Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 PROCEDURY, OBOWIĄZKI UCZNIA
2
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
W każdym dniu egzaminu uczniowie przychodzą do szkoły na godz. 8.30 i zbierają się ustawieni klasami na holu parteru, gdzie odbędzie się przekazanie materiałów egzaminacyjnych.
3
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
I – część humanistyczna 19 kwietnia środa godz. przedmiot czas dostosowanie historia,wos minut minut język polski minut minut
4
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
II – część matematyczno-przyrodnicza 20 kwietnia czwartek godz. przedmiot czas dostosowanie prz. przyrod minut minut matematyka minut minut
5
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
III – część język obcy 21 kwietnia piątek godz. poziom czas dostosowanie podstawowy minut minut rozszerzony minut minut
6
NA SALĘ MOŻNA WNIEŚĆ BUTELKĘ WODY.
Każdy zdający powinien mieć na każdej części egzaminu długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem), Dodatkowo na egzaminie z matematyki każdy zdający powinien mieć tylko linijkę. Rysunki – jeżeli trzeba je wykonać – zdający wykonują długopisem. Nie wykonuje się rysunków ołówkiem. OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY ZAKAZ PRZYNOSZENIA DO SZKOŁY W DNIACH EGZAMINU URZĄDZEŃ TELEKOMUNIKACYJNYCH. UCZEŃ PRZYNOSI TYLKO WAŻNĄ LEGITYMYCJĘ SZKOLNĄ (OBOWIĄZKOWO!) ORAZ DŁUGOPIS LUB LINIJKĘ NA 2 CZĘŚĆ EGZAMINU. NA SALĘ MOŻNA WNIEŚĆ BUTELKĘ WODY.
7
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Wchodząc do sali każdy uczeń losuje numer stolika, przy którym będzie pracował. W przypadku uczniów, którzy mają dostosowane warunki lub formę egzaminu gimnazjalnego można odstąpić od losowania. Jeżeli uczeń przystępuje do obu zakresów/poziomów danej części egzaminu gimnazjalnego przeprowadzanej tego samego dnia w tej samej sali, losowanie stolików należy przeprowadzić tylko jednokrotnie, przed rozpoczęciem pierwszego z zakresów/poziomów danej części egzaminu.
8
Czynności organizacyjne zdającego
zapoznaje się z Informacją /Instrukcją z pierwszej strony arkusza sprawdza liczbę stron arkusza i jakość wydruku zgłasza braki i usterki w celu wymiany arkusza (w razie potrzeby) sprawdza poprawność numeru PESEL na nalepkach z OKE koduje arkusz umieszczając w wyznaczonych miejscach arkusza trzyznakowy kod numer PESEL nalepkę z kodem kreskowym i numerem PESEL ucznia zaznacza odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi zapisuje rozwiązania zadań otwartych w karcie rozwiązań zadań otwartych po zakończeniu pracy odkłada arkusz na brzeg ławki
9
Zakres/poziom Co musi być zakodowane?
Historia i wos zeszyt zadań + karta odpowiedzi Język polski zeszyt zadań + karta odpowiedzi, + karta rozwiązań zadań Przedmioty przyrodnicze zeszyt zadań + karta odpowiedzi Matematyka zeszyt zadań + karta odpowiedzi, + karta rozwiązań zadań (każda kartka musi być zakodowana) Język obcy – p.podstawowy zeszyt zadań + karta odpowiedzi Język obcy – p.rozszerzony zeszyt zadań + karta odpowiedzi karta rozwiązań zadań
10
Przykładowa karta odpowiedzi
Kod kreskowy arkusza Nie zaklejać ! Nalepkę z kodem kreskowym ucznia należy umieścić w miejscu na nią przeznaczonym, nie na kodzie kreskowym arkusza. Nalepka z kodem kreskowym ucznia !
11
Czynności związane z odrywaniem kart Historia i wos
Testy standardowe (A1) odrywamy karty odpowiedzi, układamy je na zeszycie zadań; Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy kart odpowiedzi.
12
Język polski Testy standardowe (A1)
odrywamy kartę rozwiązań zadań ze środka strony, układamy ją na zeszycie zadań; nie odrywamy kart odpowiedzi od karty rozwiązań zadań. Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy karty rozwiązań zadań ze środka strony.
13
Przedmioty przyrodnicze
Testy standardowe (A1) odrywamy karty odpowiedzi, układamy je na zeszycie zadań; Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy kart odpowiedzi.
14
Matematyka Testy standardowe (A1)
odrywamy kartę rozwiązań zadań ze środka strony, układamy ją na zeszycie zadań; nie odrywamy kart odpowiedzi od karty rozwiązań zadań; kody kreskowe naklejamy na każdą stronę karty wyrwanej ze środka testu. Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy karty rozwiązań zadań ze środka strony.
15
Język obcy – poziom podstawowy
Testy standardowe (A1) odrywamy karty odpowiedzi, układamy je na zeszycie zadań; Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy kart odpowiedzi.
16
Język obcy – poziom rozszerzony
Testy standardowe (A1) odrywamy kartę rozwiązań zadań ze środka strony, układamy ją na zeszycie zadań; nie odrywamy kart odpowiedzi od karty rozwiązań zadań. Testy standardowe(A1) - dyslektycy + testy dostosowane (A2, A4, A8) odpowiedzi zaznaczamy na teście, nie odrywamy karty rozwiązań zadań ze środka strony.
17
Przenoszenie odpowiedzi
Pamiętamy o dokładnym zakreślaniu kwadratów na karcie odpowiedzi. Karty sprawdzane są przez czytnik i niedokładne zakreślenie kwadratu może być uznane za brak odpowiedzi. Przed zakończeniem każdej części egzaminu uczniowie mają dodatkowe 5 minut na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi.
18
Dyslektycy i osoby uprawnione do nieprzenoszenia odpowiedzi
zaznaczają odpowiedzi na teście. Instrukcja dla ucznia W arkuszu znajdują się różne typy zadań. Wybierz odpowiedź i zaznacz ją znakiem . A. B. C. D. Jeśli się pomylisz, otocz znak kółkiem i zaznacz inną odpowiedź, np.:
19
Serwis będzie aktywny od marca.
SERWIS DLA UCZNIÓW Przez stronę internetową Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku można wejść do Serwisu dla uczniów. Serwis będzie aktywny od marca.
20
Unieważnienie egzaminu NASTĄPI W PRZYPADKU:
stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia; wniesienia przez ucznia do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystanie z niego podczas egzaminu; zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu egzaminu w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym. uzasadnionego pisemnego zastrzeżenia dotyczącego przepisów przeprowadzania egzaminu skierowanego do dyrektora OKE przez zdającego lub jego rodziców (opiekunów prawnych) w przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania pracy niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia; w przypadku niemożności ustalenia wyników egzaminu z powodu zaginięcia lub zniszczenia prac egzaminacyjnych lub kart odpowiedzi.
21
w przypadku Unieważnienia egzaminu:
Tok postępowania w przypadku Unieważnienia egzaminu: Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego obowiązująca w roku szkolnym 2016/2017, str. 48
22
Zgłaszanie zastrzeżeń
Uczeń lub jego rodzice mają dwa dni na zgłoszenie zastrzeżeń do przeprowadzonej części egzaminu gimnazjalnego. Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego obowiązująca w roku szkolnym 2016/2017, str. 50
23
Egzamin dodatkowy odbędzie się w dniach:
Termin dodatkowy Jeżeli uczeń nie przystąpił do egzaminu gimnazjalnego lub części/zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego z przyczyn zdrowotnych lub losowych, ewentualnie egzamin został przerwany, to taki uczeń ma prawo przystąpić do egzaminu gimnazjalnego lub jego części/zakresu/poziomu w terminie dodatkowym. Egzamin dodatkowy odbędzie się w dniach: 1, 2 i 5 czerwca od godz
24
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Uwolnienie wyników Wyniki egzaminu gimnazjalnego będą uwolnione 16 czerwca 2017 roku od godziny 10. Wyniki można sprawdzić w serwisie dla uczniów na stronie
25
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Przerwa między 1 i 2 częścią egzaminu - uczniowie przebywają w świetlicy szkolnej; - bezwzględnie nie mogą opuszczać terenu szkoły.
26
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Zdjęcia grupowe po zakończonych egzaminach: Środa 19 kwietnia – klasy 3a, 3b, 3e Czwartek 20 kwietnia – klasy 3c, 3d
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.