Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKinga Piątkowska Został zmieniony 7 lat temu
1
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
„Programuj z nami” Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
2
„Programuj z nami” Program innowacyjny „Programuj z nami ” opracowany został dla uczniów z klas 1 – 3 i szkoły podstawowej. Uwzględnia umiejętności pracy z komputerem. Dzięki udziałowi w programie uczniowie z klas młodszych mogą nabyć wiadomości i umiejętności w zakresie programowania a uczniowie z klas 5- 6 SP poszerzyć i uzupełnić i wiadomości nabyte wcześniej na zajęciach komputerowych oraz na zajęciach z kodowania w ramach realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 programie „Mistrzowie Kodowania”.
3
„Programuj z nami” Celem innowacji dotyczącej programowania w naszej szkole jest: wprowadzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania; nauka programowania; rozwijanie aktywności i ciekawości poznawczej i twórczej uczniów; umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania; pobudzanie zainteresowań; rozwijanie umiejętności, myślenia przyczynowo – skutkowego oraz trafnego podejmowania decyzji;
4
„Programuj z nami” rozwijanie zdolności matematycznych;
umiejętność programowania zagadnień z różnych przedmiotów; wykorzystanie wytworów pracy w szkole i poza nią.
5
„Kodowanie na dywanie” w grupie przedszkolnej
Uczniowie grupy przedszkolnej stawiali pierwsze kroki w programowaniu biorąc udział „Kodowaniu na dywanie”. Dzieci odczytywali kod ułożony ze strzałek przez nauczyciela lub rówieśników. Starali się znaleźć właściwą drogę i doprowadzić samochód do mety.
6
Układali kolorowe koła według poleceń:
jednakowe kolory w jednym rzędzie jednakowe kolory nie leżące obok siebie kolory ułożone według wytycznych nauczyciela. Zajęcia w grupie przedszkolnej pobudzają uczniów do kreatywnego działania. Dzieci samodzielnie poszukują rozwiązań.
7
„Kodowanie na dywanie” to także układanie obrazków, instrukcji, historyjek obrazkowych. Jest to wstęp do późniejszego planowania i kodowania za pomocą komputera.
8
Przedszkolaki jednak najbardziej lubiły kodowanie z robotami.
Zadania polegały na: budowaniu robotów dostosowanych do konkretnych zadań; łączeniu elementów, w taki sposób aby uruchomić robota; odnalezieniu par robotów. Wszyscy bardzo się starali.
9
Code Week i spotkanie ze Scratchem
Od 10 października w szkole zorganizowane zostały zajęcia z kodowania w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Wzięli w nich udział uczniowie klas 0 – 4, którzy na zajęciach poznali tajniki programowania oraz uczniowie klas 5- 6 SP i I - III GM, którzy rozwijali swoje umiejętności poznane w ubiegłym roku podczas zajęć "Mistrzowie Kodowania". Klasa 1a
11
A oto nasze certyfikaty z udziału w Europejskim Tygodniu Kodowania
12
Programowanie w klasie pierwszej zaczęliśmy od zapoznania się ze Scratchem.
Uczniowie po kolei odkrywali możliwości nowego programu. Już po pierwszych zajęciach samodzielnie wykonali rysunki emotikonów, które dzięki odpowiednim poleceniom zmieniały minkę ze smutnej na wesołą. A taką najbardziej lubią pierwszaki... Każdy emotikon otrzymał imię.
13
Po roku zabawy ze Scratchem pierwszaki potrafią stworzyć animacje, które są wyjątkowe.
Kodując z robotami wiedzą jak przeprowadzić robota przez labirynt za pomocą odpowiednich instrukcji.
14
Nie tylko Scratch gościł w klasie pierwszej.
Uczniowie poznali także program Baltie. „Czary mary” z czarodziejem łatwo się koduje.
15
Uczniowie z klasy 2a nie tylko poznali Scratcha ale także programowali wykorzystując Blockly Games. W zajęciach wykorzystano tablicę interaktywną. Dzieci za pomocą odpowiednich skryptów starały się pomóc znaleźć niedźwiadkowi drogę do celu a także układali odpowiednie klocki w grze przyrodniczej. Uczniowie kodowali z robotami Podczas zajęć drugoklasiści świetnie się bawili.
16
Również uczniowie klasy 3a kodowali w programie Scratch i z Blockly Games.
Samodzielnie starali się znaleźć rozwiązania. Coraz trudniejsze zadania powodowały większe zainteresowanie uczniów i motywowały ich do pracy. Kodowanie z robotami było świetną zabawą.
17
W klasie 4a uczniowie dopasowywali odpowiednie bloki w programie Blockly Games.
Stawiali pierwsze kroki w kodowaniu ze Scratchem.
18
W klasach 4 – 6 SP dzięki lekcjom z programowania uczniowie wykonali wiele ciekawych prac: quizy, gry, rysunki, animacje, prace konkursowe, prace związane z ważnymi świętami i uroczystościami. Niektóre z nich umieszczone zostały na platformie Scratcha
19
W klasie piątej podczas 16 zajęć uczniowie tworzyli w programie Scratch, Logomocja. Układali gry również w programie PowerPoint. Dla uczniów piątej klasy kodowanie było bardzo łatwe. Uczniowie samodzielnie znajdowali rozwiązania nawet najtrudniejszych zadań.
21
Kodowanie w klasie szóstej to nie tylko układanie skryptów w gotowych programach np. Blockly Games, santatracker.google.com, ale także bardziej zaawansowane programowanie w Scratch.
22
Uczniowie animowali swoje imiona tworząc Gify, tworzyli gry.
23
Szóstoklasiści wykorzystali kodowanie na lekcjach.
Samodzielnie przy pomocy odpowiednich skryptów rysowali kwadraty, gwiazdy, sześciokąty, trójkąty itp., tworzyli quizy z róznych przedmiotów, oraz prezentacje przyrodnicze.
24
Geometria ze Scratchem nie jest trudna.
25
W klasie szóstej odbyły się też zajęcia otwarte z matematyki
W klasie szóstej odbyły się też zajęcia otwarte z matematyki. Uczniowie przed zaproszonymi gośćmi mogli pochwalić się umiejętnością kodowania. Programowali w Scratch zadania dotyczące obliczania pól i obwodów figur.
26
Bardzo ważnymi lekcjami we wszystkich klasach były lekcje dotyczące bezpieczeństwa.
Uczniowie po cyklu zajęć na temat bezpiecznego zachowania się w sieci stworzyli za pomocą Scratcha własne prace na temat bezpiecznego internetu.
27
Kodowali też gimnazjaliści.
28
Podsumowaniem zajęć z kodowania było wręczenie dyplomów „Mistrzowie Kodowania”
31
Programowanie jest ciekawym doświadczeniem dla uczniów
Programowanie jest ciekawym doświadczeniem dla uczniów. Aktywne uczestnictwo w zajęciach pozwala większości z nich, już po kilku wskazówkach nauczyciela, samodzielnie rozwiązać proste zadania. Uczniowie zmotywowani sukcesem chcą wiedzieć coraz więcej, zadają pytania, dociekają, szukają nowych rozwiązań. Programowanie pozwala na odniesienie sukcesu każdemu uczniowi. Kodowanie można wspaniale wykorzystać na każdej lekcji. W naszej szkole udało się to bardzo dobrze.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.