów, w przypadku bazy turystycznej próba badawcza jest zawsze ta sama identyczne narzędzie badawcze w odpowiedniej grupie
21
Założenia wyjściowe- badania Trackingowe
Techniki badania trackingowego: CATI – grupa respondentów: turyści (byli) CAPI– grupa respondentów: turyści (obecni) CAWI– grupa respondentów: właściciele miejsc noclegowych, przedsiębiorstwa branży turystycznej, urzędnicy, punkty informacji turystycznej Triangulacja technik badawczych
22
Założenia wyjściowe- badania Trackingowe
Próby w badaniu trackingowym: CATI – grupa respondentów: turyści (byli) W roku 2016 z obiektów noclegowych w województwie warmińsko- mazurskim korzystało turystów krajowych i zagranicznych Badania przeprowadzone na losowej próbie przynajmniej 385 osób będą zatem pozwalały na wnioskowanie z 95% prawdopodobieństwem i zakładanym maksymalnym błędem statystycznym nie przekraczającym 5% CAPI– grupa respondentów: turyści (obecni) Badania przeprowadzone na losowej próbie przynajmniej 385 osób będą pozwalały na wnioskowanie z 95% prawdopodobieństwem i zakładanym maksymalnym błędem statystycznym nie przekraczającym 5%. Zakłada się, że liczba turystów wyniesie około 1mln 300 tys. CAWI– grupa respondentów: dobrowolność przystąpienia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.