Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA"— Zapis prezentacji:

1 Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA
dr hab. inż. Marek Cieciura Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA 23 listopada 2017 roku

2 Wcześniejsze informacje

3 Charakterystyka platformy
Ponad 10 lat doświadczeń Wspomaganie samodzielnego opanowywania wiedzy przez studentów i uczniów Szybsze opanowanie i bardziej skuteczne zapamiętywanie przekazywanej wiedzy oraz umiejętności Zasady gamifikacji (grywalizacji) – motywowanie uczących się i stymulowanie ich systematyczności Sprawdzona w działalności dydaktycznej w 5 różnorodnych przedmiotach Bardzo dobre oceny studentów Szyfrowane połączenie z platformą Responsywność platformy

4 Struktura platformy

5 Role w platformie Wykładowca – generowanie pomocy dydaktycznych na podstawie przygotowanego materiału oraz wykorzystywanie ich w prowadzonej działalności dydaktycznej m.in. do śledzenia postępów w nauce Student – opanowywanie wiedzy i umiejętności ze sprawdzaniem osiągniętego poziomu opanowania wiedzy oraz wyrażanie swojej opinii o systemie poprzez wpisy do księgi gości i wypełnianie ankiet Administrator uczelni - zarządzanie kontami studentów i wykładowców oraz przedmiotami i edycjami przedmiotów, a także przypisywanie wykładowców do przedmiotów Administrator systemu - zarządzanie listą uczelni i szkół dostępnych w systemie poprzez ich wpisywanie, usuwanie i modyfikowanie

6 Aktywizacja Warstwa aktywizująca obejmuje: okresy preferowane,
metody grywalizacji: rankingi i przyznawane medale, automatycznie wysyłane e, Możliwość zaliczenia przedmiotu na podstawie aktywności w semestrze

7 Test jednokrotnego wyboru
Pomoce dydaktyczne Test jednokrotnego wyboru Zadanie z lukami Krzyżówka

8 Opracowane pomoce dydaktyczne

9 Tryby wykorzystywania pomocy dydaktycznych
NAUKA Tryb wspomaga opanowanie wiedzy: nie ma ograniczeń na czas rozwiązywania zadań; możliwe jest skorzystanie z podpowiedzi w różnej postaci; możliwe jest wielokrotnego sprawdzanie poprawności odpowiedzi; układ zadań nie ulega zmianie, ale w testach odpowiedzi są podawane w kolejności losowej; rozwiązujący mają możliwość zapamiętania udzielonych odpowiedzi oraz kontynuacji procesu nauki po przerwie. EGZAMINOWANIE Tryb umożliwia przeprowadzanie egzaminów z wykorzystywaniem skonfigurowanych trzech rodzajów pomocy dydaktycznych, przygotowywanych na podstawie wcześniej przygotowanych: system umożliwia skonfigurowanie egzaminu poprzez podanie wykorzystywanych pomocy oraz zasady wystawiania ocen; podczas egzaminu student podaje swoją prognozę oceny: przed rozpoczęciem egzaminu oraz po rozwiązaniu ostatniego zadania; zadania są wyświetlanie w kolejności losowej; układ zadań jest losowy; czas rozwiązywania zadań jest ograniczony; skorzystanie z podpowiedzi nie jest możliwe; sprawdzanie poprawności możliwe jest tylko jeden raz. Zadania egzaminacyjne tworzone są poprzez wybór haseł z wszystkich krzyżówek, części zadań z lukami oraz pytań z testów. Możliwe jest ich korygowanie i uzupełnianie. SAMOSPRAWDZANIE Tryb umożliwia sprawdzenie opanowanego poziomu wiedzy i umiejętności: dla każdej pomocy podaje się w jaki sposób można uzyskać wiedzę i umiejętności niezbędne do udzielania odpowiedzi określając linki (odsyłacze) do przygotowanych materiałów w postaci elektronicznej w formie prezentacji, ebooków, audiobooków czy własnych lub zewnętrznych opracowań; dla każdej pomocy określa się preferowany okres nauki, w którym rejestrowane są wyniki w wysokości uzyskanej w tym okresie; w każdym momencie możliwe jest ustawienie okresu "Happy hours", w których rejestrowane jest 75% uzyskanego wyniku poza powyższymi okresami rejestrowane jest 50% uzyskanego wyniku; czas rozwiązywania poszczególnych pomocy jest ograniczony; korzystanie z podpowiedzi nie jest możliwe; sprawdzanie poprawności możliwe jest tylko jeden raz; układ zadań jest losowy w celu możliwe kompletnego opanowania wiedzy.

10 Dostarczanie i sprawdzanie wiedzy

11 Aktywizowanie korzystających z platformy
Stymulowane jest systematyczne korzystanie z systemu poprzez: wprowadzenie preferowanych okresów opanowywania wiedzy; monitorowanie trybu Nauka: częstości korzystania z pomocy, uzyskanych wyników i wysyłanie i aktywizujących o rozpoczęciu okresów preferowanych; monitorowane trybu Samosprawdzanie: wyświetlanie na bieżąco wykazu pomocy dla których nie uzyskano 100% wyników oraz wysyłanie i przypominających o zbliżaniu się do końca okresów preferowanych.

12 Przykładowe pomoce

13 Przykładowe wyniki w trybie Samosprawdzanie

14 Dodatkowe aktywności

15 Narzędzia komunikacji
System umożliwia zbieranie opinii, uwag i propozycji korzystających z systemu: księga gości; ankieta o przedmiocie; ankieta o platformie E-NAUKA; ankieta o wykładach; formularz kontaktowy.

16 Przykładowe zasady wystawiania ocen

17 Generowanie propozycji ocen

18 Moduł wykładowcy

19 Moduł studenta

20 Planowany rozwój platformy
Aktywizacja za pomocą SMS-ów, Możliwość bieżącego sprawdzania opanowanej wiedzy za pomocą tzw. wejściówek i zejściówek w postaci testów jednokrotnego wyboru Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami - FAQ Obliczanie w trybie Egzaminowanie dla każdej pomocy: frakcji braku odpowiedzi; wskaźnika łatwości; ocena mocy różnicującej przy pomocy współczynnika korelacji punktowo-dwuseryjnej; oraz ocena rzetelności testu przy pomocy współczynnika 20 Kudera-Richardsona Kolejne rodzaje pomocy dydaktycznych: pytania hybrydowe i wielokrotnego wyboru; pytania przyporządkowywania, porządkowania i klasyfikacji; zadania łączenia w pary; zadania opisowe. Wersje systemu w języku angielskim i w języku rosyjskim ...

21 Podsumowanie

22 Opinie studentów Prawdziwe znaczenie komputera ujawni się wówczas, gdy stanie się on kontrolowanym przez ucznia narzędziem wspomagającym naukę – Pat Nolan (amerykański prawnik i polityk) Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce – Alan Alexander Milne (angielski pisarz – autor Kubusia Puchatka, z wykształcenia matematyk)

23 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google