Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Convention Bureau jako platforma współpracy pomiędzy hotelarzami, lokalnymi władzami i innymi podmiotami Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
2
Agenda Rola Convention Bureau na rynku turystycznym
Problemy finansowania Convention Bureau
3
Rynek turystyczny bez CB
Organizatorzy konferencji: Hotel 1 Hotel 2 Organizator 1 Hotel 3 Organizator 2 Inne przedsiębiorstwa turystyczne Organizator 3 Liczba transakcji: 3 x 4 = 12
4
Miejsce CB na rynku turystycznym
Hotel 1 Organizatorzy konferencji: Hotel 2 CB Hotel 3 Organizator 1 Inne przedsiębiorstwa turystyczne Organizator 2 Organizator 3 Niekomercyjne elementy produktu turystycznego Liczba transakcji: = 7
5
Motywy wyboru miejsca organizacji konferencji
istnienie CB w regionie dostępność odpowiednich usług oraz infrastruktury koszty organizacji konferencji dostępność centrum kongresowego z odpowiednią liczbą miejsc lokalizację miejscowości w odniesieniu do miejsca zamieszkania uczestników dostępność atrakcji turystycznych kontekst miejscowości oraz miejsca organizacji konferencji do tematu konferencji marketing organizatorów
6
Decyzje o wyborze miejsca konferencji
Podejmowane są z dużym wyprzedzeniem Podejmowane są często kolegialnie Są odmienne w zależności od typu klienta Korporacje Organizacje non-profit Sektor publiczny Różnią się jeśli konferencja ma charakter krajowy i międzynarodowy
7
Zadania CB Relacje z organizatorami konferencji
Tworzenie wizerunku regionu Prowadzenie badań i statystyk Lobbing Utrzymywanie relacji z branżą w regionie Instytucja badawcza Convention Bureau
8
3 filary CB Wiedza Neutralność Kofinansowanie
9
Agenda Rola Convention Bureau na rynku turystycznym
Problemy finansowania Convention Bureau
10
CB i promocja turystyki . Razem czy osobno?
Turystyka wypoczynkowa Nacisk na marketing masowy Grupowa turystyka biznesowa Nacisk na sprzedaż osobistą Budowa wizerunku, prowadzenie badań. Efekty skali i zakresu
11
Kto powinien finansować CB
Branża hotelarska – to ona jest największym beneficjentem działania CB Składki członkowskie Podmioty publiczne – działania CB mają charakter dobra publicznego jako procent od podatku turystycznego, jako finansowanie projektów, jako udziałowiec itp.
12
Źródła finansowania wybranych Convention Bureau
13
Jak ustalić składkę czyli Quid pro quo
Składka powinna odpowiadać wartości jaką otrzymuje obiekt od CB Składki są degresywne, progresywne lub mieszane Często różnicowanie wielkości składek dotyczy jedynie hoteli Hotele bardziej luksusowe płacą z reguły więcej Czasem hotele różnicują również korzyści dla hoteli w zależności od wykupionego wariantu Inaczej w rozwiniętych CB a inaczej w nowych
14
Puerto Rico CB Rodzaj obiektu Wysokość składki Hotele do 50 pokoi $250
Hotele pokoi $625 Hotele pokoi $6 za pokój Hotele pokoi $7 za pokój Hotele pokoi $13 za pokój Hotele i centra kongresowe powyżej 351 pokoi $20 za pokój
15
Puerto Rico CB
16
Puerto Rico CB
17
Derry CB Obiekt Podstawa (£) Dodatek za pokój(£) Hotel 200 10
Bad&Brekfest 100 Guest Houses Hostel 1 (za łóżko) Centra konferencyjne 250 . Restauracje 150 Atrakcje turystyczne
18
Derry CB
19
Derry CB
20
Składki członkowskie w CB Townsville Australia
Składka członkowska 230 AUD 740 AUD 2002 AUD 4518 AUD Miejsce na stronie internetowej Tylko adres i numer telefonu +link do strony internetowej Umiejscowienie w wielu sekcjach, 2-gi priorytet pozycjonowania Umiejscowienie w wielu sekcjach. Najlepsze pozycjonowania Włączenie do dokumentu – propozycji dla potencjalnych klientów W przypadku zapytania Trzeci priorytet Drugi priorytet Pierwszy priorytet (z zachowaniem dyskrecji CB w zakresie spełnienia oczekiwań klienta) Włączenie do newslettera 1 uaktualnienie rocznie 2 uaktualnienia rocznie 4 uaktualnienia rocznie PDF z bazą danych 200 $ 100$ 1 bezpłatna kopia rocznie
21
Finansowanie nowego CB
CB jako projekt innowacyjny Problem „pana i sługi” Współpraca z branżą
22
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.