Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0.”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0.”"— Zapis prezentacji:

1 „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0.”
Regionalny Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś priorytetowa II Cyfrowy Region Działanie 2.1 wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych

2 Zakres projektu Projekt „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0” w swoim zakresie realizowany będzie w trzech modułach: moduł powiatowy – 19 powiatów moduł miast prezydenckich – 4 miast moduł regionalny - województwo oraz wszystkie jednostki samorządu terytorialnego biorące udział w projekcie łącznie 135 jednostek

3 Projekt zakłada: rozbudowę wdrożonych w poprzedniej perspektywie finansowej systemów informatycznych: e-Administracji i Systemu Informacji Przestrzennej rozbudowę geoportalu, który powstał w ramach realizacji wcześniejszego projektu cyfryzację mapy zasadniczej do postaci bazodanowej (BDOT500+GESUT)

4 Moduł regionalny obejmował będzie Województwo Kujawsko-Pomorskie oraz wszystkie jednostki samorządu terytorialnego biorące udział w projekcie tj. 135 jednostek Zakres modułu: Rozbudowa Geoportalu, która polegać będzie na polegającą na stworzeniu: konta użytkownika umożliwiającego tworzenie własnych kompozycji map i analiz, narzędzie edycyjne dla użytkownika Geoportalu, aplikacji umożliwiającej komunikację z urzędami poprzez Geoportal aplikacji przypisanych do konkretnych jednostek bazujących na spersonalizowanych geoportalach do komunikacji dwustronnej z obywatelem aplikacji mobilnych do rejestrowania obiektów w terenie, np. Ewidencja sieci wodociągowej, aplikacji zawierającej atlas środowiska przyrodniczego.

5 Integracja Systemu Informacji Przestrzenni z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów
Backup Cloud serwerownia zapasowa Stworzenie i wdrożenie aplikacji dziedzinowych i usług powiązanych z systemami dziedzinowymi Nowe formularze dla e-Urzędu. Rozbudowa rejestrów w Systemie Informacji Przestrzenni ich wdrożenie oraz szkolenia. Integracja SIP/EOD z systemami dziedzinowymi. Wdrożenie EOD, BIP, Portalu Regionalnego, szkolenia dla jednostek nowych i podległych Partnerów Infostrady. Archiwum w systemie EOD. Wykonanie Ewidencji urządzeń wodnych dla Kujawsko-Pomorskiego Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku.

6 Aplikacja do konsultacji w zakresie Planów Zagospodarowania Przestrzennego Województwa
prowadzenie uzgodnień. aplikacja do generowania spersonalizowanych geoportali lokalnych na podstawie geoportalu województwa. Systemy CRM dla pozostałych „Jednostek” innych niż w module dla miast prezydenckich.

7 Platforma Miejska dla pozostałych „Jednostek” innych niż w module dla miast prezydenckich.
Platforma informacyjna regionu - rozbudowa Portalu Regionalnego ( portal.mojregion.info). Zwiększenie bezpieczeństwa istniejących e-Usług. Zakup sprzętu. Mechanizmy udostępniania otwartych zasobów danych ze źródeł publicznych OPEN DATA – API. Szkolenia i pomoc przystanowiskowa we wdrożeniach

8 Moduł miast prezydenckich
obejmował będzie wszystkie miasta prezydenckie z terenu województwa Zakres modułu: Platforma Miejska, która będzie punktem komunikacji mieszkańca ze wszystkimi usługami oferowanymi mu w sposób elektroniczny przez miasto/gminę Centrum Komunikacji z Mieszkańcami ma służyć do konsultacji społecznych np. budżet obywatelski Baza zarządzania budynkami

9 Platforma miejska

10

11 Moduł powiatowy: Moduł powiatowy, którego uczestnikami będą wszystkie starostwa powiatowe z terenu województwa Kujawsko-Pomorskiego Zakres modułu: Moduł obejmował będzie cyfryzację mapy zasadniczej do postaci bazodanowej (BDOT500+GESUT) Zadanie to wykonane zostanie poprzez wykorzystanie znajdujących się w ODGiKach materiałów (operatów pomiarowych) a następnie na podstawie tych pozyskanych danych zostaną stworzone nowe e-usług dla obywatela, które udostępnimy za pośrednictwem regionalnego Geoportalu

12 Schemat dla mapy zasadniczej

13 Mapa zasadnicza (podstawowa Mapa Kraju)
Analogowa (plansze aluminiowe) Cyfrowa Mapa zasadnicza jest podstawowym opracowaniem geodezyjno-kartograficznym. Stanowi ona jednocześnie niezwykle istotny element, niezbędny do prowadzenia jednolitej dokumentacji geodezyjnej całego kraju. Z pojęciem tym spotkamy się prawdopodobnie w czasie ubiegania się o uzyskanie pozwolenia na budowę albo podczas procedury podziału nieruchomości. Warto zatem dowiedzieć się, czym jest mapa zasadnicza i do czego służy. Mapę zasadniczą traktuje się jako podstawowe opracowanie geodezyjno-kartograficzne kraju. Obowiązujące w Polsce Prawo Geodezyjne oraz Instrukcja K-1 – obie te rzeczy dostępne są w formie rozporządzenia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku – dokładnie określają funkcje oraz samą definicję mapy zasadniczej. Przepisy te określają mapę zasadniczą jako kartograficzne opracowanie wieloskalowe zawierające aktualne informacje dotyczące przestrzennego rozmieszczenia obiektów ogólnogeograficznych oraz elementów ewidencji gruntów, budynków i nadziemnych, naziemnych i podziemnych sieci uzbrojenia terenu. Istnieje również inne, nieco bardziej potoczne rozumienie pojęcia mapy zasadniczej – opiera się ono na dwóch podstawowych elementach. Może to być przede wszystkim mapa podstawowa, stanowiąca punkt wyjścia dla wszystkich innych opracowań kartograficznych. Mapa zasadnicza obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium kraju. Mapy zasadnicze stanowią własność państwową, zaś zadanie ich prowadzenia spoczywa na barkach starostw powiatowych – zadanie to zlecane jest przez administrację rządową. Jeśli jednak zgodę na to wyrazi Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego, to zadanie to może zostać powierzone gminie. Mapa zasadnicza prowadzona jest w kilku różnych celach. Są to przede wszystkim cele gospodarcze, planistyczne, ewidencyjne oraz strategiczne. Służą one jako podstawa do tworzenia komercyjnych opracowań kartograficznych. Można zwrócić uwagę na zależność zachodzącą między mapą zasadniczą a mapą do celów projektowych. Mapa do celów projektowych powstanie zazwyczaj na bazie mapy zasadniczej, pobieranej z Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Pomiędzy mapą zasadniczą a ewidencyjną zachodzi natomiast inna zależność. W przypadku mapy zasadniczej zakres treści jest znacznie szerszy; skrywa ona wiadomości związane z ewidencją gruntów i budynków, ukształtowaniem i zagospodarowaniem oraz uzbrojeniem terenu. Mapa ewidencyjna daje nam z kolei wyłącznie informacje dotyczące ewidencji budynków i gruntów. Na mapach zasadniczych stosuje się dość skomplikowane oznaczenia, które niekiedy ciężko jest odczytać komuś, kto nie posiada w tym zakresie odpowiedniej wiedzy. Wspomniana już wyżej instrukcja K-1 zawiera wszystkie informacje dotyczące poszczególnych, stosowanych tutaj oznaczeń. Należy zwracać uwagę zarówno na kolor mapy jak i grubość stosowanych w nich linii. W zależności od konkretnego rodzaju elementu stosowane są tutaj zupełnie inne kolory. Na konkretne sposoby oznacza się także granice działek, gruntów oraz trasę sieci wodociągowych na danym terenie.

14 Mapa zasadnicza (podstawowa Mapa Kraju)
Zawartość Ewidencja gruntów i budynków Osnowa geodezyjna Sytuacja powierzchniowa Realizacyjne uzgodnienia projektowe Sieci uzbrojenia terenu Rzeźba terenu Przez pojęcie „aktualna mapa zasadnicza” należy rozumieć wyłącznie taką mapę zasadniczą, która w swojej treści zawiera wszystkie aktualne, określone przepisami szczegóły terenowe dla obszaru, który jest przedmiotem zainteresowania inwestora. Warunek aktualności mapy zasadniczej spełniony jest wówczas, gdy nastąpiło porównanie treści tej mapy z sytuacją występującą w terenie oraz kiedy nowe szczegóły terenowe zostały pomierzone przez wykonawcę prac geodezyjnych i kartograficznych, a materiały powstałe z pomiaru uzupełniającego przekazane do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w myśl art. 12 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287). Należy podkreślić, że aktualność mapy zasadniczej jest potwierdzana przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej poprzez poświadczenie zaktualizowania i opatrzenie klauzulą o treści: „Niniejsza mapa może służyć do celów projektowych”, o czym mowa w pkt 8 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie określenia rodzajów materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny, sposobu i trybu ich gromadzenia i wyłączania z  zasobu oraz udostępniania zasobu (Dz.U. Nr 49, poz. 493). Ponadto z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. Nr 25, poz. 133) wynika, jakie dodatkowe elementy składają się na treść mapy do celów projektowych. A zatem prace projektowe, poprzedzające realizację inwestycji, muszą być wykonywane na kopii aktualnej mapy zasadniczej – zgodnie z § 4 ust. 1 tego rozporządzenia. Odnosząc się do pytania zadanego w kontekście art. 29a ustawy – Prawo budowlane, zauważyć należy, żepodstawą do wykonania planu sytuacyjnego, o którym mowa w art. 29a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz z późn. zm.), jest kopia aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Wyjaśniając problem, zauważyć należy, że wskazany do wykonania w art. 29a ustawy – Prawo budowlaneplan sytuacyjny powinien być uznany jako odpowiednik wymienionego w § 4 ust. 1 rozporządzenia w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych projektu zagospodarowania działki lub terenu, gdyż zarówno plan sytuacyjny, jak i projekt zagospodarowania działki lub terenu, czyli mapa do celów projektowych (§ 5 rozporządzenia),powinny być wykonane na kopii aktualnej mapy zasadniczej. Podkreślenia wymaga, iż w przypadku budowy sieci uzbrojenia terenu, o których mowa w art. 2 pkt 11 ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne, inwestor jest obowiązany przedstawić projekt usytuowania tych sieci na mapie z klauzulą o treści: „Niniejsza mapa może służyć do celów projektowych” i uzgodnić ten projekt  z właściwymi starostami (art. 27 ust. 2 pkt 1 ustawy). W świetle powyższego art. 29a ustawy – Prawo budowlane dotyczący budowy przyłączy wiąże się z koniecznością wykonania projektu usytuowania przyłączy na planie sytuacyjnym, rozumianym jako mapa do celów projektowych, zgodnie z wymogami § 9 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 2 kwietnia 2001 r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz.U. Nr 38, poz. 455). Mapę zasadniczą, która w swojej treści zawiera aktualnie występujące w terenie określone szczegóły terenowe i została przyjęta do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, można uznać za właściwą do sporządzenia projektu budowy przyłącza. W związku z tym „plan sytuacyjny sporządzony na mapie pobranej z zasobów geodezyjnych” bez sprawdzenia jej aktualności nie spełnia wymogu w zakresie aktualności mapy wykorzystywanej do jego sporządzenia. W takim przypadku mapa zasadnicza udostępniona przez ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej opatrywana jest klauzulą o treści: „Niniejsza mapa nie może służyć do celów projektowych”.

15 Mapa zasadnicza (podstawowa Mapa Kraju)
Wykorzystanie Cele administracyjne Cele prawne Cele ewidencyjne Cele projektowe Zagospodarowanie terenu Kataster nieruchomości Powszechna taksacja Mapy pochodne Wielkoskalowe mapy tematyczne Aktualizacja mapy topograficznej Mapa zasadnicza jest podstawowym opracowaniem geodezyjno-kartograficznym. Stanowi ona jednocześnie niezwykle istotny element, niezbędny do prowadzenia jednolitej dokumentacji geodezyjnej całego kraju. Z pojęciem tym spotkamy się prawdopodobnie w czasie ubiegania się o uzyskanie pozwolenia na budowę albo podczas procedury podziału nieruchomości. Warto zatem dowiedzieć się, czym jest mapa zasadnicza i do czego służy. Mapę zasadniczą traktuje się jako podstawowe opracowanie geodezyjno-kartograficzne kraju. Obowiązujące w Polsce Prawo Geodezyjne oraz Instrukcja K-1 – obie te rzeczy dostępne są w formie rozporządzenia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku – dokładnie określają funkcje oraz samą definicję mapy zasadniczej. Przepisy te określają mapę zasadniczą jako kartograficzne opracowanie wieloskalowe zawierające aktualne informacje dotyczące przestrzennego rozmieszczenia obiektów ogólnogeograficznych oraz elementów ewidencji gruntów, budynków i nadziemnych, naziemnych i podziemnych sieci uzbrojenia terenu. Istnieje również inne, nieco bardziej potoczne rozumienie pojęcia mapy zasadniczej – opiera się ono na dwóch podstawowych elementach. Może to być przede wszystkim mapa podstawowa, stanowiąca punkt wyjścia dla wszystkich innych opracowań kartograficznych. Mapa zasadnicza obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium kraju. Mapy zasadnicze stanowią własność państwową, zaś zadanie ich prowadzenia spoczywa na barkach starostw powiatowych – zadanie to zlecane jest przez administrację rządową. Jeśli jednak zgodę na to wyrazi Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego, to zadanie to może zostać powierzone gminie. Mapa zasadnicza prowadzona jest w kilku różnych celach. Są to przede wszystkim cele gospodarcze, planistyczne, ewidencyjne oraz strategiczne. Służą one jako podstawa do tworzenia komercyjnych opracowań kartograficznych. Można zwrócić uwagę na zależność zachodzącą między mapą zasadniczą a mapą do celów projektowych. Mapa do celów projektowych powstanie zazwyczaj na bazie mapy zasadniczej, pobieranej z Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Pomiędzy mapą zasadniczą a ewidencyjną zachodzi natomiast inna zależność. W przypadku mapy zasadniczej zakres treści jest znacznie szerszy; skrywa ona wiadomości związane z ewidencją gruntów i budynków, ukształtowaniem i zagospodarowaniem oraz uzbrojeniem terenu. Mapa ewidencyjna daje nam z kolei wyłącznie informacje dotyczące ewidencji budynków i gruntów. Na mapach zasadniczych stosuje się dość skomplikowane oznaczenia, które niekiedy ciężko jest odczytać komuś, kto nie posiada w tym zakresie odpowiedniej wiedzy. Wspomniana już wyżej instrukcja K-1 zawiera wszystkie informacje dotyczące poszczególnych, stosowanych tutaj oznaczeń. Należy zwracać uwagę zarówno na kolor mapy jak i grubość stosowanych w nich linii. W zależności od konkretnego rodzaju elementu stosowane są tutaj zupełnie inne kolory. Na konkretne sposoby oznacza się także granice działek, gruntów oraz trasę sieci wodociągowych na danym terenie.

16 Korzyści Dla mieszkańców :
uzyskanie rzetelnej i aktualnej informacji o obiektach znajdujących się w terenie, bez potrzeby kontaktu z urzędem, czy występowania do urzędu o udzielenie takiej informacji łatwość dostępu do informacji z dowolnego miejsca na świecie przez 24 godziny na dobę szybkość dostępu do informacji zdalne załatwianie spraw oraz kontrola postępu załatwianej sprawy

17 dostęp do portalu, który zapewni przeglądanie mapy,
dostęp do ewidencji gruntów i budynków, planów zagospodarowania przestrzennego, przeglądanie map ze zdjęć lotniczych, wyszukiwanie działek ewidencyjnych, a także ustalanie stanu własności gruntu oraz granic i numerów działek narzędzie do analiz np. pomiarów odległości, obliczania powierzchni generowania raportów i zestawień pozwalających na szybkie uzyskanie przetworzonej informacji wynikającej z relacji przestrzennych. System będzie udostępniał wybrane zasoby publicznie nieodpłatnie poprzez e-formularze.

18 Dla urzędnika: Zmiana narzędzia pracy dedykowanego dla prowadzenia rejestrów i ewidencji skutkujące zwiększeniem wydajności, szczególnie jeśli chodzi o czas na przygotowanie dokumentów dla mieszkańców wymagających informacji pochodzących z różnych rejestrów, nierzadko z różnych szczebli administracji Optymalizacja czasu procedur poprzez skrócenie czasu dostępu do informacji zarówno wewnątrz urzędu jak i pomiędzy jednostkami.

19 Wykaz zadań, dla których zakupy dokonywane będą przez Lidera
Zakup towarów i usług przeznaczonych dla danego Partnera L.p. Nazwa zadania Wartość udziału Partnera w zadaniu Wkład UE 85% Wkład własny Partnera 15% Dotacja przekazana przez Lidera do Partnera 1 Zakup infrastruktury technicznej 2 e-Administracja 3 System Informacji Przestrzennej Razem   .

20 Zakup towarów i usług przeznaczonych dla wspólnych działań Lidera i Partnera
L.p. Nazwa zadania Wartość udziału Partnera w zadaniu Wkład UE 85% Wkład własny Partnera 15% Dotacja przekazana przez Partnera do Lidera 1 Działania informacyjno-promocyjne projektu 2 Zarządzanie projektem Razem

21 Wykaz zadań, dla których zakupy dokonywane będą przez Partnera
Zakup towarów i usług przeznaczonych dla danego Partnera L.p. Nazwa zadania Wartość zadania dla Partnera Wkład UE 85% Wkład własny Partnera 15% Dotacja przekazana przez Lidera do Partnera 1 Mapa zasadnicza, ortofotomapa Razem  

22 Zabezpieczenie w budżecie
W sytuacji gdy Płatnikiem będzie Partner tabela z raportu : Zakup towarów i usług przeznaczonych dla danego Partnera - należy po stronie wykonania w planie budżetowym zabezpieczyć 100% kwoty na zadnie, w której skład wchodzi 15% wkładu własnego Partnera oraz 85% dotacji z EU.  Natomiast po stronie dochodów należy zabezpieczyć 85 % wkładu z UE.   Jeśli Płatnikiem będzie Lider tabela z raportu Zakup towarów i usług przeznaczonych dla wspólnych działań Lidera i Partnera – w planie budżetowym  należy zabezpieczyć jedynie 15% wkładu Partnera

23 Wydatki Inwestycyjne Wydatki bieżące Zakup infrastruktury technicznej
e-Administracja System Informacji Przestrzennej Prace geodezyjno-kartograficzne związane z przekształceniem analogowej mapy zasadniczej do postaci obiektowej (Mapa zasadnicza), Dostawa zobrazowań lotniczych (ortofotomapa) Wydatki bieżące Działania informacyjno-promocyjne projektu Zarządzanie projektem

24 Koszty trwałości projektu.
Okres rozliczeniowy: Szacunkowa kwota Kwota miesięczna: Kwota roczna: Kwota w okresie trwałości (5 lat ):

25 Koszty trwałości projektu
Koszty eksploatacyjne w tym między innymi: zużycie materiałów, i energii, koszty wynajmu, Internetu itp. Utrzymanie ciągłości pracy, administrowanie systemem, koszty rocznego utrzymania i ewentualne koszty rozbudowy oprogramowania oraz infrastruktury IT. Koszty te obejmują przede wszystkim: • koszty wynagrodzeń jak i szkoleń administratorów systemu, • koszty serwisu oprogramowania (w tym po upływie okresu gwarancji oraz serwisu wsparcia technicznego - dostęp do aktualizacji systemu oraz instalacje nowych wersji), • planowane koszty rozbudowy oprogramowania (np. nowe funkcjonalności), • koszty utrzymania infrastruktury IT (modernizacje, rozbudowa i serwis sprzętu komputerowego oraz oprogramowania systemowego), • inne koszty zapewniające ciągłość pracy w systemach.

26 Harmonogram wydatków Pozycja kosztowa Razem 2017 85% 15% 2018 2019
2020 2021 Zakup infrastruktury technicznej 4 845 zł e-administracja 5 580 zł System Informacji Przestrzennej 0 zł 3 557 zł 2 668 zł Działania informacyjno-promocyjne projektu 5 000 zł 273 zł 232 zł 41 zł 1 211 zł 1 029 zł 182 zł 1 095 zł 931 zł 164 zł Zarządzanie projektem 5 272 zł 618 zł 525 zł 93 zł 1 147 zł 975 zł 172 zł 1 213 zł 1 031 zł 891 zł 757 zł 134 zł 3 910 zł 3 021 zł 2 308 zł 1 962 zł 346 zł

27 Listę wymaganych dokumentów „Załączników” (w 2 kompletach) do wniosku o dofinansowanie projektu dotyczącego naboru Nr RPKP IZ P/17: Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele projektu (Załącznik nr 6). Dokumenty potwierdzające sytuację finansową wnioskodawcy (Załącznik nr 7): 1) Bilans z wykonania budżetu jst za rok poprzedni, 2) Opinię składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej (dalej: RIO) o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok poprzedni. Jeśli jednostka samorządu terytorialnego nie dysponuje jeszcze bilansem za rok poprzedni oraz nie posiada opinii składu orzekającego RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok poprzedni, wówczas powinna dołączyć:

28 1)      Bilans z wykonania budżetu jst za rok przedostatni,
2)      Opinię składu orzekającego RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok przedostatni, 3)      Oświadczenie następującej treści: Oświadczam, że wnioskodawca nie dysponuje jeszcze bilansem za rok poprzedni oraz nie posiada opinii składu orzekającego RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok poprzedni. Oświadczam, że ww. dokumenty zostaną dostarczone niezwłocznie po ich opracowaniu, ale nie później niż przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu. Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT (Załącznik nr 8). Dokumenty rejestrowe/statutowe/ustawa wnioskodawcy potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważniona do składania oświadczeń w imieniu Partnera – Dotyczy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu oraz Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Oświadczenie partnera projektu (Załącznik nr ). Wszystkie dokumenty tj. wydruki, skany, kserokopie (nie dotyczy Oświadczeń) winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń w imieniu Partnera.

29 Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "„Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0.”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google