Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWera Szkudlarek Został zmieniony 10 lat temu
1
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
2
Kołowy model pracy w grupach zawiera w sobie podstawowe założenia koncepcji daltońskiej:
uwzględnienie różnic stymulowanie współpracy tworzenie przestrzeni dla uczenia się przez samodzielne odkrywanie uczenie dzieci radzenia sobie z odpowiedzialnością i racjonalnego gospodarowania czasem
3
WARUNKI ORGANIZACYJNE
Przygotowanie stolików ,,stacji” do poszczególnych zadań
5
Oznaczenie ,,stacji” symbolami
6
Tablica zadań z zaznaczonymi symbolami zadań
7
Zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich potrzebnych pomocy, kart pracy, przyborów
8
Przygotowanie ,,narzędzi” do samooceny
9
Najczęściej każda ze stacji wymaga od dzieci zaprezentowania innych umiejętności. Tym razem (uczy, ćwiczy, rozwija): umiejętności pracy w zespole, komunikowania się z rówieśnikami umiejętności odczytywania instrukcji i samodzielnej pracy zgodnie z nimi umiejętności uczenia się poprzez samodzielne odkrywanie
10
Każda z nich uczy także umiejętności:
uważnego słuchania przygotowania odpowiednich narzędzi, przyborów do wykonywanych zadań gospodarowania czasem samooceny porządkowania miejsca pracy po zakończonym zadaniu
11
WYBÓR ZESPOŁÓW Zespoły dobierane są na rożnych zasadach:
dzieci o podobnych zainteresowaniach dzieci zbliżone do siebie pod względem umiejętności szkolnych grupy z wyraźnym liderem lub inne wynikające z potrzeb
16
Każde zajęcia w/w metodą zawiera kilka stałych elementów
Wybór zespołów Przekazanie instrukcji do wszystkich zadań Wybór przez dzieci materiałów potrzebnych do konkretnego zadania Ustawianie czasu Praca w zespołach Porządkowanie miejsca pracy Samoocena dzieci Przejście do kolejnych stacji
17
Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy na film.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.