Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKamil Baran Został zmieniony 6 lat temu
1
Planowanie przestrzenne i Zarządzanie Mobilnością
Wstęp Tomasz Zwoliński Urząd Miasta Krakowa Fot. Kraków.PL
2
Planowanie przestrzenne w Polsce
Podstawy organizowania przestrzeni miejskiej: Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego Kraków: Marzec 2018 – 168 MPZP % powierzchni miasta W przygotowaniu 68 MPZP do końca 2018 roku % Warszawa - ok. 37% Wrocław - ok.57% do grudnia 2018 r. - Plan dla wybranych obszarów przyrodniczych (215 obszarów, przestrzenie otwarte) brak MPZP decyzja WZiZT (nie muszą być zgodne ze Studium) organ wydający WZiZT nie ma swobody w rozstrzyganiu od 2003 roku WZiZT – wydawane na czas nieograniczony
3
Planowanie przestrzenne w Polsce
Uwarunkowania prawne dla „wuzetek”: tzw. dobre sąsiedztwo, okoliczne działki (zabudowane) dostęp do drogi publicznej wystarczające uzbrojenie terenu zgodność z przepisami odrębnymi przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych
4
Planowanie przestrzenne w Polsce
Rzeczywistość PnB: Kraków – średnio 209 dni Warszawa – 212 dni Opole – 137 dni Łódź – 164 dni Wrocław – 175 dni Gdańsk – 182 dni Raport „Doing Business in Poland – 2015”.
5
Planowanie przestrzenne w Polsce
Country Specific Recommendation: “… Key factors hampering investments, in particular in construction, are very low coverage of and instability in spatial planning, especially at the local level, as well as over-regulation and regulatory and administrative inconsistencies that impede the issuing of construction permits” Recommendations: “Take measures to remove obstacles to investment in transport, construction and energy infrastructure, and increase the coverage of spatial planning at local level.” Źródło: Improving Spatial Planning in Poland Follow-up of Country Specific Recommendation #3 Warsaw, 17 November 2016 Wolfgang Munch, DG REGIO, Andrzej Rudka, DG GROW
6
Planowanie przestrzenne w Polsce
Obszary do poprawy: wzmocnione roli planów miejscowych w kontekście nowych inwestycji – nie są tak istotne dla obszarów już zabudowanych zdefiniowanie terminów wiążących dla każdego z kroków w procedurach administracyjnych wzrost ilości zdigitalizowanych planów miejscowych poprawa zasobów technicznych i finansowych lokalnych władz dla sprawnego przygotowywania planów miejscowych wdrożenie łatwiejszych mechanizmów rozstrzygania konfliktów w tej dziedzinie lepsze zachęty dla wspólnego planowania inwestycji (wewnątrz gminy jak i z gminami sąsiednimi) poprawa obiegu informacji pomiędzy różnymi poziomami władz dla lepszej spójności planów niewymaganie planów dla sprzedaży nieruchomości (brak budowy) Źródło: Improving Spatial Planning in Poland Follow-up of Country Specific Recommendation #3 Warsaw, 17 November 2016 Wolfgang Munch, DG REGIO, Andrzej Rudka, DG GROW
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.