Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaksymilian Kot Został zmieniony 6 lat temu
1
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
O. Kaniewska, A. Nawrot, M. Krenc, B. Sitko
2
Część II przedmioty przyrodnicze
Egzamin odbył się 20 kwietnia 2017 r. W egzaminie uczestniczyło 103 uczniów Zestaw standardowy zawierał 28 zadań zamkniętych i składał się z czterech części przedmiotowych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Każdy z przedmiotów reprezentowany był przez zadania różnego typu: wyboru wielokrotnego, prawda-fałsz.
5
Mocne strony Uczniowie dobrze :
Odczytują i analizują dane z wykresu dotyczące procesu fotosyntezy, Znają budowę i funkcje tkanek, Opisują zależności pokarmowe w ekosystemie, Rozumieją pojęcia doboru naturalnego i sztucznego w procesie ewolucji, Interpretują informacje o budowie atomu na podstawie tabeli – układ okresowy pierwiastków chemicznych oraz posługuje się wielkościami chemicznymi dotyczącymi wewnętrznej budowy materii, Rozumieją zjawiska przewodnictwa cieplnego i ruchu cieczy w procesie konwekcji, Rozumieją zjawisko pływania ciał na podstawie prawa Archimedesa, Znają przepływ prądu w przewodnikach jako ruch elektronów swobodnych, Posługują się ze zrozumieniem pojęciem czasu słonecznego Wykazują wpływ klimatu na zróżnicowanie roślinności Rozumieją procesy wietrzenia
6
Zagadnienia wymagające poprawy
Uczniowie słabo: Zinterpretowali fragment tabeli rozpuszczalności substancji, tym samym źle wskazując odczyn roztworu tej substancji powstałej w określonej probówce Znają metodę wykrywania skrobi w produktach Obliczają objętość ciała na podstawie jego masy i gęstości.
7
WNIOSKI Wykonalność testu na poziomie 67,5 czyli test był umiarkowanie trudny dla naszych uczniów, wynik jest zdecydowanie lepszy w stosunku do egzaminu próbnego. Uczniom sprawiły problem zadania wymagające znajomości: zależności pomiędzy wielkościami fizycznymi oraz prostych metod identyfikacji wybranych substancji Uczniom nie sprawiło trudności odczytywanie, przetwarzanie, interpretowanie informacji przedstawionych w formie tekstu, tabeli lub wykresu, jeżeli dane zapisane były w prostej formie i dotyczyły znanych zagadnień. Uczniowie znają i rozumieją przebieg i istotę podstawowych zjawisk i procesów przyrodniczych.
8
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.