Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Usługi internetowe
2
Bankowość elektroniczna
Forma usług oferowanych przez banki, polegająca na umożliwieniu dostępu do rachunku za pomocą urządzenia elektronicznego: komputera, bankomatu, terminalu POS, telefonu i linii telekomunikacyjnych, w tym Internetu.
3
Zalety e-bankowości Dla klienta banku priorytetową zaletą będzie wygoda. Nie musimy iść do siedziby banku, aby przeprowadzić transakcje. Oszczędzamy czas - nie musimy bowiem dojechać do banku ani czekać w kolejce. Pozwala ona również systematycznie nadzorować stan swojego konta. Dzięki oszczędności czasu, wygodzie, a także możliwości korzystania z usług banku w dowolnym czasie i miejscu zwiększa się zadowolenie klientów.
4
Wady e-bankowości Podstawowym niekorzystnym aspektem e-bankowości może się okazać obawa klientów o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji. Banki dokładają jednak wszelkich starań, aby bezpieczeństwo było na możliwie najwyższym poziomie i raczej nie zdarzają się obecnie sytuacje, gdy jest ono zagrożone.
5
Zabezpieczenia kart płatniczych
Złodzieje są coraz sprytniejsi, nie muszą nam fizycznie wykradać karty, wystarczy że mają telefon z systemem NFC oraz specjalistyczne oprogramowanie pobrane z sieci. Złodziej nie musi się wysilać – chwilę postoi obok nas w autobusie i ukradnie dane z naszej karty spokojnie spoczywającej w torebce. By temu zapobiec najlepiej zakupić aluminiowe etui, które zakłóca pobieranie danych.
6
Wyszukiwarki
7
Wyszukiwarki internetowe to doskonały sposób na znalezienie potrzebnych informacji w Internecie.
10
Podpis elektroniczny
11
Deklaracja tożsamości autora, złożona w postaci elektronicznej pod dokumentem, na przykład imię i nazwisko, faksymile podpisu itd.
12
Podpis elektroniczny bezpieczny podpis zwykły podpis elektroniczny
Zwykły nie posiada certyfikatu kwalifikowanego i stosowany jest głównie przy wymianie i. Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdzony jest natomiast certyfikatem kwalifikowanym. Jest znacznie bezpieczniejszy - urzędy wykorzystują go przy przesyłaniu dokumentów.
13
Gdzie wykorzystuje się podpis elektroniczny?
składania e-deklaracji ZUS, składania e-deklaracji podatkowych, podpisywania umów, podpisywania faktur elektronicznych, składania ofert na przetargach, składania dokumentów do urzędów tj. GIODO, CEIDG, KRS, urzędów administracji publicznej czy też urzędów patentowych.
14
Bibliografia
15
Dziękujemy za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.