Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu."— Zapis prezentacji:

1 Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński

2 Cel główny Wspieranie i rozwijanie uzdolnień przedmiotowych uczniów w sferze technicznej i artystycznej.

3 Powiedz - a zapomnę Naucz mnie - a zapamiętam Zaangażuj mnie - a zacznę się uczyć

4 Działania w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych
Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym Wspieramy i rozwijamy uzdolnienia artystyczne uczniów

5 Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym
Uczniowie rozwiązywali zestawy zadań przygotowujących ich do konkursów i olimpiad: Olimpiady OWT –Październik Olimpiady Elektrycznej i Elektronicznej „EUROELEKTRA” –Listopad Konkursu „Elektron” – Grudzień Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Elektrycznej I Elektronicznej - marzec Mistrzostw Polskich Programistów PLC - maj Do etapów okręgowych i centralnych olimpiad i konkursów technicznych zakwalifikowało się łącznie 17 osób.

6 XLIV OLIPIADA WIEDZY TECHNICZNEJ – okręgowe – Gorzów Wlk.
II - stypendium V VI XX Olimpiady Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej „Euroelektra” – Wrocław VIII udział

7 X OGÓLNOPOLSKI KONKURS ELEKTRON - Wrocław
finalista – stypendium +5,0 OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA WIEDZY ELEKTRYCZNEJ i ELEKTRONICZNEJ – Kraków udział I Mistrzostwa Polskich Programistów PLC - Wrocław II etap ścisła czołówka – „4 z 7”

8 Prowadzono zajęcia w ramach „OTWARTA PRACOWNIA” 4h tygodniowo

9 Zorganizowano Międzywojewódzki Konkurs o tytuł „SUPERTECHNIKA MECHATRONIKA”
odbył się VIII Międzywojewódzki Konkurs o tytuł Supertechnika Mechatronika. W konkursie wzięło udział 22 uczniów z 10 szkół z województw: wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i opolskiego. II - stypendium IV

10 Organizowano wycieczki międzyprzedmiotowe do zakładów pracy
DRINGENBERG Polska Sp. z o.o., KIETZMANN coatings Sp. z o.o . Relpol S.A.

11 Realizowano projekty:
W celu dbałość o kształcenie kompetencji kluczowych uczniowie wzięli udział w następujących kursach: Elektroenergetyczny do 1kV Operatora wózków widłowych Prawa jazdy I Stażu zawodowym

12 Wspieranie i rozwijanie uzdolnień artystycznych uczniów
W klasach pierwszych przeprowadzono ankietę „Ujawnij nam swój talent” Zrealizowano pokaz talentów „Pokaż nam co potrafisz” Zorganizowano wystawę fotograficzną dla uczniów uzdolnionych plastycznie Ozdobiono ściany w gab. 49 (Murale i graffiti )

13 Nawiązano współpracę z : z wydziałem artystycznym na UZ
Zorganizowano konkurs: Piosenki Obcojęzycznej

14 EFEKTY: uczeń sukcesy osiągane na konkursach i olimpiadach szczebla międzywojewódzkiego i centralnego stypendia naukowe i prestiż poprzez wypromowanie sukcesów w mediach popularyzacja zawodu poprzez zorganizowanie międzywojewódzkiego konkursu „mechatronicznego” przybliżenie rzeczywistego środowiska pracy poprzez udział w cyklicznych wycieczkach międzyprzedmiotwych rozwijanie uzdolnień i pasji uczniów w dziedzinach technicznych i artystycznych

15 EFEKTY: nauczyciel Program zmobilizował wiodących nauczycieli uczących w technikum mechatronicznym do jeszcze większego zaangażowania się w pracę z uczniem zdolnym i z pasją. Zaszczepianie chęci uczenia się i potrzeby samorealizacji uczestników.

16 WYNIKI EWALUACJI Przebadano 20 uczniów regularnie biorących udział w programie, zadając poniższe pytania.

17 3. Który z poniższych elementów w największym stopniu wpływa na ciekawość tych zajęć? 

18 4. Stosunek nauczyciela do uczniów.

19 5. Co szczególnie podoba ci się w realizowanych zajęciach?
Klarowne ujmowanie omawianych tematów Specyficzny humor prowadzących Zaangażowanie nauczyciela Podejście nauczyciela do ucznia Pomysłowy sposób prowadzenia zajęć Nauczanie z pasją i doświadczeniem Możliwość projektowania własnych układów Zajęcia praktyczne Dostęp do nowego sprzętu Poznanie nowych rzeczy Jasne zasady oceniania Sposób przekazywania wiedzy Zdobywanie doświadczenia 6. Co szczególnie nie podoba Ci się w realizowanych zajęciach? BRAK 7. Czy masz jakieś propozycje zmian w sposobie prowadzenia tych zajęć przez nauczycieli? Kontynuować zadania

20 „Kreatywna i Innowacyjna Szkoła”
Zespół Szkół Technicznych i Licealnych uzyskał tytuł laureata w kategorii „Kreatywna i Innowacyjna Szkoła” za pracę „Mechatronikę też trzeba stwarzać…”

21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google