Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Możliwości pozyskiwania funduszy z UE, oraz korzyści wynikające z realizacji projektów.
2
Projekty zrealizowane w ZS1
Ponad 30 projektów w latach Kwota dofinansowania ponad 2mln EURO Instytucje udzielające wsparcia: PHARE INTERREG NFOŚiGW DPJW RPO
3
Ostatnio zrealizowane:
„Szkoła równych szans” – „Aktywny staż i pracę masz” – „Kadry dla Stargardu” – planowany
4
Programy udzielające wsparcia:
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY INTERREG V a ERASMUS DEUTSCH POLNISCHES JUGENDWERK FUNDUSZE NORWESKIE
5
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY
Wojewódzki Urząd Pracy Programy 8.2 i 8.3 – kształcenie ogólne Programy 9.6 i 9.7 – kształcenie zawodowe
6
Oś priorytetowa VIII – EDUKACJA. Działanie 8. 2 i 8
Oś priorytetowa VIII – EDUKACJA. Działanie 8.2 i Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym
7
Działania w projekcie 8.2 i 8.3:
Kształcenie u uczniów i słuchaczy kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli prowadzących kształcenie w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) Indywidualizację pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym ucznia młodszego oraz ucznia zdolnego i wsparcie uczniów zagrożonych przedwczesnym zakończeniem nauki szkolnej. Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu. Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)
8
Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się przez całe życie:
porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna.
9
Docelowa grupa odbiorców 8.2 i 8.3:
uczniowie i wychowankowie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem słuchaczy szkół dla dorosłych), rodzice lub opiekunowie prawni uczniów i wychowanków szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne (z wyłączeniem słuchaczy szkół dla dorosłych), szkoły oraz placówki systemu oświaty (instytucje i kadra pedagogiczna) realizujące kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) i ich organy prowadzące, nauczyciele i pracownicy pedagogiczni szkół i placówek systemu oświaty.
10
Ocena wniosków
11
Przeprowadzanie projektu -zagrożenia:
„Mierz siły na zamiary…” Harmonogram realizacji projektu, Zatrudnienie nauczycieli zgodnie z przepisami, Finanse – zamówienia publiczne, Osiąganie wskaźników rezultatu.
12
Można inaczej… łatwiej ?
Projekty w partnerstwie. Projekty ryczałtowe. NO PROJECT ;-)
13
Dlaczego warto realizować projekty ?
korzyści dla ucznia i rodziców, możliwość realizacji dodatkowych działań, pieniądze dla szkoły, godziny dla nauczycieli, prestiż dla szkoły.
14
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.