Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTadeusz Muskała Został zmieniony 10 lat temu
3
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
4
Zadania testu w części humanistycznej sprawdzały umiejętności z dwóch obszarów opisanych w standardach wymagań egzaminacyjnych: czytania, pisania.
6
Umiejętność tę sprawdzało 10 zadań zamkniętych. Należało odpowiedzieć na pytania do podanych tekstów.
7
Pierwszy tekst był fragmentem Sztuki dobrego pisania i mówienia Marii Nagajowej, Natomiast drugi to utwór Józefa Ratajczaka Pierwsze wiersze
9
Umiejętność pisania była sprawdzana dwoma zadaniami otwartymi. Można było za nie uzyskać 10 punktów
10
W pierwszym zadaniu należało uzasadnić w dwóch - trzech zdaniach, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać.
11
Sprawdzało ono dwa kryteria: czy uczeń pisze na temat i zgodnie z celem, czy przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych.
12
W pierwszym z nich zarówno klasa VI a jak i klasa VI b uzyskały wynik wyższy niż średnia wojewódzka: VI a – 0,96 VI b - 0,94 Woj.- 0,91
13
W drugim natomiast wyniki przedstawiały się następująco: Klasa VI a – 0,63 Klasa VI b - 0,52 Woj, – 0,56
14
Drugie zadanie otwarte brzmiało: Napisz list zachęcający koleżankę/kolegę do przeczytania książki, którą uważasz za ciekawą.
15
W obydwu klasach uczniowie najlepiej opanowali przestrzeganie norm gramatycznych, czyli pisanie poprawne pod względem językowym Klasa VI a – 0,52 Klasa VI b – 0,44 Woj. – 0,41
16
Najsłabiej natomiast wypadło przestrzeganie norm interpunkcyjnych.
17
Klasa VI a niemalże we wszystkich badanych standardach osiągnęła wynik wyższy lub równy średniej wojewódzkiej.
18
Niższy wynik klasy VI b został spowodowany w dużej mierze średnią osiągniętą przez uczniów z dysfunkcjami oraz tych, którzy nie realizowali obowiązku szkolnego: Bartosz Nowacki – nieklasyfikowany z języka polskiego w I i II semestrze, Szymon Szpak – zaczął uczęszczać do szkoły na miesiąc przed sprawdzianem.
19
1. Ćwiczyć poprawność, ortograficzną i interpunkcyjną. 2. Kształcić umiejętność czytania ze zrozumieniem. 3. Wprowadzić urozmaicone ćwiczenia stylistyczne, kształtujące umiejętność osiągania spójności wypowiedzi.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.