Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudmita Grębowiec Został zmieniony 10 lat temu
1
Wsparcie jst w zakresie budowy elektronicznej administracji.
Spotkanie informacyjne dla przyszłych Beneficjentów konkursu nr 2/POKL/5.2.1/2013 Integracja systemu EZD z aplikacjami dziedzinowymi Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Warszawa, 04 luty 2014 r.
2
Plan prezentacji: Urząd w liczbach - zarządzanie dokumentacją
Systemy dedykowane - zarządzanie Urzędem i Miastem Systemy dedykowane a wymagania dla systemu EZD EZD w Urzędzie - doświadczenia Przykłady wdrożonych i planowanych integracji z EZD
3
Urząd Miasta Lublin w liczbach
1 330 pracowników (w tym: sp. urzędniczych, 142 sp. pomocniczych) 48 komórek organizacyjnych (w tym SSP i WSP) 24 lokalizacje ponad 200 miejskich jednostek organizacyjnych ponad 50 systemów (aplikacji, portali) informatycznych
4
Urząd Miasta Lublin w liczbach
ponad 50 systemów informatycznych (aplikacji, portali) „wspomagających” pracę urzędników i … w roku 2012 blisko stron wydruków miesięcznie rocznie prawie ryz papieru w roku 2013 około stron wydruków miesięcznie rocznie prawie ryz papieru
5
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów: decyzje postanowienia zaświadczenia informacje sprawozdania ankiety umowy ...
6
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty wpływające Liczba wpływów zarejestrowanych w Mdok - EZD
7
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty wpływające Liczba wpływów zarejestrowanych w Mdok - EZD nowe zadania dla jst , a … liczba wpływów ...
8
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty wpływające Liczba wpływów zarejestrowanych w Mdok – EZD wpływy do poszczególnych komórek organizacyjnych
9
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty wysyłane
10
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty wysyłane najbardziej kosztowne usługi …
11
Urząd Miasta Lublin w liczbach
usługi świadczone w postaci dokumentów gromadzonych w aktach spraw
12
Zarządzanie Urzędem i Miastem Systemy dedykowane lata 2005 – 2008
Projekt „Wprowadzenie elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów i informatyzacja Biura Obsługi Mieszkańców” wykonano okablowanie strukturalne we wszystkich lokalizacjach Urzędu zbudowano nowoczesną serwerownię zakupiono sprzęt informatyczny wybudowano lub kupiono szerokopasmową infrastrukturę szkielet Miejskiej Sieci Teleinformatycznej
13
Nowoczesna serwerownia
centrum przetwarzania danych wirtualizacja zasobów chmura prywatna przeniesienie najważniejszych zasobów informatycznych serwery kasetowe + macierze FC przestrzeń RAW: GB RAM: MB rdzenie: 116 maszyny wirtualne: 60
14
Usługi realizowane w sieci IP Urzędu
dostęp do internetu dostęp do zasobów sieci (intranet, serwery usługowe, bazy chronione) telefonia IP (h.323, SIP, komunikacja central, faxserver, obsługa faxów w całej sieci) monitoring wizyjny miasta dostęp do Pesel-net serwery usługowe dla mieszkańców serwery mapowe i dane geoprzestrzenne publiczne punkty dostępu do Internetu hosting 170 szkół serwery media streaming kolokacja „zewnętrznych” serwerów internetowych
15
Miejska sieć światłowodowa
ponad 30 km
16
Systemy dedykowane zintegrowany systemu zarządzania
obecnie14 modułów i 350 użytkowników 30 szkół podstawowych 65 przedszkoli 12 liceów 15 gimnazjów 25 zespołów szkół Rady dzielnic Zarząd Transportu Miejskiego Zarząd Dróg i Mostów Miejski Urząd Pracy Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie docelowo – wdrożenie 800 użytkowników
17
Wymagania dla systemu EZD:
18
Wymagania dla systemu EZD:
19
Wymagania dla systemu EZD:
20
Wymagania dla systemu EZD:
21
Po co integracje EZD z systemami dziedzinowymi?
funkcjonowanie e-administracji powinno być oparte o: elektroniczne zarządzanie dokumentami - EZD (także elektronicznymi) elektroniczne systemy dziedzinowe elektroniczne rejestry referencyjne interoperacyjne działanie systemów używanych przez różne podmioty do realizacji ich usług oraz wymianę danych między tymi systemami
22
Po co integracja EZD z systemami dziedzinowymi?
aplikacje dziedzinowe nie spełniają wymagań określonych dla systemu EZD wszystkie czynności kancelaryjne oraz ich dokumentowanie wykonuje się w ramach systemu, w szczególności: prowadzenie rejestru przesyłek wpływających i wychodzących prowadzenie spisów spraw wykonywanie dekretacji wykonywanie akceptacji, w szczególności przez podpisanie dokumentów elektronicznych odpowiednim podpisem elektronicznym
23
Po co integracja EZD z systemami dziedzinowymi?
najczęściej systemy i aplikacje dedykowane dla administracji do realizacji określonych czynności nie są systemami elektronicznego zarządzania dokumentami i prowadzenia spraw są jedynie systemami wspomagającymi wykonywanie masowych wydruków dokumentów papierowych
24
Po co integracja EZD z systemami dziedzinowymi?
- brak możliwości wygenerowania jakiegokolwiek raportu - brak możliwości wygenerowania dokumentu celem włączenia do akt sprawy - aplikacja dziedzinowa nie spełniająca wymagań określonych dla systemu EZD
25
EZD w Urzędzie - doświadczenia
26
EZD w Urzędzie – doświadczenia
Elektroniczny System Obsługi Spraw i Dokumentów - EZD jeden rejestr dokumentów, spraw - usług zdalny dostęp do spraw i dokumentów praca grupowa na obiektach automatyczne metryki spraw elektroniczne dokumenty elektroniczne podpisy elektroniczna kancelaria monitorowanie terminowości elektroniczna sprawozdawczość i raportowanie
27
EZD w Urzędzie – doświadczenia
28
EZD w Urzędzie – doświadczenia
wdrażanie systemu ESOD przygotowanie danych: słowników ewidencji do zarządzania systemem zarządzania uprawnieniami zarządzania kancelariami automatyzacji procesów certyfikacji
29
EZD w Urzędzie – doświadczenia
opracowanie założeń i harmonogramu wdrożenia wdrożenie etapowe etap I: I etap – lata 2008 – 2009 II etap – rok 2010 III etap – lata 2011 – 2012 PIERWSZY ETAP – wdrożenie pilotażowe: wybór użytkowników do wdrożenia w kolejnych etapach Kierownictwo Urzędu wydziały realizujące procesy wewnętrzne Urzędu: OK, IT, OM, OR, OW, BP wybór technik prowadzenia szkoleń e-learning szkolenia grupowe szkolenia indywidualne (stanowiskowe) wybór technik wdrażania systemu dwa zespoły wdrożeniowe - zespół wdrożeniowy Wykonawcy - zespół wdrożeniowy Urzędu
30
EZD w Urzędzie – doświadczenia
podsumowanie I etapu (maj 2008 – czerwiec 2009) dokonano oceny efektywności stosowanych technik szkoleniowych ustalono zasady dla etapów kolejnych - szkolenia: grupowe z przepisów instrukcji kancelaryjnej grupowe w sali komputerowej umiejętności obsługi komputera i oprogramowania biurowego praca w systemie indywidualne na stanowiskach pracy – porządkowanie akt bieżących pracownicy wchodzący w skład zespołu udoskonalili swoją wiedzę i umiejętności z uwagi na interdyscyplinarność członków
31
EZD w Urzędzie – doświadczenia
etap II (rok 2010): przygotowanie do wejścia w życie „nowej instrukcji kancelaryjnej” dostosowywanie systemu ESOD do wymagań EZD integracje z systemami dziedzinowymi - dedykowanymi
32
EZD w Urzędzie – doświadczenia
etap III (2011 – 2013) praktyka: nie każdy wdrożony jest wdrożony Kierownictwo Urzędu pracownik komórka organizacyjna bądź cierpliwy bądź pomocny monitoruj doradzaj przekonuj wdrożenie, szkolenia, integracje z systemami dziedzinowymi
33
EZD w Urzędzie – doświadczenia
etap III (2011 – 2013) szkolenia:
34
Integracje z EZD - systemy informatyczne
AD Active Directory Integracje z EZD - systemy informatyczne
35
Wdrożone integracje z EZD
integracja z modułami dziedzinowymi - DOM, PE, SOWA
36
Wdrożone integracje z EZD
integracja z modułami dziedzinowymi - DOM, PE, SOWA
37
Wdrożone integracje z EZD
podpis kwalifikowany
38
Wdrożone integracje z EZD
podpis kwalifikowany dla wielu dokumentów
39
Wdrożone integracje z EZD
podpis kwalifikowany dla wielu dokumentów
40
Wizualizacja UPD w Mdok
Wdrożone integracje z EZD Wizualizacja UPD w Mdok autoamtyczne zaczytanie danych
41
Wizualizacja UPD w Mdok
Wdrożone integracje z EZD Wizualizacja UPD w Mdok
42
Wdrożone integracje z EZD
usługi świadczone w postaci dokumentów dokumenty elektroniczne
43
Wdrożone integracje z EZD
integracja z pocztą elektroniczną - decyzja, iż stanowi dokumentację tworzącą akta sprawy - „przeciągnięcie” do folderu EZD
44
Wdrożone integracje z EZD
integracja z pocztą elektroniczną - pobierz w EZD - utwórz dokument i dołącz do sprawy - dołącz jako plik do dokumentu
45
Wdrożone integracje z EZD
integracja z pocztą elektroniczną w roku 2013
46
Wdrożone integracje z EZD
obsługa spraw w całości elektronicznie jako wyjątki w systemie EZD rok 2012
47
Wdrożone integracje z EZD
dostosowanie do wymagań EZD
48
Wdrożone integracje z EZD
obsługa spraw elektronicznie – rok 2012 wyjątki w EZD
49
Wdrożone integracje z EZD
obsługa spraw w całości elektronicznie jako wyjątki w systemie EZD rok 2014
50
Wdrożone integracje z EZD
uruchomienie elektronicznej urzędowej tablicy ogłoszeń – ETO UML dostępna w czterech lokalizacjach Urzędu oraz przez internet
51
Wdrożone integracje z EZD
52
Wdrożone integracje e-usług
liczba publikacji na ETO UML
53
Plany do realizacji rozszerzanie dostępnych e-usług na ePUAP
integracja systemu obsługi spraw i dokumentów EZD z nowym CMS – konto klienta śledzenie spraw powiadamianie o etapie sprawy z modułami dziedzinowymi EWD, EG, SRASC, CKK, GIS w zakresie wymiany: danych z rejestrów, dokumentów wprowadzenia systemu EZD jako systemu podstawowego wprowadzenie możliwości wytwarzania w EZD dokumentów elektronicznych w formacie XML, powiązanych z właściwymi dokumentami definicyjnymi XSD i wizualizacyjnymi XSL
54
Dziękuję za uwagę! Iwona Woźniak
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.