Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLaura Smolińska Został zmieniony 6 lat temu
1
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Opracowanie: dr Aleksandra Stankiewicz
2
Rozkład studentów według kierunku w PWSZ
Kierunek studiów N % Bezpieczeństwo Wewnętrzne 148 24,6 Finanse i Rachunkowość 120 20,2 Pedagogika 110 18,5 Ogrodnictwo 57 9,6 Kosmetologia 40 6,7 Dietetyka 37 6,2 Informatyka 32 5,4 Zarządzanie Obszarami Wiejskimi 25 4,2 Zarządzanie Razem 594 100
5
Uzasadnienie wyboru PWSZ jako uczelni
Które z twierdzeń najbardziej pasuje do Ciebie? N % Studia w PWSZ w Skierniewicach to był mój pierwszy wybór 358 60,3 Nie był to mój pierwszy wybór, ale nie dostałem się na inną wybraną uczelnię 102 17,2 Inne uzasadnienie („polecili mi ją znajomi”) 78 13,1 Nie stać mnie było na podjęcie studiów na wybranej uczelni 56 9,4 Razem 594 100
6
Motywy wyboru PWSZ jako uczelni
Dlaczego podjąłeś/łaś studia w PWSZ w Skierniewicach? N % Uczelnia znajduje się blisko miejsca zamieszkania, łatwy dojazd 271 45,6 PWSZ w Skierniewicach zasugerowal mi ktoś z moich znajomych 108 18,2 Uczelnia posiada dla mnie atrakcyjną ofertę edukacyjną 97 16,3 Ze względu na niskie koszty studiowania 47 7,9 Studiują tu moi znajomi 31 5,2 Ze względu na prestiż Uczelni 24 4,0 Zasugerowali mi to rodzice 16 2,7 Inne Razem 587 100
7
ZAGADNIENIE Średnia <1-7> Kierunek Wiedza prowadzących o wykładanym przedmiocie 6,1 Ogrodnictwo Pedagogika Informatyka Podejście do studenta ze strony pracowników administracyjnych 6,0 BW Przygotowanie prowadzących do ćwiczeń, laboratoriów, warsztatów 5,9 Dietetyka Podejście do studenta ze strony pracowników dydaktycznych 5,8 Przygotowanie prowadzących do wykładów 5,7 FiR Poziom przekazywanej wiedzy przez prowadzących zajęcia dydaktyczne 5,6 Wielkość grup na zajęciach 5,4 Jasność zasad i procedur dotyczących studiowania
8
ZAGADNIENIE Średnia <1-7> Kierunek Umiejętność przekazania wiedzy przez prowadzących 5,4 Dietetyka Pedagogika Ogrodnictwo Dostępność prowadzących na konsultacjach/dyżurach 5,2 Informatyka Jasność kryteriów zaliczania przedmiotów Materiały dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach Stopień, w jakim Uczelnia przygotowuje do kariery zawodowej 4,9 FiR Sprawiedliwość systemu oceniania Wielkość grup na zajęciach 4,7 Zarządzanie
10
Ocena jednostek administracyjnych
Jednostka administracyjna Średnia ocean <1-7> Biblioteka 6,9 Biuro Karier (obsługa studentów od strony praktycznej) 6,8 Opiekunowie praktyk (obsługa studentów od strony merytorycznej) 6,1 Dziekanat 6,0 Kwestura Uczelniana Rada Samorządu Studentów Wirtualna Uczelnia 5,0
11
Największe atuty Uczelni
% Praktyczny (zawodowy) profil kształcenia 172 29,0 Bliskość miejsca zamieszkania 161 27,1 Kadra dydaktyczna współpracująca z renomowanymi uczelniami z Łodzi i Warszawy 99 16,7 Możliwość bezpłatnej nauki na studiach stacjonarnych 64 10,8 Wysoki, uniwersytecki poziom zdobywanej wiedzy 24 4,0 Indywidualne podejście do każdego studenta ze strony pracowników Konkurencyjna wysokość opłat za naukę studiach niestacjonarnych 18 3,0 Możliwość uczestnictwa w programach wymiany międzynarodowej (np. Erasmus+) 13 2,2 Dobrze wyposażony Kampus Uczelni (np. możliwość zakwaterowania w Domu Studenta) 12 2,0 Bogata oferta przedsięwzięć dodatkowych adresowanych do studentów 4 0,7 Inne 3 0,5 Razem 594 100
12
Ocena ogólnych warunków studiowania
Zagadnienie Ocena <1-7> Ład i czystość na korytarzach i w salach dydaktycznych 6,3 Komputery na korytarzach 5,9 Parkingi na terenie Kampusu Wyposażenie pracowni dydaktycznych Bufet dla studentów (pomieszczenie w budynku 10) 4,5 Siłownia dla studentów
13
Ocena programu Erasmus +
Zagadnienie 2015 2016 Ocena <1-7> Możliwość wyjazdu na praktyki za granicę 2,5 6,2 Znajomość oferty uczelni/państw, gdzie można wyjechać na wymianę 4,7 5,8 Poziom wiedzy o możliwościach programu Erasmus + 4,4 Atrakcyjność oferty uczelni/państw, gdzie można wyjechać na wymianę Znajomość języka angielskiego 3,5 5,6 Gotowość do wyjazdu 3,4 5,2
14
Co ułatwiłoby decyzję wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N %
Czy kiedykolwiek rozważałeś/aś możliwość wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N % Tak 210 35,4 Nie 384 64,6 Razem 594 100 Co ułatwiłoby decyzję wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N % Możliwość uzyskania dodatkowych środków finansowych na pokrycie kosztów podroży 251 42,3 Możliwość odbycia specjalnego kursu językowego przed wyjazdem 219 36,9 Informacje o wyjeździe „z pierwszej ręki”, od studentów PWSZ, którzy już uczestniczyli w programie 50 8,4 Informacje na temat reguł i warunków zaliczenia różnic programowych po powrocie na Uczelnię 36 6,1 Możliwość otrzymani dodatkowych materiałów informacyjnych na temat programu 16 2,7 Kontakt osobisty lub telefoniczny z dedykowanym pracownikiem Uczelni 11 1,9 Inne (np.: pomoc w planowaniu podróży) Razem 594 100
15
97,3 % 94,6 %
16
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.