Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWładysława Stefaniak Został zmieniony 6 lat temu
1
Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego
Małgorzata Chatys Psycholog, doradca zawodowy Biuro Karier Uniwersytetu Śląskiego
2
KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU OSOBISTEGO
3
Wizerunek marek orzeźwienie, nowoczesność, energia, święta, zima, ciężarówka, relaks, spotkania ze znajomymi prestiż, moc, żywotność, nowoczesność, historia, solidność historia, nowoczesność, intuicyjność, rewolucja, ilość ponad jakość
4
Wizerunek osobisty rozpieszczona, bogata, zarozumiała, blichtr, impreza profesjonalizm, kontrowersja, ból, powaga, bystrość, krytyka rzeczywistości luz, otwartość, lubi dzieci, przyjazny
5
Marka osobista Marka osobista – (personal branding) sposób, w jaki promujemy samych siebie wśród innych
6
Etapy budowania własnej marki
Odkryj swoją markę. Stwórz swoją markę. Zaprezentuj swoją markę. Utrzymaj swoją markę.
7
Odkryj swoją markę Poznaj siebie – mocne i słabe strony, cechy charakteru, umiejętności, zainteresowania Zastanów się, co Twoja marka ma przekazywać – co chcesz osiągnąć, kim są odbiorcy, jak podkreślić swoje uzdolnienia i umiejętności, jakie marki są popularne
8
Aspekty tworzenia marki osobistej
Nauka czego sprawia mi największą przyjemność? Co najbardziej lubię robić w wolnym czasie? Jak widzę swoją przyszłość za 3, 5 i 15 lat? Jakimi umiejętnościami dysponuję dzisiaj, a jakie jeszcze będę musiał zdobyć nim ukończę szkołę? Kto spośród moich znajomych, rodziny mógłby mnie wspomóc w planowaniu kariery? Jakimi cechami charakteru bym się opisał? Jakimi cechami charakteru inni mnie opisują? Czego chciałbym dokonać dzięki swojej marce? Które elementy marki najlepiej podkreślą Twoje uzdolnienia i umiejętności?
9
Stwórz i zaprezentuj swoją markę
CV, Portfolio, Strona internetowa, blog, Serwisy społecznościowe
10
Rola FB w tworzeniu marki osobistej
kontroluj swój profil, uzupełnij swój profil, znajdź swoje kontakty, nieprzerwany networking, dołączaj do grup i stron fanowskich, zapisuj się na wydarzenia, stwórz fanpage,
11
Utrzymaj swoją markę od czasu do czasu szukaj swojego nazwiska w Google, utwórz alert na swoje nazwisko ( skoncentruj się na kilku sieciach społecznościowych, śledź fora, śledź komentarze na blogach
12
Autoprezentacja Wygląd Zachowanie Relacje z ludźmi Mowa ciała
13
Pierwsze wrażenie
14
Mowa ciała podczas rekrutacji
By CareerBuilder
15
Wrażenia, jakim ulegamy
Efekt pierwszeństwa, Efekt świeżości, Efekt aureoli (efekt halo), Efekt Horna (efekt diabelski), Efekt kontrastu, Projekcja, Błąd etykietowania, Efekt podobieństwa
16
PIERWSZE KROKI NA RYNKU PRACY
17
Podejmowanie decyzji zawodowych
ODKRYWANIE WIEDZY O SOBIE POMYSŁY WYBÓR JEDNEGO Z POMYSŁÓW DZIAŁANIE O ŚWIECIE PRACY
18
Pierwsze kroki w szukaniu pracy
Określenie celu zawodowego. Przygotowanie profesjonalnego CV i LM. Opracowanie strategii szukania pracy. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
19
Określanie celu zawodowego - SMART
Specific Measurable Achievable Related Time bound Specyficzny Mierzalny Osiągalny Realny Określony w czasie
20
Pierwsze doświadczenia zawodowe
wolontariat, praktyki, wakacyjne prace dorywcze, członkostwo w kołach naukowych i organizacjach studenckich, staże w kraju i za granicą
21
Elevator pitch Elevator pitch – przedstawienie siebie i swojej marki w bardzo krótkim czasie (ok. 20 sekund) Co powinna zawierać? kim jesteś, co robisz obecnie, jakie masz doświadczenie, jakie są twoje atuty, czym się wyróżniasz, jaki jest twój cel zawodowy
22
Wykorzystanie elevator pitch w rekrutacji
Rozmowa kwalifikacyjna, Proszę powiedzieć kilka słów o sobie… Spotkania formalne i nieformalne. Niespodziewane spotkania.
23
Wizerunek osobisty a rynek pracy
By Praca.pl
24
Wizerunek osobisty a rozmowa kwalifikacyjna
By CareerBuilder
25
Małgorzata Chatys Biuro Karier Uniwersytetu śląskiego
Dziękuję za uwagę! Małgorzata Chatys Biuro Karier Uniwersytetu śląskiego
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.