Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryna Matusiak Został zmieniony 6 lat temu
1
Monitoring Informacji Tematycznej Szkolenie 24.11.2011
2
Przetargi – różnice między Pressinfo a IMP
Główna zasada jeśli nie można tematu łatwo znaleźć w Pressinfo (po branży, podbranży, słowach wyszukiwanych w przedmiocie), jeśli temat trzeba zdefiniować na różne sposoby, jeśli jest dużo zawężeń tematyki, im większa specjalizacja Klienta to: Zadanie dla IMP
3
Różnice między Pressinfo a IMP
Słowo kluczowe Wyszukiwanie po branży, podbranży, konkretnych słowach wyszukiwanych w przedmiocie lub treści ogłoszenia Wyszukiwanie po branży i słowach kluczowych przez analityka Słowo kluczowe w Pressinfo: Zawężenie do konkretnego słowa występującego w przedmiocie lub treści ogłoszenia lub wykluczającego ogłoszenie – SŁOWO MUSI WYSTĄPIĆ Słowo kluczowe w IMP: Jest dla analityka pojęciem, analityk będzie szukał ogłoszeń dotyczących pojęcia zbierając całą tematykę, np. projekt nowego obiektu – hasło trudne do wyszukania przez automat, Analityk wybierze właściwe ogłoszenia dotyczące projektowania od podstaw nowych inwestycji
4
Pressinfo IMP Słowo kluczowe traktowane jako pojęcie pozwala na przypisanie Klientowi przez analityka słów bliskoznacznych – analityk bez problemu wybierze ogłoszenia dotyczące samochodów specjalistycznych z jednej branży, np. samochody dla służb komunalnych, samochody do odbierania odpadów, samochody do wywozu odpadów stałych, śmieciarki Słowo kluczowe IMP można zawęzić, np. „projekt nowego obiektu: TYLKO OBIEKTY SPORTOWE” – zawężenia są trudne do zrealizowania w wyszukiwaniu automatycznym
5
Pressinfo IMP Analitykowi wystarczy uwaga, np. samochód osobowy: TYLKO NOWE. Im więcej zawężeń, im bardziej sprecyzowany temat, tym lepiej sprawdzi się analiza wykonana przez Analityka.
6
Przykłady Dostawa aparatu RTG
Wynik wyszukiwania w Pressinfo: wybrane zostaną przetargi po całej branży lub podbranży sprzęt medyczny ze słowem rtg, rentgen – także jeśli będą tylko błony rtg. Wynik wyszukiwania w IMP: Analityk przypisze przetargi na sprzęt rtg oraz przetargi ogólne na dostawę sprzętu medycznego, gdzie szczegółowe informacje na temat zamawianego sprzętu zamieszczone są w dokumentacji przetargowej. Tutaj można włączyć usługę analizy SIWZ i przesyłania do Klienta tych przetargów, gdzie w dokumentacji przetargowej występował aparat RTG.
7
Pressinfo IMP Łączenie tematów Informator ustawiamy po branży, podbranży, słowach W IMP branża, podbranża jako pojęcie tematyczne oraz konkretne słowo kluczowe, np. Klient z branży Ekonomia na słowo kluczowe w IMP „ananliza ekonomiczna” – tu całość tematyki plus wszystkie przetargi z serwisu z konkretnym słowem „ewaluacja” Informator Informator przetargowy IMP Informator przetargowy
8
Pressinfo IMP Sposób definiowania W Pressinfo każde kolejne kryterium wyszukiwania tworzy osobny informator. W IMP kryterium traktowane jest jako podzamówienie do jednego załącznika – Klient otrzymuje jeden informator z kilku tematów. W ten sposób unikamy także powielania informacji spełniających kilka kryteriów. Jeśli istnieje taka potrzeba w IMP można tematycznie załączniki rozdzielać.
9
Pressinfo IMP Podświetlanie słów w informatorach W Pressinfo słowa podświetlają się tylko wtedy, gdy zdefiniujemy kryterium z konkretnymi słowami do wyszukiwania w przedmiocie lub treści ogłoszenia. W IMP możemy podświetlić każde słowo, na którym Klientowi zależy. Wyszukiwanie po powiatach W Pressinfo tylko po powiatach siedziby organizatora. W IMP wyszukiwanie po powiatach realizacji, np. Klient otrzyma ogłoszenie na zadanie realizowane w powiecie ogłoszone przez centralę z innego miasta (ważne przy instytucjach, wojsku itp.) Rozsyłanie według powiatów realizacji do poszczególnych osób w firmie.
10
Raporty MIT
11
Ćwiczenie Proszę podzielić informacje dostarczane w raportach na te dostarczane w standardowym raporcie przetargowym oraz standardowym raporcie z wyników przetargów (iwp).
12
Wyniki przetargów Ogłoszenia o wynikach przetargów dostarczają informacji o: potencjale branży na rynku zamówień publicznych, wartości ogłaszanych przetargów, kwotach, z jakimi firmy wygrywają przetargi, konkurencji działającej w danej branży, Zwycięzcy – odbiorcy usług firm podwykonawczych oraz towarów. kontakcie do firm.
13
Wyniki przetargów PODZIAŁ WYNIKU NA CZĘŚCI – O KAŻDEJ CZĘŚCI OSOBNA INFORMACJA Dzięki temu, że dzielimy wyniki na części, możliwe są podsumowania wartości wygranych przetargów ze względu na poszczególne firmy.
14
Raporty przetargów połączone z informacją o wyniku przetargu
WYBÓR GRUPY DOCELOWEJ NA PODSTAWIE BRANŻY MEDYCZNEJ W tej branży co miesiąc jest od do informacji o wynikach dotyczących dostaw leków, materiałów jednorazowych, sprzętu medycznego, usług medycznych itd. Raporty w tej branży możemy zaoferować jako: Badanie rynku, konkurencji – proponujemy raport z wynikami o takiej samej tematyce, w jakiej działa dana firma. Przykład tematyki do wykorzystania: wyniki przetargów na sprzęt okulistyczny: oftalmoskop, tonometr, trójlustro Goldmanna, keratomter, autorefraktokeratometr, zestaw do injekcji podspojówkowych i okołogałkowych, aparat do kriochirurgii okulistycznej, anoskop operacyjny. Raport łączony: analiza przetargów na podstawie dokumentacji przetargowej oraz wynik przetargu, części, zadania, pakietu.
15
WYBÓR GRUPY DOCELOWEJ NA PODSTAWIE BRANŻY MEDYCZNEJ
Firmy dostarczające sprzęt okulistyczny: Arno-Med. Sp. z o.o. Mietków Emed T. Jakubiak, R. Mazurek Euro-consulting Pl Sp. z o.o. Chorzów Zakład Handlowo-Usługowy Medar-bis Sp. z o.o. Łódź JTA Inwestment Sp. z o.o. Poznań Meder Przemysław Fila Zielona Góra P.W. Mana Sp. z o.o. Warszawa Medical Partner Sp. z o.o. Poznań Consultronix S.A. Kraków Metrum Gryoflex Stare Babice Miro Sp. z o.o.
16
Raporty z wyników przetargów jako bazy danych dla działów handlowych
Koszt rekordu w granicach 0,35 zł do 0, 50 zł
17
PRZYKŁADOWE RAPORTY BRE BANK
Raport tygodniowy dotyczący wyników przetargów o wartości od 2 mln zł Na raport składają się dwa pliki: 1. Szeroko pojęta branża budowlana (Budowlana obiekty Budowlana wykończenia, Dekarstwo, Drogownictwo, Elewacje i termomodernizacje, Konstrukcje, ogrodzenia, Ślusarka i stolarka, Ciepłownictwo, Windy i dźwigi, Wodno-Kanalizacyjna Energoelektryczna (bez podbranży: ekspertyzy i sprzedaż energii) Wentylacja i klimatyzacja (bez podbranży: urządzenia)
18
Raport z wyników przetargów
2. Pozostałe branże POZOSTAŁE BRANŻE (wykonawstwo i dostawy) bez branż w 1 pkt. Bez: Finanse – bankowość Finanse – ubezpieczenia RAPORT UZUPEŁNIANY JEST O REGON ZWYCIĘZCY I INWESTORA ORAZ TERMIN REALIZACJI PRZETARGU.
19
Raporty z wyników przetargów
Towarzystwo Ubezpieczeń Euler Hermes Raport tygodniowy z wyników przetargów uzupełniany o informację o wysokości wadium. W raporcie zostają rekordy, w których wysokość wadium wynosi od 50 tys. zł.
20
Raporty z wyników przetargów
Wasza Żywieniowa Raport z wyników przetargów dotyczący tematyki: Bony żywieniowe, Bony towarowe, Bony w formie kart elektronicznych, Posiłki regeneracyjne, Posiłki profilaktyczne. za okres Każdy rok i temat w osobnym pliku xls.
21
Raporty z wyników przetargów
BP Raport z wyników przetargów dotyczący dostaw paliw za rok 2011: benzyna, olej napędowy, gaz LPG, biopaliwa Raport uzupełniony został o ilości powyższych paliw w litrach, termin realizacji. Zawiera także makro podsumowujące pozwalające na szybkie zrobienie podsumowania zwycięzców oraz województw inwestora.
22
Raporty z wyników przetargów
Orliki Raport z wyników przetargów dotyczący budowy Orlików 2012 w roku 2011. Raport zawiera standardowe informacje występujące w raporcie iwp na temat inwestora i zwycięzcy, wartość wygranego przetargu, przedmiot, informacje o częściach. Występuje także w wersji z makrem podsumowującym. Można także wydzielić raporty dotyczące poszczególnych regionów Polski po miastach inwestora, województwach inwestora, miastach zwycięzcy, województwach zwycięzcy. Ilość rekordów w 2010 roku: 670 Ilość rekordów w 2011 roku do wrześnie: 486
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.