Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Can you speak English? Yes I can!
2
Cel lekcji potrafisz stosować czasownik ‘can’
potrafisz stosować tryb rozkazujący
3
Nacobezu - mówisz jakie sporty potrafisz uprawiać a jakich nie
- pytasz kolegę/koleżankę o umiejętności, potrafisz odpowiedzieć na zadane pytanie - wydajesz polecenia i reagujesz na nie
4
1.Napisz nazwy dyscyplin sportowych przedstawionych na obrazkach
play basketball play tennis ski play football surf ride a horse rollerblade run ride a bike sail a boat play cards play volleyball swim
5
Can używany jest do : wyrażenia umiejętności , zdolności lub ich braku
I can paint przeczenia tworzy się przez dodanie not (cannot/ can’t) I can’t swim do wyrażania próśb Can you open the window?
6
2. Ułóż zdania z poniższych wyrazów
2. Ułóż zdania z poniższych wyrazów. Symbol √ oznacza, że dana osoba umie wykonywać daną czynność a symbol x symbolizuje brak umiejętności wykonywania tej czynności. 1. She/dance √ She can dance. 2. They/swim√ They can swim. 3. You/paint x You can’t paint. 4. We/surf the internet√ We can surf the Internet 5. He/singX He can’t sing
7
?? questions ?? Pytania z czasownikiem modalnym can tworzy się według schematu: can + osoba + bezokolicznik? Can you open the door? + Yes, I can - No, I can’t
8
What can you do?? I can lasso. I can run very fast. I can ice skate.
9
4.Zadaj koleżance lub koledze pytanie rozpoczynające się od słów Can you……?
Example: CAN YOU SWIM? Can you ………………?
10
5. Napisz polecenia do obrazków
listen! be quiet! don’t jump! stand up! don’t run! sit down! don’t swim! dance!
11
To sum up…podsumowując
Dzisiaj nauczyłam/łem się… Zrozumiałam/łem, że… Zaskoczyło mnie, że… Chciałabym/ chciałbym jeszcze popracować nad...
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.