Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKinga Kruk Został zmieniony 7 lat temu
1
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Krzysztof Andrelczyk Konrad Perzyński
2
Plan referatu Historia i przyszłość e-learningu
Platformy e-learningowe Zastosowania Projekt e-Teacher Edytor wzorów
3
E-learning - początki Zdalne nauczanie: Kursy korespondencyjne (1728)
Filmy instruktażowe Telewizja edukacyjna Zastosowanie komputerów w nauczaniu: Zarządzanie uczniami i kursami Tworzenie elastycznych, dynamicznie kierowanych kursów
4
E-learning dzisiaj Połączenie możliwości komputerów ze współczesnymi technologiami komunikacyjnymi: Niespotykana wcześniej dostępność nauczania Płynny przepływ informacji pomiędzy uczniem i nauczycielem Dostosowywanie kursów do potrzeb odbiorców
5
E-learning jutro Umożliwienie zdobywania nowych kwalifikacji w zależności od aktualnych potrzeb (Just-in-time learning). Budowanie otwartych baz wiedzy.
6
iCamp Stworzenie otwartego VLE (Virtual Learning Environment) dla studentów z całej Europy Połączenie różnych OpenSource'owych narzędzi i systemów wspomagających nauczanie Umożliwienie współpracy studentom różnych kierunków i z różnych państw
7
MIT OpenCourseWare Dostęp do 1550 kursów (w przyszłości także notatki, zadania, egzaminy) 8.5 M odwiedzin w 2006 roku 100 instytucji z całego świata udostępniło swoje materiały w podobny sposób
8
E-learning - wymagania
Nowe standardy ujednolicające sposób przechowywania i prezentacji wiedzy Specjalistyczne narzędzia służące do organizacji procesu dydaktycznego, charakteryzujące się wysokim stopniem interaktywności
9
Otwarte standardy IEEE Learning Object Metadata IMS Content Packaging (IMS Global Learning Consortium) Sharable Content Object Reference Model (Advanced Ditributed Learning)
10
SCORM Run-time Environment – sposób przetwarzania treści
Sequencing and Navigation – wywoływanie i przetwarzanie akcji Content Aggregation Model – sposób zapisu treści wykorzystywanych w kursach
11
Platformy e-learningowe – kierunki rozwoju
Implementacja nowych rozwiązań, tworzenie standardów, szkolenia kadr, promowanie nowego podejścia do nauczania Dostosowywanie wprowadzonych rozwiązań do współczesnych koncepcji pedagogicznych
12
Platformy e-learningowe - przykłady
Moodle OLAT Manhattan Virtual Classroom Docebo Claroline Atutor I-Study Ilias DotLRN Shibboleth Sakai
13
Modele pedagogiczne Model konwersacyjny – obejmuje komunikację pomiędzy nauczycielem i uczniami oraz wymianę informacji pomiędzy samymi uczniami Model realnego systemu – zarządzanie różnorodnością zasobów (gromadzenie, adaptacja, samoorganizacja, monitorowanie, indywidualizacja)
14
Przykłady - docebo
15
Przykłady - OLAT
16
Przykłady - docebo
17
Przykłady - docebo
18
Przykłady - OLAT
19
Moodle Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment
OpenSource'owy system zarządzania kursami (Course Management System)
20
Moodle - statystyki
21
E-learning w praktyce Jako główny sposób nauczania Szkolnictwo wyższe
Jako uzupełnienie standardowego modelu nauczania Szkolnictwo średnie i podstawowe
22
eTeacher Projekt zrealizowany w ramach Programu Leonardo da Vinci
Celem projektu było stworzenie kursu dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych dotyczącego wykorzystania e-learningu w pracy dydaktycznej.
23
Zakres tematyczny kursu
Teorie nauczania a e-learning Strategie e-learningowe w szkole Projektowani kursu: analiza grupy, wybór mediów, sprzężenie zwrotne Narzędzia e-learningowe
24
EqEditor
25
EqEditor
26
EqEditor Zastosowane technologie i języki XML SVG Latex Java
27
EqEditor
28
EqEditor
29
EqEditor
30
EqEditor
31
Bibliografia A framefork for the pedagogical evaluation of eLearning environmets – Sandy Britain, Oleg Liber moodle.com The Future of e-Learning: A Corporate and an Academic Perspective, Tim L. Wentling i inni
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.