Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmalia Kamińska Został zmieniony 6 lat temu
1
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI
2
FUNKCJE GENEZA - powtarzanie jednakowych czynności i sposobów działania; Jest zbiorem działań; Wykonawcze – produkcyjne (wytwarzanie i zbyt) i pozaprodukcyjne (usługi na rzecz pracowników); Zarządcze – planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie.
3
PROCESY - GENEZA Najwięcej problemów na styku między służbami – struktura funkcjonalna; Organizacja funkcjonalna udoskonala się w ramach poszczególnych funkcji, specjalności, a nie z punktu widzenia wartości dostarczanej klientowi Nie wiadomo gdzie błąd skoro wszystko działa
4
FUNKCJE A PROCES funkcja proces SZEF K L I E N T KLIENT
5
FUNKCJE A PROCES SZEF tłumaczenie Janda kontakt sprzęt tłumaczenie
związki kontakt sprzęt kursy Szukanie klientów wykładowcy przysięgli tłumacze Szukanie klientów kursy wykładowcy
6
FUNKCJE A PROCES SZEF program Kenia hotel przejazd sprzęt schronisko
wspinaczka schronisko przewodnicy catering animatorzy młodzież kwatery
7
PROCES - CECHY wszystko to, co się dzieje w organizacji od momentu zaopatrzenia do dostarczenia klientowi wartości dodanej. Komunikacja pozioma; Koordynacja wzdłuż procesów dostawca - klient; Koncentracja na rezultatach a nie doskonalenie wewnątrz danej funkcji; Autonomia zespołów zadaniowych a nie komórek funkcjonalnych;
8
PROCES – CECHY c.d. Inni pracownicy, inne funkcje w organizacji – to są klienci wewnętrzni; Zespoły wielodyscyplinarne; Mniej szczebli hierarchicznych; Przecinają strukturę funkcjonalną i hierarchiczną; Oceniane na podstawie wartości dostarczonej klientowi.
9
RODZAJE PROCESÓW Operacyjne – wytwarzanie wartości dla klienta i innych zainteresowanych stron; Pomocnicze – tworzą warunki do realizacji procesów operacyjnych.
10
PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE
PROCESY OPERACYJNE PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE Rozumienie rynków i klientów; Opracowanie wizji i strategii; Wytwarzanie produktów i usług; Marketing i sprzedaż Produkcja i dostawy Fakturowanie i obsługa klientów. Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie systemami informacyjnymi; Zarządzanie zasobami finansowymi; Wdrażanie programów środowiskowych; Zarządzanie relacjami zewnętrznymi; Zarządzanie zmianami.
11
OD FUNKCJI DO PROCESU Struktura funkcjonalna;
Reforma z punktu widzenia klienta - przerzucanie zadań między funkcjami, pojawiają się zespoły wielodyscyplinarne; Struktura macierzowa – odpowiedzialność wiąże się z realizacją procesów. Problem – nakładanie się szefów funkcjonalnych i procesowych.
12
4. Pozioma struktura procesów:
Pracownicy przypisani do procesów; Odpowiedzialność za procesy; Kierownicy pionów funkcjonalnych zmieniają się w trenerów.
13
ZARZĄDZANIE PROCESAMI
Ocena ich efektów; Podtrzymywanie ich funkcjonowania; Wprowadzanie korekt; Przeformułowanie procesów; Wszystko pod kątem dostarczania klientowi wartości.
14
DOBRY PROCES Elastyczny;
Działa według systemu „zero defektów” (nawet minimalne odchylenie od normy daje nieproporcjonalnie duży spadek zadowolenia klienta); Jak najkrótszy czas cykli – oszczędza czas, ogranicza defekty (!).
15
W jakiej branży działa firma?
W jaki sposób sprzedaje? Jak wygląda jej struktura i czym jest to uwarunkowane? Co nie działa w tej strukturze?
16
PRZEDSIĘWZIĘCIA Organizacja jest zbiorem projektów realizowanych jednocześnie; Cechy przedsięwzięć: Tymczasowość; Niepowtarzalność; Złożoność; Dość duża autonomia.
17
PROJEKT A PROCES Przekrojowy charakter;
Efekty dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych; Zorientowanie na cel; Złożoność działań; Różnica: tymczasowość, niepowtarzalność, procesami łatwiej zarządzać.
18
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Czas – harmonogramy, programy komputerowe (PERT); Koszty – dokładne budżetowanie; Jakość – określanie wymagań technicznych produktu; Można spełnić dobrze tylko 2 z tych kryteriów. Pomaga ustalanie zadań priorytetowych.
20
INTERESARIUSZE PROJEKTU
Osoby związane z przedsięwzięciem: klient; zespół projektowy; kierownik projektu; komitet sterujący.
21
FAZY PROJEKTU Sformułowanie;
Planowanie – precyzowane, aktualizowane, korygowane; Realizacja; Kontrola - na bieżąco; Ocena – w określonych momentach; Zakończenie – przekazanie projektu odbiorcy i jego akceptacja.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.