Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAneta Wysocka Został zmieniony 7 lat temu
1
Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej zaprasza na studia
2
Historia Wydział Organizacji Produkcji Politechniki Śląskiej rozpoczął działalność 1 października 1970 roku Od 1 czerwca 1995 roku wydział działa pod nazwą Wydział Organizacji i Zarządzania Obecna siedziba Wydziału Organizacji Zarządzania znajduje się w Zabrzu przy ul. Roosevelta 26
3
Kierunki studiów Administracja Logistyka Socjologia Zarządzanie
Zarządzanie i inżynieria produkcji
4
Zarządzanie – specjalności
Studia I stopnia: Zarządzanie hotelem Zarządzanie hotelem Zarządzanie przedsiębiorstwem – audytor biznesowy Zarządzanie przedsiębiorstwem – analityk rynków przemysłowych i usług Studia II stopnia: e-biznes i administracja cyfrowa Zarządzanie obiektem hotelarskim Zarządzanie obiektem hotelarskim Zarządzanie projektami i innowacjami Zintegrowane systemy zarządzania Zarządzanie kadrami w administracji publicznej Zarządzanie finansami podmiotów gospodarczych
5
Zarządzanie hotelem Studia I stopnia – trwają 3 lata/6 semestrów, kończą się nadaniem tytułu licencjata Studia w trybie stacjonarnym (dziennym) Specjalność uruchomiona w roku akademickim 2014/2015 Realizowana w partnerstwie ze spółką Hotele DIAMENT S.A. możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia, np. na kierunku zarządzanie obiektem hotelarskim (magister)
6
CZEGO SIĘ DOWIESZ?
7
Zarządzanie hotelem Przedmioty specjalnościowe:
podstawy zarządzania hotelami podstawy zarządzania hotelami hotelarstwo zarządzanie sieciami hoteli zarządzanie finansami hotelowymi sprzedaż i marketing usług hotelarskich (w jęz. angielskim) komunikacja i savoir-vivre w obsłudze gościa hotelowego (w jęz. angielskim) podstawy gastronomii w hotelarstwie informatyka w hotelarstwie
8
Podstawy zarządzania hotelami
Cel, misja i wizja w zarządzaniu Modele zarządzania Organizacja pracy oraz rodzaje struktur organizacyjnych Rodzaje stanowisk pracy i działów w hotelu Zakresy obowiązków oraz kwalifikacje pracowników Procedury i standardy obsługi Podstawowe procedury operacyjne w hotelu dotyczące działu recepcji i działu utrzymania czystości Wewnętrzne procesy przyczyniające się do wzrostu wartości i wydajności produktu, a także pracowników
9
Hotelarstwo Historia i powstanie hotelarstwa w Polsce i na świecie
Wprowadzenie do pojęć i definicji branżowych Aktualne trendy i nowości w branży hotelarskiej Rodzaje hoteli – od BB Hotels po opcje All Inclusive, Luxury Hotels Międzynarodowe stowarzyszenia hoteli butikowych, concierge Pojęcie kategoryzacji i standaryzacji w świetle ustawy Cele i system kategoryzacji w Polsce Podstawa formalnoprawna kategoryzacji bazy noclegowej w Polsce Struktura bazy noclegowej w Polsce
10
Zarządzanie sieciami hoteli
Modele zarządzania sieciami hoteli Strategie sieciowe Zintegrowana koncepcja zarządzania hotelami Struktury sieciowe Decyzje logistyczne w sieciach hotelowych Typy organizacji sieciowych Franchising
11
Zarządzanie finansami hotelowymi
Wskaźniki płynności finansowej, sezonowości, rentowności sprzedaży Przychody hotelarskie i gastronomiczne: wskaźniki i wytyczne do ustalania cen Podstawowe wskaźniki kosztowe dla hotelu i restauracji Ocena ryzyka i opłacalności działalności Zarządzanie finansami hotelowymi
12
Sprzedaż i marketing usług hotelarskich
Sprzedaż a marketing w branży hotelarskiej Przykłady nowoczesnych rozwiązań marketingowych i wizerunkowych w sieciach hotelarskich w Polsce i na świecie Plany marketingowe krótko i długookresowe jako środki budowania strategii i przewagi rynkowej Plany sprzedaży produktów i usług hotelarskich Analiza konkurencji Zarządzanie marką i wizerunkiem
13
Komunikacja i savoir-vivre w obsłudze gościa hotelowego
Predyspozycje psychofizyczne i intelektualne pracownika w branży hotelarskiej Sytuacje konfliktowe, reklamacje lub zażalenia gości – przykłady reakcji Protokół dyplomatyczny – „komunikacja na wyższym poziomie” Kultura obsługi a jakość usług Kultura przy stole Zasady zwracania się do gości i zachowania w obecności gości
14
Podstawy gastronomii w hotelarstwie
Podstawowe normy i przepisy obowiązujące w gospodarce żywnościowej Podstawowe wskaźniki w gastronomii Słownictwo i zwroty typowe dla gastronomii Charakterystyka usług gastronomicznych Obsługa klienta gastronomicznego – zasady Rodzaje serwisu kelnerskiego Wybrane zagadnienia z dietetyki Technologia produkcji Organizacja procesu produkcyjnego BHP w pracy z żywnością
15
Informatyka w hotelarstwie
Rozwiązania informatyczne stosowane w hotelarstwie Ćwiczenia na modułach testowych systemu hotelarskiego: podstawowe narzędzia pracy recepcji i działów sprzedaży
16
PRAKTYKI STUDENCKIE
17
Praktyki studenckie Praktyki śródsemestralne – dwa tygodnie w każdym semestrze Praktyki wakacyjne: studia I stopnia – po 2. i 4. semestrze (praktyki miesięczne) studia II stopnia – po 2. i 3. semestrze (po 2. miesięczna, po 3. tygodniowa) Zaliczenie praktyk: na podstawie obecności i egzaminu praktycznego Praktyki można realizować w wybranym hotelu DIAMENT w Zabrzu, Gliwicach, Katowicach, Chorzowie, Siemianowicach Śląskich, Wrocławiu lub Ustroniu
18
JAKIE UMIEJĘTNOŚCI ZDOBĘDZIESZ?
19
Kwalifikacje absolwenta
Analiza rynku usług hotelarskich Organizacja funkcjonowania hotelu Promocja i sprzedaż usług hotelarskich Podejmowanie decyzji finansowych i zarządczych w branży hotelarskiej Projektowanie rozwiązań marketingowych i wizerunkowych w sieciach hotelarskich Zarządzanie zespołami ludzkimi w branży hotelarskiej Wykorzystanie rozwiązań informatycznych w zarządzaniu hotelem Podstawy gastronomii w hotelarstwie Profesjonalna obsługa gościa hotelowego
20
Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
? ? ? ? ? ? ? ?
21
Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
Przystępując do matury zdawać matematykę na poziomie podstawowym i jeden z przedmiotów do wyboru: matematyka rozszerzona fizyka z astronomią biologia chemia informatyka Zdać jak najlepiej egzamin maturalny Cieszyć się przerwą wakacyjną Zarejestrować się do systemu obsługi rekrutacji SOREK Wybrać właściwy kierunek spośród 54 oferowanych przez Politechnikę Śląską Wprowadzić oceny uzyskane na świadectwie maturalnym Wnieść opłatę rekrutacyjną Cierpliwie czekać na wyniki ;) Złożyć komplet dokumentów w Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej
22
Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
P = 0,6 x W (główny) + 0,4 x k x W (dodatkowy) P – liczba punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym W (główny) – liczba punktów (%) uzyskanych na maturze z matematyki (poziom podstawowy) W (dodatkowy) – liczba punktów (%) uzyskanych na maturze z przedmiotu dodatkowego do wyboru przez kandydata (matematyka – poziom rozszerzony, fizyka z astronomią, chemia, biologia, informatyka) k = 0,5 dla poziomu podstawowego k = 1 dla poziomu rozszerzonego
23
Jak zostać studentem Politechniki Śląskiej
warunki i tryb rekrutacji dostępne są na stronie: Szczegółowych informacji udzielają: Dziekanat Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna Dział Spraw Studenckich i Kształcenia Warunki i tryb rekrutacji oraz kwalifikacje uzyskiwane przez absolwentów opisano w Informatorze dla kandydatów
24
Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej zaprasza na studia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.