Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJerzy Król Został zmieniony 6 lat temu
1
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program Operacyjny Woj. Podkarpackiego na lata Oś priorytetowa IX Działanie 9.2
2
INFORMACJE O PROJEKCIE
Lider projektu: Miasto Jasło Gminy partnerskie: Gm. Jasło, Gm. Dębowiec, Gm. Krempna, Gm. Osiek Jasielski, Gm. Nowy Żmigród Czas trwania projektu: od do czyli 18 miesięcy
3
Finansowanie projektu
Wartość projektu: ,15 zł, z tego: w roku 2017: ,10 zł w roku 2018: ,05 zł Projekt jest finansowany w 95% ze środków europejskich
4
Oczekiwane rezultaty projektu
podniesienie kompetencji kluczowych 1400 Uczniów i Uczennic, podniesienie kompetencji zawodowych 177 nauczycieli, wykorzystanie w 14 szkołach sprzętu TIK i pomocy dydaktycznych do kształcenia kompetencji kluczowych, opracowanie i wdrożenie szkolnych 14 Programów współpracy z otoczeniem,
5
Zadania projektowe SZKOLENIA NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WYPOSAŻENIE
KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH 177 NAUCZYCIELI METODA EKSPERYMENTU 28 NAUCZYCIELI TIK W NAUCZANIU I KOMPET. INFORMAT. 177 NAICZYCIELI INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA 46 NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WSPÓŁPRACA OTOCZENIEM 50 NAUCZYCIELI – SZKOLNE PROGRAMY WSPÓŁPRACY WYPOSAŻENIE SZKÓŁ SPRZĘT TIK NARZĘDZIA DO PRZEDM. PRZYRODN., BUDOWA SIECI LIKWIDACJA BARIER ARCHITEKTON. 5 000,00 ZŁ DLA KAŻDEJ SZKOŁY ZAJĘCIA Z UCZNIAMI ROZW. KOMP.KLUCZ. INNOWACYJNOŚĆ 1400 UCZNIÓW I UCZENNIC KOMPETENCJE PRZYR. EKSPERYMENT 140 UCZNIÓW I UCZENNIC TIK W NAUCZANIU I KOMP. INFORMAT. INDYWIDUALIZACJA NAUCZNIA – ZAJĘCIA Z UCZNIEM ZDOLNYM KLUB PRZEDSIĘBIORCY-WYCIECZKI, WARSZTATY 200 UCZNIÓW I UCZENNIC DORADZTWO
6
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczestnikami zajęć jest co najmniej 75% Uczniów i Uczennic klas I-VII szk. podst. oraz klas gimnazjalnych, w tym dzieci niepełnosprawne, zajęcia dodatkowe prowadzone będą w formie kółek zainteresowań, na których Uczniowie i Uczennice będą wykonywać grupowe projekty edukacyjne tygodniowy wymiar zajęć wynosi: w 2017 r. – 1-2 godz./tyg. w 2018 r. – 1 godz./tyg.
7
wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym,
Treści zajęć: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym, stawianie hipotez i ich weryfikacja z wykorzystaniem narzędzi matematycznych i naukowych, wnioskowanie naukowe i myślenie alternatywne opisywanie przy użyciu technik informacyjnych i komunikacyjnych, umiejętność prezentacji rezultatów badań.
8
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas IV-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem metody eksperymentu w edukacji, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionych pomocy dydaktycznych do pracowni przyrodniczych, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.
9
Treści zajęć: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych
obserwacja przyrodnicza z wykorzystaniem narzędzi przyrodniczych, stawianie hipotez, wnioskowanie naukowe, przeprowadzanie eksperymentów przyrodniczych, prezentacja wyników eksperymentu.
10
uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem TIK, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionego sprzętu Komputerowego.
11
przegląd dostępnych hardware i software,
Treści zajęć: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych przegląd dostępnych hardware i software, techniki wyszukiwania informacji, ocena wiarygodności i przechowywania informacji, podstawy programowania, prawa autorskie, techniki tworzenia informacji, formy przemocy, bezpieczeństwo i higiena pracy w sieci.
12
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Proces indywidualizacji z uczniem
uczestnikami zajęć są uzdolnieni Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą metodą projektu edukacyjnego, Rodzice, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z diagnozy i wsparcia psychologa, liczebność grupy- nie więcej niż 8 Uczniów i Uczennic, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.
13
Treści zajęć: Proces indywidualizacji z uczniem
identyfikacja własnych zainteresowań, planowanie własnego rozwoju, interdyscyplinarne podejście do uczenia się, planowanie projektu edukacyjnego, rozwiązywanie problemów, realizacja procesu badawczego, techniki prezentacji wyników.
14
Szkolne Kluby Przedsiębiorcy
zostaną powołane w każdej szkole z udziałem Uczniów i Uczennic, Nauczycieli, Rodziców, przedstawicieli lokalnych podmiotów społeczno-gospodarczych, ich celem jest podniesienie kompetencji kluczowych Uczniów i Uczennic w zakresie przedsiębiorczości poprzez współpracę z otoczeniem, w ramach Klubu Przedsiębiorcy odbędą się warsztaty dla Uczniów i Uczennic z udziałem przedsiębiorców, wizyty studyjne w okolicznych firmach, debaty oksfordzkie, wycieczka np. do Centrum Pieniądza w Warszawie.
15
Jasielski Międzygminny Festiwal Debiutów Naukowych 2018
konkurs projektów opracowanych przez Uczniów i Uczennice podczas zajęć dodatkowych, ocena prezentacji projektów przez komisję ekspercką, przyznanie nagród rzeczowych zwycięskim zespołom projektowym,
16
Pomoce dydaktyczne zakupione na potrzeby zajęć dodatkowych
zestaw pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu przedmiotów przyrodniczych, komputery z oprogramowaniem dla Uczniów, Uczennic i Nauczycieli, akcesoria komputerowe dla osób niepełnosprawnych, tablice interaktywne i rzutniki, urządzenia wielofunkcyjne, tablety dla Uczniów i Nauczycieli
17
Monitorowanie i ewaluacja projektu
przeprowadzenie wśród Uczniów i Uczennic – uczestników zajęć dodatkowych - testu „na starcie” Projektu i na jego zakończenie w celu potwierdzenia nabycia kompetencji kluczowych przeprowadzenie wśród uczestników projektu – Uczniów i Uczennic oraz ich Rodziców ankiet oceniających działania projektowe
18
Dziękujemy za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.