Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
13. W stronę efektywnej komunikacji…
Kraków, 28 października 2016 roku Warsztaty z komunikacji interpersonalnej mgr Dominik Borowski Jagielloński Uniwersytet Trzeciego Wieku
3
1. Test wiedzy o komunikacji
4
2. Przekazywanie informacji w praktyce
5
2. Przekazywanie informacji w praktyce
Zadanie: zrekonstruować rysunek. Role: obserwator (widzi rysunek i opisuje go korespondentowi) korespondent (przekazuje informacje od obserwatora do malarzy) malarze (rekonstruują rysunek na podstawie otrzymanych wskazówek)
6
3. Analiza mowy ciała Film W jaki sposób ten człowiek się komunikuje?
Co wpływa na jego wizerunek?
7
4. Wykrywanie kłamcy
8
4. Wykrywanie kłamcy Zadanie: zdobyć jak najwięcej pieniędzy. Opis: Każdy zespół otrzymuje kopertę z jakąś kwotą pieniędzy oraz 100 EURO do wydania w licytacji. Należy sprzedać swoją kopertę za jak najwyższą cenę.
9
5. Trudna sytuacja Maria sprzedała luksusowe mieszkanie w centrum Krakowa za zł. Postanowiła zdobyte pieniądze podzielić między trójkę swoich dzieci: 2 córki i syna. Z uwagi na brak możliwości podzielenia całej kwoty na równe części Maria zdecydowała, że synowi przekażę zł, a córkom po zł. Pomiędzy rodzeństwem powstał konflikt.
10
5. Trudna sytuacja Iwona była wściekła, że Krzysztof dostał najwięcej pieniędzy. Mężczyzna jednak uważał, że podział jest sprawiedliwy. Tylko Katarzyna nie przetestowała, mówiąc sobie, że „lepsze tyle, niż nic”. Jednak konflikt między Iwoną i Krzysztofem doprowadził do tego, że rodzeństwo postanowiło samo podzielić pieniądze.
11
5. Trudna sytuacja Gdy doszło do rozmów okazało się, że nie mogą się porozumieć. Krzysztof zagroził Iwonie, że jeśli nie zgodzi się na zł dla niego, to upubliczni dowody o tym, że ona zdradza męża. W ten sposób zmusił Iwonę do przyjęcia jego decyzji. Katarzyna nie chciała zabierać głosu, choć przydałyby się jej pieniądze na spłatę kredytu. Obie siostry zaczęły unikać tematu pieniędzy i w efekcie dostały po zł.
12
5. Trudna sytuacja Jak jest? Jak powinno być? Dlaczego nie jest tak jak powinno być? Wnioski
13
6. Zasady efektywnej komunikacji
zachowuj spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej (wiarygodność) zwracaj uwagę na zachowanie partnera (empatyczność) formułuj wszystkie przekazy w sposób zrozumiały bądź bezpośredni(a) dostosuj swoje zachowanie do sytuacji i ludzi …
14
Tematy prac zaliczeniowych (zaliczenie z wyróżnieniem)
Co jest dla Ciebie ważne w komunikacji między ludźmi? Przedstaw i omów wybraną sytuację komunikacyjną. Zinterpretuj zachowanie niewerbalne jakiegoś człowieka, które jest dostępne w Internacie. OBJĘTOŚĆ: minimum 1 strona A4
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.