Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Professional Presentation
Client pitch Professional Presentation
2
WITOLD KILIJAŃSKI Nowe podejście do pracy z danymi czyli jak zobaczyć i zrozumieć więcej?
3
CO MÓWIĄ EKSPERCI? Tylu managerów potrafi samodzielnie dotrzeć do danych, których potrzebują w pracy 8% Pozostali tego nie potrafią bo: Nie mają wiedzy informatycznej Nie znają narzędzi Nie znają baz danych Nie mają uprawnień Nie mają czasu
4
CO Z TYM ZROBIĆ?
5
PERCEPCJA WIZUALNA/ PODŚWIADOME PRZETWARZANIE DANYCH
Spróbuj wskazać tak szybko jak potrafisz, ile razy liczba 5 pojawia się poniżej :
6
PERCEPCJA WIZUALNA/ PODŚWIADOME PRZETWARZANIE DANYCH – C.D.
A teraz?
7
INACZEJ MÓWIĄC…
8
INACZEJ MÓWIĄC…
9
INACZEJ MÓWIĄC…
10
MAŁO KTO O TYM WIE… Że wizualizacja danych ma już swoje lata…
Przykład 1. Dowód na źródło epidemii cholery w londyńskim Soho. Mapa opracowana przez Johna Snowa w 1855 roku. Źródło: On the Mode of Communication of Cholera, 2nd Ed., John Churchill, New Burlington Street, London, England, 1855 – cyt. za Przemysław Biecek, Eseje o sztuce prezentowania danych Ta sama mapa zrekonstruowana współczesnymi narzędziami
11
MAŁO KTO O TYM WIE… Że jedną z prekursorek nowoczesnej analizy danych była Florence Nightingale podczas Wojny Krymskiej w 1856 roku! Przykład 2. Liczba zgonów żołnierzy podczas Wojny Krymskiej spowodowanych przez uleczalne choroby (niebieski), rany wojenne (czerwony) i inne przyczyny, np. odmrożenia (czarny). Źródło: Źródło: Diagram of the causes of mortality in the army in the East, opublikowany w Notes on Matters Affecting the Health, Efficiency, and Hospital Administration of the British Army, wysłany do królowej brytyjskiej w 1856 roku.
12
Jak to działa?
13
O czym pamiętać? Krótki przegląd dobrych praktyk
14
REGUŁA „Z”
15
MAGICZNA LICZBA „7”
16
OSTROŻNIE Z KOLORAMI! Kolor
Jaskrawe kolory mogą spowodować przeciążenie zmysłów. Powinny być zarezerwowane dla danych które odstają od reszty. Nasze mózgi podświadomie grupują przedmioty według kolorów Nie grupuj i nie przypisuj znaczenia danym używając koloru czerwonego, żółtego lub zielonego. W ten sposób wykluczasz 1% kobiet i 10% mężczyzn, będących daltonistami Kolory które są powszechne w naturze działają bardzo dobrze jako paleta kolorów w dashboardach
17
OSTROŻNIE Z KOLORAMI!
18
TORCIKI ZOSTAWMY CUKIERNIKOM!
19
TABELE – DO SZCZEGÓŁÓW. I TYLKO TAM!
20
CZY COŚ ŁĄCZY ELEMENTY OSI „X”?
21
WYKRES „LUFOWY” ZAMIAST BUSOLI!
22
MULTIWYKRES – GDY CHCEMY COŚ PORÓWNAĆ!
23
JAK WYKORZYSTAĆ DANE GEOGRAFICZNE?
24
PAMIĘTAJMY ŻE… Badania MIT pokazują, że wiodące Firmy 5 razy częściej podejmują decyzje w oparciu o DANE niż o OPINIE – są „DATA DRIVEN” 5x Dzięki temu zwiększają swoją produktywność średnio o 5% ... … a rentowność o 6% Są w stanie: Łatwiej znaleźć szanse rynkowe do wzrostu sprzedaży Lepiej poznać swoich Klientów i obsługiwać ich bardziej rentownie Przyciągać i utrzymać najlepszych pracowników…
25
NA KONIEC – NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ – „REPORTING TRAGEDY”…
26
Witod Kilijański, Prezes, NewDataLabs
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Witod Kilijański, Prezes, NewDataLabs
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.