Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany."— Zapis prezentacji:

1 „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany w ramach Priorytetu III PO KL Wysoka jakość systemu oświaty Działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

2 Ogólne założenia projektu.
Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli. Założenia merytoryczne - opracowane w ramach projektu ORE „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”.

3 Podstawowe informacje
Źródło finansowania: Priorytet III Działanie 3.5 PO KL Instytucja Pośrednicząca I stopnia: MEN Instytucja Pośrednicząca II stopnia: ORE Projektodawca: Powiat Tarnowski Okres realizacji: 1 sierpnia 2013 r. – 30 czerwca 2015 r. Kwota dofinansowania: ponad ,74 PLN

4 Główny cel projektu Poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Tarnowskim, poprzez wdrożenie kompleksowych planów wspomagania szkół i przedszkoli.

5 Cele szczegółowe: Poprawa zdolności planowania i projektowania procesu doskonalenia nauczycieli poprzez opracowanie Powiatowego Programu Wspomagania; Poprawa spójności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkół/przedszkoli przez wdrożenie Rocznych Planów Wspomagania szkoły/przedszkola; Podniesienie kompetencji dyrektorów szkół/przedszkoli w zakresie prowadzenia diagnozy potrzeb szkoły/przedszkola w obszarze doskonalenia nauczycieli; Poprawa współpracy dyrektorów szkół/przedszkoli i nauczycieli poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia

6 Beneficjenci ostateczni
Szkoły – szkoły podstawowe, gimnazja, licea, technika, zasadnicze szkoły zawodowe – 141; Przedszkola – 14; Nauczyciele/lki przedmiotowi; Dyrektorzy/dyrektorki szkół/przedszkoli

7 ZADANIA W PROJEKCIE: Opracowanie i monitorowanie Powiatowego Programu Wspomagania Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach i przedszkolach Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia.

8 Zadanie - Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach
Realizacja zadania będzie polegała na przeprowadzeniu doskonalenia nauczycieli w oparciu o dwie różne oferty w każdej ze zgłoszonych szkół, których wybór nastąpi po diagnozie potrzeb: Spotkanie z dyrektorem (2h) i radą pedagogiczną (2h) Warsztat diagnostyczno- rozwojowy (4h) Proces realizacji jednego Rocznego Planu Wspomagania będzie wynosił min.7 miesięcy w danym roku szkolnego i będzie obejmował: Przeprowadzenie procesu doskonalenia: -warsztaty (15h) -spotkania grup -szkolenia/wykłady (10h) Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę: -konsultacje grupowe (4h) -konsultacje indywidualne (15h) Spotkanie podsumowujące RPW w szkole (2h)

9 Przykładowe roczne oferty doskonalenia realizowane w szkołach w ramach projektu
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Ocenianie kształtujące Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Szkoła promuje wartość edukacji Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Budowa koncepcji pracy szkoły Praca z uczniem młodszym Praca z uczniem zdolnym

10 Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet Projekt edukacyjny w szkole Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym Rodzice są partnerami szkoły Nauczyciel 45+ Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?

11 Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE)
Specjalista zewnętrzny bezpośrednio współpracujący z placówką w realizacji Rocznego Planu Wspomagania. Do jego zadań należą: pomoc w diagnozie potrzeb szkoły/przedszkola oraz dostosowaniu oferty doskonalenia do zdiagnozowanych potrzeb, a następnie pomoc w zbudowaniu Rocznego Planu Wspomagania (RPW) szkoły. W ramach realizacji RPW organizuje szkolenia (warsztaty, konsultacje, wykłady), pomaga nauczycielom wdrażać do praktyki szkolnej nowe umiejętności, przygotowuje sprawozdanie z realizacji działań. SORE ma pod opieką kilkanaście szkół/przedszkoli, z którymi utrzymuje ścisły kontakt podczas realizacji rocznego planu wspomagania (rok szkolny).

12 Zadanie - Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia
Sieć to zespół nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniem. Projekt przewiduje utworzenie 4 tematycznie różnych sieci liczące 25 osób każda, które zrealizują po 15h, w tym 3h z ekspertem zewnętrznym. Członkowie sieci spotykają się 3–5 razy w roku szkolnym (w odstępach około 2 miesięcy). Między spotkaniami pracują na platformie internetowej udostępnionej przez ORE (forum wymiany doświadczeń, materiały samokształceniowe, forum dyskusyjne). Pracami sieci kieruje koordynator sieci. Rekrutacja do sieci odbędzie się na przełomie września i października 2013 i 2014r.

13 Propozycje przykładowych tematów sieci współpracy i samokształcenia :
Budowa spójności edukacyjnej (poziom powiatu); Pozapedagogiczne zadania dyrektora szkoły; Organizacja pomocy pedagogiczno – psychologicznej w szkole; Rola dyrektora w promocji szkoły. Sieć polonistów – edukacja czytelnicza; Sieć polonistów – edukacja filmowa; Sieć matematyków - jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki; Sieć matematyków – edukacja wczesnoszkolna; Sieć historyków – praca ze źródłami; Sieć przyrodników – doświadczenia i eksperymenty na zajęciach lekcyjnych; Sieć przyrodników – wycieczki jako forma nauczania.

14 Rekrutacja do projektu
Rekrutacja szkół/przedszkoli odbędzie się na przełomie sierpnia i września 2013r. na podstawie deklaracji uczestnictwa i uchwały Rady Pedagogicznej placówki o przystąpieniu do projektu. Rekrutacja nauczycieli odbędzie się we: wrześniu 2013 i na podstawie deklaracji uczestnictwa.

15 Informacje o projekcie
Założenia zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli:

16 Informacje o projekcie
Wydział Edukacji, Starostwo Powiatowe w Tarnowie Dyrektor Wydziału Edukacji: dr hab. Edmund Juśko Monika Marczyk – Augustyńska Tel. (14) , Samorządowe Centrum Edukacji w Tarnowie Dyrektor SCE: dr Barbara Niziołek Tel. (14) ,


Pobierz ppt "  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany."

Podobne prezentacje


Reklamy Google