Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwik Skowroński Został zmieniony 8 lat temu
1
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa Mazowieckiego pn.: „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013; KSI POKL.09.01.02-14-001/14 Nr partnera: 84 Nazwa szkoły uczestniczącej w konkursie: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Nagoszewce
2
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim.
3
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczestnikami projektu Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim są uczniowie klas II – VI Publicznej Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Nagoszewce.
4
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Cel główny projektu: - rozbudzenie i pogłębienie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym (poprzez poznawanie historii i kultury USA). Cele szczegółowe: - rozwijanie i poszerzanie kompetencji językowych na wszystkich płaszczyznach, szczególnie jeśli chodzi o umiejętność mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim; - popularyzacja nauki języka angielskiego oraz specyfiki nauczania języka obcego; - zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego i wykorzystanie kreatywności uczniów; - ćwiczenie umiejętności korzystania z różnorodnych technik informacyjnych (komunikatora skype, poczty internetowej, programów komputerowych); - poznawanie zwyczajów świątecznych w USA, śpiewanie piosenek i recytowanie wierszyków w języku angielskim, oglądanie filmów i bajek w wersji oryginalnej.
5
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Metody i formy pracy: praca w grupach, parach, indywidualnie, stosowanie założeń metody komunikacyjnej, kształtowanie umiejętności porozumiewania się i przekazywania informacji werbalnie i niewerbalnie stosowanie metod aktywizujących z wykorzystanie kart pracy zawierających krzyżówki, rebusy, puzzle, domina, różnorodne gry dydaktyczne, quizy, piosenki, rymowanki, wierszyki, wycinanki, kolorowanki itp. Środki dydaktyczne: mapy, słowniki, karty pracy, płyty CD, magnetofon, tablica interaktywna lub rzutnik, komputer, literatura dotycząca USA, karty pracy
6
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 W ramach realizacji projektu odbywały się liczne lekcje kulturowe dotyczące Stanów Zjednoczonych Ameryki. Oto niektóre z nich: - Native American Day - Columbus Day - Thanksgiving Day - Harry Houdini’s Birthday - Groundhog Day - Walt Disney - Winnie –the-Pooh Day - Valentine’s Day - Christmas - Easter - Earth Day - Halloween Uczniowie pracowali według kart pracy i różnorodnymi metodami: rozwiązywali rebusy, krzyżówki, układali domina, wykonywali mini słowniczki i książeczki, ćwiczyli słownictwo, śpiewali piosenki, recytowali wierszyki
7
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 SPODZIEWANE EFEKTY Realizowany projekt - przygotuje uczniów tej małej wiejskiej szkoły w Nagoszewce do podejmowania odpowiedzialności za własną naukę języka; - rozwinie ich samodzielność, umiejętność samokształcenia i doskonalenia się; - skłoni do kreatywnego myślenia i działania; - uczniowie będą chętniej i bez stresu uczyć się języka angielskiego; - dzięki temu przedsięwzięciu uczniowie poznają nowe osoby, powiększą może grono swoich przyjaciół, wymienią zasób doświadczeń i znajomości językowych; - zapewni to dzieciom kontakt z językiem obcym a zwłaszcza osobami, których językiem ojczystym jest język angielski; - konkurs i przedstawienie na zakończenie projektu przyczyni się do większego zaangażowania całej społeczności szkolnej i lokalnej; - dzięki ciekawym metodom aktywizującym wszyscy będą się bawić, doskonaląc słownictwo, wzbogacając swoją wiedzę na temat USA i rozwijać umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim w codziennych sytuacjach; - wzrośnie świadomość międzykulturowa, wykształci się umiejętność współdziałania w grupie oraz umiejętność czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, pisania i mówienia w języku angielskim.
8
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Sposoby ewaluacji: W czasie trwania projektu będzie prowadzona dokumentacja, na której podstawie będzie można podsumować wnioski dotyczące założonych celów. Badania będą opierać się o konkurs i ankietę, a bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów. Wyniki ewaluacji zostaną opracowane w formie raportu – sprawozdania, z którym zastaną zapoznani uczniowie, rodzice i Rada Pedagogiczna. Ewaluacji podlegać będą: - zgodność projektu z założeniami - atrakcyjność dla uczniów - praktyczność i użyteczność - skuteczność stosowanych metod - formy i metody pracy
9
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Praca uczniów podczas zajęć (wykonywanie mini słowniczków oraz mini książeczek) oraz szkolna gazetka z naszymi pracami
10
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczestnicy projektu uczą się języka angielskiego grając w gry planszowe, rozwiązując krzyżówki, quizy, rebusy oraz układając domina obrazowe
11
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczniowie podczas przyswajania wiedzy o Stanach Zjednoczonych z wykorzystaniem mapy oraz tablicy interaktywnej
12
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczniowie w trakcie odpowiadania na e-maile od kolegów korespondencyjnych z Chicago.
13
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczestnicy projektu podczas rozmów z Jimem Nealem z Florydy, który odwiedził naszą szkołę i został jej honorowym przyjacielem. Więcej można zobaczyć i usłyszeć na filmikach dołączonych do dokumentacji
14
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Uczniowie podczas oglądania filmu „Kubuś Puchatek”, uzupełniania słów w tekście piosenki pochodzącej z tej bajki oraz podczas opracowywania zagadnień związanych ze świętami obchodzonymi w USA.
15
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Na zakończenie naszego projektu wystawimy przedstawienie pt:,,Welcome to the USA” oraz odbędzie się I Gminny Konkurs Wiedzy o USA. Serdecznie zapraszamy Scenariusz przedstawienia oraz pytania konkursowe dołączone są do dokumentacji. Dziękujemy za uwagę Uczestnicy projektu Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.