Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wisła wzdłuż i w poprzek
(491. kilometr Wisły) Wisła wzdłuż i w poprzek
2
Misja Fundacji RRW promowanie współpracy różnorodnych środowisk i organizacji zainteresowanych zagospodarowaniem realnego i symbolicznego potencjału Wisły na zasadach zrównoważonego rozwoju
3
Po prostu: promowanie współpracy różnorodnych środowisk i organizacji zainteresowanych zagospodarowaniem realnego i symbolicznego potencjału Wisły na zasadach zrównoważonego rozwoju
4
Produkt turystyczny w wąskim znaczeniu to konkretna oferta danego usługodawcy w szerokim znaczeniu - suma wrażeń i doświadczeń, jakich doznał turysta nie chcemy tylko oglądać – chcemy przeżywać
5
Sens tworzenia oferty sieciowej:
turystyka nigdy nie ogranicza się do jednego usługodawcy, obiektu czy atrakcji Konkurencja na współczesnym rynku jest tak duża, że pojedynczy przedsiębiorca z trudem może jej sprostać
6
Sieciowy produkt turystyczny
gotowa do sprzedaży, spakietowana oferta opierająca się o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, punktów obsługi i obiektów, funkcjonująca jako jedna spójna koncepcja, posiadającą wspólny, wiodący silny wyróżnik (markę)
7
Stworzenie sieciowego produktu turystycznego wymaga analizy w obszarze:
podmiotowym (my – czyli kto i dla kogo?) przedmiotowym (co oferujemy?) terytorialnym (gdzie?) strategicznym (po co to robimy?) operacyjnym (jak to zrobić?)
8
Spójna koncepcja wymaga lidera
dowolny podmiot posiadający odpowiednio gęstą i intensywną sieć kontaktów
9
Lider – warunki powodzenia
nieustanne poszerzanie zasięgu umiejętność wyjścia poza grupę formalnych członków łatwość nawiązywania współpracy stawianie wyzwań opracowanie mierników rozwoju sieci zrozumienie otoczenia
10
interesariusze rozwoju turystycznego produktu sieciowego
11
Interesariusze – pytania:
Kto z nami a kto przeciw nam! Kto na razie zachowuje bierność, ale w przyszłości może zacząć odgrywać znaczenie? Od kogo zależy powodzenie naszych działań (bezpośrednio lub pośrednio)? Kto może nas wspomóc w zakresie samego produktu, jego promocji lub dystrybucji?
12
Potencjalni partnerzy – pytania:
Jakie podmioty w naszym otoczeniu świadczą lub mogą świadczyć usługi dla turystów? Jakich usług potrzebują przedsiębiorcy w sieci – choć nie potrzebują ich turyści? Jakie usługi można by było oferować turystom, gdyby poszerzyć krąg usługodawców?
13
Jakość oferty turystycznej jest pochodną jakości zasobów ludzkich:
wiedzy i przedsiębiorczości mieszkańców ich zdolności marketingowych i faktycznej gościnności kompetencji usługowych świadomości elementów kształtujących atrakcyjność miejsca/regionu umiejętności współpracy i kształtowania wzajemnie korzystnych relacji z otoczeniem
14
Wisła to ludzie: bezpieczeństwo, zdrowie, rozwój i godne życie
równowaga na styku praca-odpoczynek integracja społeczna (Wisła nie wyklucza!) szacunek dla dorobku kulturalnego i historycznego (rzemiosło, usługi, sztuka, tradycje, obyczaje, ważne wydarzenia, pamięć) jakość otoczenia społecznego i naturalnego
15
Postawa lokalnych mieszkańców
jest pochodną: warunków udziału w podziale korzyści ekonomicznych będących wynikiem rozwoju funkcji turystycznej regionu jakości życia, czyli poziomu zrównoważenia funkcji ekonomicznej, społecznej i ekologicznej – 3xP
16
Perspektywa rozwoju produktu turystycznego w ujęciu biznesowym Powszechny błąd:
poszukiwanie źródeł finansowania bez refleksji na temat dalszych warunków rozwoju i przetrwania produktu na rynku Należy przyjąć odwrotne podejście: ustalić, co zadecyduje w długim okresie o rentowności oferty i jaki będzie udział poszczególnych partnerów w tych dochodach
17
Plan maximum zwiększenie innowacyjności, jakości i poziomu specjalizacji oferty efektywność mechanizmów konsultacyjnych i ewaluacyjnych wzrost przychodów i tworzenie miejsc pracy akumulacja kapitału społecznego tworzenie przewagi konkurencyjnej wzrost zaangażowania czynnika prywatnego wspomagająca funkcja polityki publicznej przejrzystość modelu biznesowego trwałość rozwoju regionu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.