Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabriel Czarnecki Został zmieniony 7 lat temu
1
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
INWESTYCJE DROGOWE REGIONU JAKO PRZEDSIĘWZIĘCIA KOMPLEMENTARNE DLA DRÓG KRAJOWYCH I ICH WĘZŁÓW Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
2
Sieć dróg wojewódzkich
Obecnie to: 34 ciągi drogowe: klasy Z (zbiorcze), G (główne) i 1 klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) 1275,412 km dróg, głównie jednojezdniowych 155 obiektów mostowych o długości ponad 3,0 km w tym: 150 mostów 3 wiadukty 2 kładki przeszło 1100 przepustów o długości ponad 14,0 km
3
na sieci dróg krajowych i wojewódzkich
Średni dobowy ruch na sieci dróg krajowych i wojewódzkich LEGENDA obciążenie dróg krajowych obciążenie dróg wojewódzkich
4
Aktualne potrzeby inwestycyjne
W celu doprowadzenia istniejącej sieci drogowej do oczekiwanych standardów - przebudowy, rozbudowy lub budowy (obwodnice) wymaga na dzień dzisiejszy co najmniej 550 km dróg wojewódzkich, a szacunkowy koszt tych przedsięwzięć to kwota 2,4 mld zł. Dalszych 150 km dróg potrzebuje remontów kapitalnych lub odnów, których wartość szacowana jest na kwotę około 80 mln zł.
5
Podstawa interwencji Strategia Rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020 cel strategiczny: powiązania krajowe i międzynarodowe cel operacyjny: Podniesienie zewnętrznej i wewnętrznej dostępności komunikacyjnej regionu (usuwanie tzw. „wąskich gardeł”) Regionalny plan transportowy województwa podlaskiego na lata 2014 – 2020
6
Dostępność komunikacyjna województwa podlaskiego zdeterminowana jest przebiegiem paneuropejskich korytarzy transportowych i zasięgiem sieci TEN-T.
7
Planowana sieć TEN-T (bazowa i uzupełniająca) w województwie podlaskim na tle układu dróg krajowych i wojewódzkich
8
W związku z powyższym rozwój sieci dróg o znaczeniu regionalnym (wojewódzkich) przebiega przede wszystkim w kierunku tworzenia powiązań komunikacyjnych z siecią TEN-T, zarówno bezpośrednich (w węzłach), jak i poprzez układ istniejących dróg krajowych.
9
Taki kierunek interwencji pośrednio obowiązywał w poprzednim okresie programowania na lata rozliczanym do końca roku 2015, a obecnie został wskazany, jako jeden z podstawowych, w Regionalnym Planie Transportowym Województwa Podlaskiego na lata Oto przykłady projektów drogowych wpisujących się w ten kierunek.
10
Projekty drogowe zrealizowane
w latach (RPOWP)
11
Tykocin – Jeżewo Stare - przebudowa DW 671
Długość: 6,38 km Koszt: 19,92 mln zł
12
Tykocin – Jeżewo Stare - przebudowa DW 671
(połączenie z S8 – węzeł Jeżewo)
13
Malinówka – Zielone Kamedulskie
- Przebudowa DW 653 Długość: 14,66 km Koszt: 37,22 mln zł
14
Malinówka – Zielone Kamedulskie - przebudowa DW 653
(połączenie z realizowaną S61 – węzeł Suwałki Zachód)
15
Ostrożany - Siemiatycze
- przebudowa DW 690 Długość: 16,1 km Koszt: 60,34 mln zł
16
Ostrożany – Siemiatycze - przebudowa DW 690
(połączenie z planowaną obwodnicą Siemiatycz w ciągu S19 – węzeł Siemiatycze Północ)
17
Projekty drogowe planowane do realizacji w latach 2014 – 2020
w ramach RPOWP
18
Dąbrowa Białostocka – Sokółka – przebudowa DW673 (połączenie z planowaną S19 – węzeł Sokółka)
długość: 27 km, koszt: 110 mln zł
19
Łomża - Śniadowo– przebudowa DW677 (powiązanie z projektowaną obwodnicą Łomży w ciągu S61)
długość: 10,7 km, koszt: 40 mln zł
20
Nowogród - Łomża – przebudowa DW645 (połączenie z projektowaną obwodnicą Łomży w ciągu S61 – węzeł Nowogród) długość: 10,2 km, koszt: 40 mln zł
21
Łomża - Mężenin – przebudowa DW679 (połączenie z S8 – węzeł Mężenin)
długość: 29,6 km, koszt: 90 mln zł
22
Granica województwa - Suwałki – przebudowa DW652 (powiązanie z obwodnicą Suwałk w ciągu S61 przez łącznik do węzła Suwałki Zachód) długość: 27,7 km, koszt: 86 mln zł
23
Projekty drogowe planowane do realizacji w latach 2014 – 2020
w ramach POPW
24
Kleosin - Markowszczyzna – przebudowa DW678 (połączenie z projektowaną Południową Obwodnicą Białegostoku w ciągu S19 – węzeł Księżyno) długość: 6,65 km, koszt: 140 mln zł
25
Łapy – Markowszczyzna – przebudowa DW682 (powiązanie z projektowaną Południową Obwodnicą Białegostoku w ciągu S19) długość: 14 km, koszt: 229 mln zł
26
Przebudowa skrzyżowania DK8 z DW676 - węzeł Porosły
(powiązanie z DK8 i dalej z S8 – węzeł Białystok Zachód) długość: 3,7 km, koszt: 120 mln zł
27
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.