Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałApolonia Lebiedziński Został zmieniony 10 lat temu
1
Już za sześć miesięcy po raz pierwszy do klas pierwszych pójdą Państwa dzieci. To będzie wyjątkowy rok, bo naukę rozpoczną siedmiolatki i sześciolatki urodzone w pierwszym półroczu 2008 roku.
2
Jak rozpoznać, czy dziecko jest gotowe zakończyć edukację przedszkolną i rozpocząć naukę w szkole? Jego rozwój, zdolności i rozwój społeczny i emocjonalny mogą pomóc rodzicom określić, czy już nadszedł czas na szkołę, czy dziecko jeszcze nie dojrzało do tego etapu swojego życia.
3
Gotowość szkolną: Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój umysłowy
Co warto wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad posłaniem sześciolatka do szkoły Gotowość szkolną: Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój umysłowy A ponadto:
4
Dzieci sześcioletnie nadal mają tzw. niepokój ruchowy.
Ważne jest, by dzieci miały możliwość wybiegać się, wyszaleć i wyskakać. Nasza szkoła ma boisko, plac zabaw, nauczycielki chętnie prowadzą gimnastykę, a także wychodzą z dziećmi na dwór.
5
Stosunek dziecka do szkoły też się liczy
Mimo, że nie wie jeszcze dokładnie na czym nauka w podstawówce ma polegać, to jednak ma już jakieś wyobrażenia, z którymi wiążą się określone emocje. Dlatego zanim Rodzicu podejmiesz decyzję dużo rozmawiaj z dzieckiem, jego potrzebach i oczekiwaniach związane ze szkołą. Nie sugeruj mu odpowiedzi. Może okazać się, że malec - wbrew temu, co ci się wydaje - chciałby już chodzić do pierwszej klasy, tak jak jego koledzy. Albo wręcz przeciwnie - w tym momencie zupełnie nie wyobraża sobie rozstania z oddziałem przedszkolnym i zgraną grupą dzieci oraz panią wychowawczynią.
6
Rodzicom mającym wątpliwości związane z gotowością swojego dziecka do nauki w szkole, podpowiadamy co powinien umieć pięcio- i sześciolatek.
7
Sprawnie się ubierać, wiązać sznurowadła, zapinać guziki
8
Znać zasady przestrzegania higieny osobistej
9
Bezpiecznie posługiwać się przyborami szkolnymi
10
Stosować formy grzecznościowe: Dzień dobry, Do widzenia, Dziękuję, Proszę, Przepraszam
11
Sprzątać zabawki i pomoce naukowe
12
Unikać sytuacji konfliktowych
13
Uwzględniać prawa innych, np.: czekać cierpliwie na swoją kolej
14
Pomagać innym dzieciom
15
Potrafić zapamiętać i wykonać polecenie
16
Mówić o sobie, np.: o tym co lubi robić
17
Potrafić opowiedzieć historyjkę obrazkową
18
Umiejętnie składać puzzle
19
Słuchać uważnie nauczyciela
20
Dzielić wyrazy na sylaby i łączyć sylaby w wyrazy; wyodrębniać głoski, liczyć wyrazy w zdaniu, a także zdania w krótkim opowiadaniu.
21
Prawidłowo trzymać ołówek
22
Kreślić szlaczki
23
Znać pory roku i związane z nimi zjawiska
24
Odróżniać kierunki: lewo-prawo Wskazywać kierunki: prawo, lewo, góra, dół
25
Znać i stosować liczebniki porządkowe; Dodawać i odejmować różne przedmioty
26
Lepić figurki z plasteliny
27
Wystukiwać/wyklaskiwać rytm według podanego układu
28
Lubić zajęcia gimnastyczne
29
A oto droga, jaką przebyły nasze przedszkolaki od początku roku szkolnego…
30
Udział w uroczystościach: ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO.
31
Dzień Edukacji Narodowej; występ dzieci
32
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
33
Dzień Pluszowego Misia
34
WYCIECZKI - do teatru w Lubaniu
35
Multikino w Zgorzelcu baśń „Kraina lodu”
36
Andrzejki
37
Przedszkolne Spotkanie Opłatkowe
38
WYSTĘP PRZEDSZKOLAKÓW PODCZAS XXII FINAŁU WOŚP
39
ZABAWA KARNAWAŁOWA
40
Uroczysty apel podsumowujący I semestr roku szkolnego 2013/2014
41
Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka
42
Szkolne obchody Dnia Świętego Walentego
43
Udział dzieci w koncertach: „Z piosenka w plecaku”
44
Koncert świąteczny "Muzyka z piernika"
45
Muzyczny Koncert Świąteczny
46
Udział dzieci w teatrzykach: HIPCIO FLIPCIO
47
Spektakl teatralny ”Dobre rady wiewiórki Majki’’
48
Koncert "Roztańczony Wiedeń"
49
„Podróże Koziołka Matołka”
50
Przedstawienie jasełkowe „Oddajmy pokłon Jezusowi”.
51
Ważni goście: spotkanie z kierownikiem schroniska
52
Spotkanie z policjantem BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS FERII
53
Z WIZYTĄ U PANA KONSERWATORA
54
Wydarzenia: Akcja grabienia liści
55
Próbna ewakuacja szkoły
56
Stan przygotowania SP w Dłużynie Dolnej na przyjęcie Państwa dzieci, w tym na przyjęcie sześciolatków.
57
Szkoła ma przygotowane pomieszczenia dydaktyczne do pracy z 6- latkami w pierwszej klasie.
58
Szkoła ma przygotowanych nauczycieli do pracy w klasie pierwszej.
59
Szkoła ma przygotowane miejsce w klasie do zabawy i do wypoczynku (część rekreacyjna, świetlica, boisko).
60
Zajęcia edukacyjne w klasie pierwszej prowadzone są w sposób elastyczny (różny czas zajęć).
61
Po zajęciach dzieci mają możliwość korzystania z zajęć świetlicowych.
62
Zaplecze socjalne dla najmłodszych uczniów:
wydzielone miejsce w szkole; klasy I-III znajdują się na osobnym piętrze, - plac zabaw dla dzieci.
63
Posiłki dla najmłodszych:
- możliwość skorzystania z cateringu.
64
Łagodne przejście z oddziału przedszkolnego do szkoły:
ta sama placówka, długość adaptacji dzieci zależy od potrzeb dzieci.
65
Bardzo dobra komunikacja między nauczycielami a rodzicami, które umożliwiają:
Częste zebrania z rodzicami Możliwość przeprowadzenia z nauczycielem rozmów indywidualnych.
66
Dziękujemy za uwagę. Prezentację przygotowała: Kamila Kędzierska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.