Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim."— Zapis prezentacji:

1 Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim

2 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 1 Uczestniczę w wyznaczonych przez promotora spotkaniach w roku akademickim 2016/2017 oraz wymieniam z promotorem wiadomości emailowe z załącznikami (wyraźnie wpisując nazwisko, imię i kierunek studiów), korzystając z funkcji: odpowiedz. Załączniki zapisuję w Wordzie 2003 (rozszerzenie.doc, a nie.opt itp.) Przygotowuję zadane prace w wyznaczonych terminach. Promotorowi dostarczam zaakceptowane drukowane: konspekt oraz rozdziały w szczegółowo opisanej teczce (Imię i nazwisko, typ studiów, adres mailowy, nr telefonu) Zaliczam pierwszy semestr seminarium poprzez napisanie minimum konspektu (zatwierdzonego najpóźniej 16.11.2016) i I rozdziału pracy (złożonego do 15.12.2016r.) Konspekt i cała praca powstaną według schematu zawartego w prezentacji/instrukcji pracy otrzymanej od promotora. Trzy pierwsze strony pracy przygotowuję zgodnie ze wzorem umieszczonym przez dziekanat na stronie internetowej wydziału. Składam gotową pracę promotorowi nie później niż do 26 kwietnia 2017 roku. Po zaakceptowaniu pracy i uzyskaniu raportu z plagiat.pl od promotora uzyskuję jego podpisy na 2 egzemplarzach pracy.

3 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 2 Do dziekanatu składam dwa egzemplarze pracy – jeden dwustronny i jeden jednostronny. Ze wszystkimi pozostałymi formalnościami wymaganymi do złożenia pracy umieszczonymi przez dziekanat zapoznam się na stronie wydziału. Złożenie pracy do dziekanatu oznacza, że pracownik dziekanatu wpisze zaliczenie drugiego semestru seminarium. Zgodnie z regulaminem studiów, student który nie złoży w terminie pracy dyplomowej będzie mógł uzyskać absolutorium mimo braku zaliczenia semestru letniego seminarium ale musi przed 30 września złożyć wniosek o przedłużenie terminu do trzech miesięcy. Wniosek taki musi zostać zaakceptowany przez promotora, który ma obowiązek procentowego ocenienia stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. Jestem świadom, że promotor rozlicza godziny seminaryjne na WZ do 10.06.2017. Po tym czasie promotor nie ma obowiązku współpracować z seminarzystą.

4 Kluczowe czynniki sukcesu (KSF) i KPI w powstawaniu pracy Wybór lubianego, niezbyt szerokiego tematu z naturalną hipotezą Trafny wybór firmy nie skąpiącej danych (praca może być poufna, zaświadczenie itp.) Szybkie identyfikowanie problemów i stały kontakt z promotorem, zwłaszcza co do niezbędnych zmian Dobre powiązanie części literaturowej z empiryczną i wewnętrzna spójność całości pracy Systematyczne rozwijanie pracy (a nie praca zrywami) i wyprzedzanie terminów Cierpliwość (wymogi formalne, szczegóły edycyjne, auto-korekty przed wysłaniem) Key Performance Indicators (KPI) w skali rosnącej –brak autorskiego wstydu, –osobista satysfakcja a nawet duma, –satysfakcja promotora i brak ryzyka krzywdy od recenzenta

5 5 Obrona pracy licencjackiej Student jest dopuszczony do obrony po: uzyskaniu absolutorium (zaliczenia ze wszystkich przedmiotów w programie studiów, łącznie z 2 semestrami seminarium dyplomowego – wpisane do USOS) Podpisaniu 2 egz. pracy licencjackiej przez promotora i przekazaniu dyplomantowi wydruku z plagiat.pl Wpisaniu pracy do APD

6 6 Obrona pracy licencjackiej Komisja ds. obrony pracy licencjackiej, składa się z: Przewodniczącego Promotora Recenzenta

7 7 Obrona pracy licencjackiej Terminy obrony pracy licencjackiej Pierwszy termin –czerwiec, lipiec 2017 roku (nie kłopotliwa kwalifikacja na MSM) Następne terminy (kłopotliwe) – (wrzesień), październik, listopad, 2017 roku

8 8 Formalia i pytania na egzaminie licencjackim Formalia: podpisanie karty pracy (tu można pracę upoufnić) Dwa pytania: Pierwsze pytanie: zadaje przewodniczący z pracy Drugie pytanie: zadaje przewodniczący z listy pytań z seminarium, czyli z marketingu acz z poza tematyki pracy

9 9 Ocena na dyplomie Ocena jest wynikową: średniej z toku całych studiów (70%) oceny prac (promotora i recenzenta) (20%) oceny z przebiegu obrony (10%). Ocena dostateczna: do 3,40 Ocena dostateczna plus: 3,40 – 3,80 Ocena dobra: 3,80 – 4,20 Ocena dobra plus: 4,20 – 4,60 Ocena bardzo dobra: 4,60- 4,90 Ocena celująca: powyżej 4,90

10 10 Harmonogram pisania pracy Semestr 1; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Ustalenie zakresu pracy i niezbędnych kontaktów z praktyką marketingowo-handlową eksploatowaną w zamierzonej pracy Ustalenie tematu i wstępnego planu pracy Wstępne studiowanie literatury przedmiotu Zatwierdzenie przez promotora uzgodnionej wersji konspektu pracy do 16.11.2016 Przygotowanie pierwszego rozdziału pracy i dostarczenie go w wersji wydrukowanej promotorowi do dnia 15. 12. 2016. Poprawienie rozdziału pierwszego zgodnie ze wskazówkami promotora. Opracowanie materiałów do części praktycznej

11 11 Harmonogram pisania pracy Semestr 2; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Praca nad kolejnymi rozdziałami. Zbieranie materiałów do części praktycznej Opracowanie wstępne całej pracy Przedstawienie promotorowi wstępnej wersji całej pracy Opracowanie ostatecznej wersji pracy po poprawkach Dostarczenie ostatecznej wersji pracy do dnia 26 kwietnia 2017r. Oprawienie min. 2 egzemplarzy pracy i przedłożenie do podpisów promotorowi; odebranie wydruku raportu z plagiat.pl Złożenie 2 egz. prac z płytą DVD i wydrukiem z plagiat.pl w dziekanacie – zazwyczaj nie później niż 5 tygodni przed obroną Obrona

12 12 Wymogi formalne 1.Struktura strony tytułowej 2.Streszczenie pracy 3.Słowa kluczowe 4.Dziedzina pracy 5.Tytuły rozdziałów, podrozdziałów 6.Układ tekstu na stronie 7.Czcionka 8.Akapity 9.Cytaty 10.Podawanie liczb 11.Tabele 12.Rysunki 13.Poprawność językowa 14.Przypisy 15.Bibliografia

13 13 Struktura strony tytułowej; uwaga: strona tytułowa jest liczona jako 1.strona pracy ale nie drukujemy na niej 1, drukujemy dopiero od strony 2 i nast.. UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA Jan Kowalski nr albumu: 1000 Tytuł pracy Praca licencjacka Na kierunku: Zarządzanie lub Finanse,Rachunkowość i Ubezpieczenia Praca wykonana pod kierunkiem mgra Krzysztofa Podstawki Katedra Marketingu Warszawa, czerwiec 2017

14 14 Streszczenie pracy Nie powinno zawierać więcej niż 800 znaków licząc z odstępami (16 wierszy) Nie powinno być tożsame ze wstępem pracy

15 15 Słowa kluczowe Maksymalnie 10 W jednym wierszu, oddzielone przecinkami Powinny być formułowane w mianowniku liczby pojedynczej

16 16 Dziedzina pracy 04700 Marketing i zarządzanie Promotor może wyznaczyć inny kod dziedziny pracy

17 17 Tytuły rozdziałów, podrozdziałów Jak wyróżniać tytuły –Rozdziały: duże litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką –Podrozdziały: małe litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką Każdy rozdział zaczyna się od nowej strony Między podrozdziałami występuje większy odstęp – 2 „puste” wiersze Odstęp między tytułem podrozdziału a tekstem – 1 „pusty” wiersz

18 18 Układ tekstu na stronie 1800 znaków na stronie –30 wierszy i 60 znaków w wierszu Odstęp między wierszami: 1 ½ lub 2 Marginesy –Prawy, lewy, górny i dolny: 2,5 cm + lewy margines na oprawę: 0,5 cm Druk jednostronny –Szerszy margines lewy Druk dwustronny –strona nieparzysta - szerszy margines lewy –strona parzysta - szerszy margines prawy –lub szerszy margines 3 cm po obu stronach Około

19 19 Czcionka Typ czcionki: –Times New Roman (preferowana) Rozmiar czcionki 12

20 20 Akapity Akapity zaznaczają ciągi logicznie powiązanych ze sobą myśli; najczęściej kilka zdań Sposób wyróżnienia: –wcięciem, tzn. przesuwa się go w prawo o 0,5 cm –większym odstępem między wierszami (np. odstęp po wierszu 6 pkt.)

21 21 Cytaty- raczej nie stosować z powodu wzrostu współczynników plagiatowości Jest to przytoczenie sformułowań wypowiedzianych przez innych autorów Wyróżnikiem cytatu jest ujęcie go w cudzysłów –Jeśli do cytatów dodajemy zwroty własne to zaznaczamy je poprzez nawiasy kwadratowe [determinanty], podobnie czynimy gdy opuszczamy jakieś jego fragmenty [...]

22 22 Podawanie liczb Pisz liczby po polsku, a nie po anglosasku –Dobrze: 105.249,15 –Źle: 105,249.15 Unikaj w tekście liczb ze zbyt dużą ilością cyfr po przecinku W tabelach jest to dopuszczalne –ale też nie wolno przesadzać

23 23 Tabele (tablice) - 1 Tabela, tablica: jest to najpowszechniejsza i najprostsza forma prezentacji wyników badań własnych (dane pierwotne i wtórne) W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: tabela lub tablica Mogą być stosowane skróty: Tab.1. Każda tabela musi być omówiona w tekście Musi być odpowiednio opisana: –numer tabeli, tytuł = nad tabelą, –Źródło = pod tabelą Czcionka –Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) –Zawartość tabeli: Times New Roman 10 –Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: –Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry –Tytuł tabeli – tabela: odstęp 6 pkt. –Tabela - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście

24 24 Tabele (tablice) - 2 RokBIZ wychodzące z Polski w mln dolarówWskaźnik dynamiki w % (1992=100) 199213100,0 199318138,5 199429223,1 199542323,1 199653407,7 199745346,2 19983162430,8 199931238,5 200016123,1 2001-90-692,3 20022301769,2 20033002307,7 20047785984,6 2005306923607,7 Łącznie w latach 1993-20054850 Źródło: tak samo jak przypisy Tab. 1 Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach 1992-2005

25 25 Rysunki - 1 Rysunek, wykres, schemat i rycina - do objaśnienia i rozszerzenia treści pracy niejednokrotnie jest konieczne zastosowanie odpowiedniego materiału ilustrującego W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: rysunku, wykresu, schematu albo ryciny Mogą być stosowane skróty: Rys.1. Każdy rysunek musi być omówiony w tekście Rysunek musi być odpowiednio opisany: podobnie jak tabela Czcionka –Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) –Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: –Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry –Tytuł rysunku – rysunek: odstęp 6 pkt. –Rysunek - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście

26 26 Rysunki – 2 Rys.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach 1992-2005 Źródło: tak samo jak przypisy

27 27 Poprawność językowa błędy ortograficzne błędy stylistyczne –styl: urzędowy, pseudonaukowy, publicystyczny, potoczny, promocyjny – nie są wskazane błędy interpunkcyjne nieumiejętne posługiwanie się skrótami nadużywanie wyrazów obcych najbardziej wskazana forma bezosobowa lub w 3 osobie, Każdy tekst oddany do sprawdzenia musi być uważnie przeczytany przez autora

28 28 Odsyłacze i przypisy Tradycyjne podejście: -Na końcu zdania lub akapitu nr kolejny odsyłacza (narastająco wzdłuż całego tekstu pracy) -Przypis do odsyłacza z tym samym numerem - na dole strony

29 29 Przypisy - 1 Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992, s. 23. Podstawka K., Marketing menedżerski, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2008, s. 120. Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. Altkorna J., Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 230 – lub – Altkorn J. (red), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 230. Głowacki R., Rynek artykułów żywnościowych. [w:] Polityka żywnościowa w PRL, PWN, Warszawa 1975, s.23. Johanson J., Wiedersheim-Paul F., „The internationalization of the firm: four Swedish cases”, Journal of Management Studies, 1975, Vol. 12, October, s. 305-308. Schiller Z., „Procter&Gamble kontratakuje”, Business Week/ Polska 1993, nr.1, s.19. Forma przypisów w pracy musi być jednolita

30 30 Przypisy - 2 Jeśli drugi raz cytujemy daną książkę (artykuł) –Zob. Porter M.,...op. cit., s. 30. –Zob. Porter M.,... j.w., s. 30. Jeśli przypisy następują po sobie –Op. cit., s. 20. –Tamże, s. 20. –Ibidem, s.20. Jeśli następujące po sobie przypisy dotyczą tego samego dzieła i tego samego fragmentu –Loc. cit. –Tamże.

31 31 Bibliografia Pozycje literaturowe w bibliografii są przedstawiane w układzie alfabetycznym wg. 1-szej litery nazwiska autora lub 1-szej litery tytułu źródła pozbawionego autora Można podzielić publikacje na różne grupy: dzieła drukowane, źródła internetowe, materiały wewnętrzne firm Jednolity wzorzec przedstawiania publikacji Tradycyjne podejście –Rutkowski A., Zarządzanie finansami, PWE, Warszawa 2000. –Slywotzky A., Shapiro B., “Leveraging to Beat the Odds: The New Marketing Mind-Set”, Harvard Business Review, Vol. 71, No. 5, 1993.

32 1.Temat pracy 2.Uzasadnienie tematu 3.Problemy badawcze 4.Hipotezy badawcze 5.Metodyka badań 6.Struktura pracy 7.Literatura (bibliografia) 32 Zasady przygotowywania konspektu

33 33 Temat pracy Uzasadnienie tematu Problemy badawcze Hipotezy badawcze Metodyka badawcza Struktura pracy

34 Temat pracy powinien być powiązany z głównym problemem pracy Przy wyborze tematu należy brać pod uwagę następujące elementy:  stopień szczegółowości (temat powinien być wąski, możliwie szczegółowy i konkretny)  własne zainteresowania  własne umiejętności i wiedzę  miejsce pracy  możliwość uzyskania materiałów  zainteresowania i wiedzę promotora 34 O każdej zmianie tematu lub promotora należy poinformować promotora!

35 35 Analiza tematu Jakie inne możliwości?  Innowacje marketingowe – strategie wejścia małych i średnich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne  Innowacje marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach

36  Dlaczego proponowany temat jest ważny?  Co jest w nim interesującego?  Jakie są przyczyny zainteresowania tym tematem? Obecny stan wiedzy w oparciu o wstępną analizę literatury przedmiotu 36

37 Punktem wyjścia dla tak zdefiniowanego tematu pracy są rodzaje innowacji rynkowej według J.A. Schumpetera. Zostało przez niego wyróżnionych pięć podstawowych typów innowacji rynkowej:  wprowadzenie nowego towaru Innowacja produktowa  wprowadzenie nowej metody produkcji Innowacja technologiczna, marketingowa i organizacyjna  otwarcie nowego rynku Innowacja rynkowa  zdobycie nowego źródła surowców lub półfabrykatów Innowacja zaopatrzeniowa  przeprowadzenie nowej organizacji jakiegoś przemysłu Innowacja strukturalna 37

38 Otwieranie nowych rynków jest związane z jednym z ważniejszych wyzwań przed jakimi stoi polska gospodarka i przedsiębiorstwa:  jest nim zwiększenie udziału w gospodarce światowej. W ciągu najbliższych lat musimy stać się ważnym podmiotem w systemie „Triady gospodarczej”  Jest to możliwe poprzez zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych nie tylko przedsiębiorstw bezpośrednio (lub pośrednio) związanych z kapitałem zagranicznym, ale również małych i średnich firm mających kapitał polski 38

39 Stanowią subiektywne odzwierciedlenie obiektywnych braków w danej nauce (brak odpowiedzi na pytania - wynikające logicznie z aktualnego stanu rzeczy lub błędów w odpowiedziach)  Przedstawienie luki w teorii  Określenie mocnych i słabych stron określonych koncepcji (modeli)  Porównywanie i kontrastowanie różnych koncepcji (modeli)  Weryfikacja określonych koncepcji (modeli) w odniesieniu do szczególnych sytuacji rynkowych 39 Problemy uszczegóławiające Problemy wyjaśniające

40 Problem podstawowy:  Określenie jakie rodzaje innowacji dominują i są podstawą rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw działających na rynku polskim Problem uszczegóławiający:  określenie algorytmów postępowania dotyczących strategii marketingowych w ujęciu normatywnym dla polskich firm (z koncentracją na małych i średnich podmiotach) na rynkach zagranicznych, umożliwiających osiągnięcie sukcesu rynkowego 40

41 Hipoteza (gr. hypóthesis - przypuszczenie) - osąd, teoria, które podlegają weryfikacji. Falsyfikacja to inaczej weryfikacja hipotez; Hipoteza:  wg Tadeusza Kotarbińskiego...takie przypuszczenie dotyczące zachodzenia pewnych zjawisk lub zależności, które pozwala wyjaśnić jakiś niewytłumaczalny dotąd problemTadeusza Kotarbińskiego  wg Kazimierza Ajdukiewicza...nieprzyjęta jeszcze racja wyjaśnienia jakiegoś faktu, którą podajemy procedurze sprawdzaniaKazimierza Ajdukiewicza  wg Józefa Pietera...naukowe przypuszczenie co do istnienia lub nieobecności danego faktu w określonym miejscu i czasieJózefa Pietera 41

42 Hipoteza badawcza 1 (problem podstawowy):  kluczową rolę w małych i średnich przedsiębiorstwach odgrywają innowacje związane z „otwarciem nowego rynku”, które można określić jako innowacje rynkowe  Polegają one na wejściu firm na nowe rynki, zarówno w wymiarze produktowym jak i geograficznym. Jest to związane z przedefiniowaniem domeny działania przedsiębiorstwa 42

43 Hipoteza badawcza 2 (problem podstawowy)  Najważniejszą rolę w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw po wejściu Polski do UE odgrywa innowacja rynkowa związana z wejściem tych firm na rynki zagraniczne  Wstępnym uzasadnieniem takiej hipotezy jest dynamika wzrostu eksportu polskiej gospodarki w ostatnich 5 latach 43

44 Hipoteza badawcza 3 (problem uszczegóławiający)  Biorąc pod uwagę dwa wymiary: stopień globalizacji branży oraz charakter sprzedaży – można wyróżnić pięć podstawowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych:  „tajemniczy mistrz”  „globalna firma od urodzenia”  „współpracy”  „anonimowy wykonawca”  „uderz i znikaj” 44

45 Główne techniki badawcze  analiza porównawcza literatury  dane wtórne  dane statystyczne  materiały z przedsiębiorstwa  raporty z wcześniej przeprowadzonych badań rynkowych  dane pierwotne  wywiady z ekspertami  metoda studium przypadku  badania ankietowo-wywiadowe 45

46  przegląd literatury przedmiotu  umożliwiający określenie dotychczasowych ustaleń w zakresie rodzajów innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz typowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych  analiza danych statystycznych i innych źródeł wtórnych  umożliwiająca opis pozycji Polski na rynkach zagranicznych (zarówno eksport oraz inwestycje bezpośrednie) w latach 2013-2015. Ponadto dane statystyczne zostaną również wykorzystane do wstępnego określenia branż (rynków produktowych) generujących największe możliwości eksportowe – co ułatwi później identyfikację przedsiębiorstw, które odniosły sukces na rynku międzynarodowym 46

47 badania ilościowe (na próbie 200-300 przedsiębiorstw działających na terenie województwa mazowieckiego, która zostanie dobrana w sposób kwotowy)  w celu identyfikacji - jakie rodzaje innowacji są dominujące w małych i średnich firmach 47

48 Planowane studia przypadków będą miały rozbudowany format, dlatego też można wyróżnić następujące elementy składowe – które zostaną powtórzone w przypadku każdej badanej firmy: identyfikacja przedsiębiorstwa na podstawie danych wtórnych kontakt telefoniczny i e-mailowy z zarządem firmy (lub właścicielami) z prośbą o uczestnictwo w badaniach analiza danych wtórnych o danej firmie (np. artykuły prasowe, strona firmowa w Internecie, katalogi branżowe, dokumenty finansowe dostępne w sądach rejestrowych) wstępne spotkanie z kadrą kierowniczą (lub/i właścicielami) identyfikacja pracowników odpowiedzialnych za działania marketingowe na rynkach zagranicznych analiza dokumentów firmowych udostępnionych przez kierownictwo firmy przeprowadzenie badań w oparciu o nieustrukturalizowany kwestionariusz (wywiady bezpośrednie) z pracownikami odpowiadającymi za działalność na rynkach zagranicznych wywiady bezpośrednie z partnerami biznesowymi tych firm na rynkach zagranicznych (wywiad telefoniczny lub ankieta e-mailowa) przygotowanie wstępnego raportu dotyczącego danej firmy 48

49 Praca powinna składać się z:  spisu treści  wstępu  kilku rozdziałów (najczęściej 3)  zakończenia  bibliografii  spisu tabel  ewentualnych aneksów/załączników 49

50 Zasady:  Wstęp: uzasadnienie tematu, charakter pracy, główny i pozostałe problemy, zakres pracy, metodyka badawcza, struktura pracy, wkład osób postronnych. Wstęp jest pisany na samym końcu  Pierwszy rozdział ma charakter ogólny, teoretyczny i wprowadzający w temat  Następne rozdziały stanowią logiczne rozwinięcie tematu  Zakończenie: wnioski stanowiące podsumowanie całej pracy  Rozdziały muszą mieć strukturę wewnętrzną  Objętość poszczególnych rozdziałów powinna być mniej więcej równa  Objętość pracy do 100 stron  W poszczególnych rozdziałach nie można wyodrębniać tylko jednego podrozdziału  Nie należy omawiać tego samego problemu w różnych miejscach  Niedopuszczalne jest aby tytuł rozdziału był identyczny z tytułem całej pracy, a tytuł podrozdziału taki sam jak tytuł rozdziału 50

51 Wstęp Rozdział I – Teoria innowacji i strategie rozwoju przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu 1.Teoria innowacji przedsiębiorstwa 2. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 3. Rozszerzenie macierzy Ansoffa 3.1. Internacjonalizacja działalności 3.2. Możliwe strategie alternatywne Rozdział II – Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu 1.Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw 2.Specyfika małego i średniego przedsiębiorstwa 3. Małe i średnie przedsiębiorstwa a internacjonalizacja działalności Rozdział III – Metodyka badań 1. Problemy i hipotezy badawcze 2. Metody badań empirycznych 51

52 Rozdział IV – Analiza wyników badań 1. Analiza danych statystycznych – określenie miejsca polskiej gospodarki w gospodarce światowej 2. Analiza danych z badań ilościowych 2.1. I dentyfikacja typowych strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 2.2. Określenie podstawowych strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 3. Studia przypadków 3.1. Strategia „tajemniczy mistrz” – firma A 3.2. Strategia „współpracy” – firma B 3.3. Strategia „firma globalna od urodzenia” – firma C 3.4. Strategia „anonimowy wykonawca” – firma D 3.5. Strategia „uderz i znikaj – firma E Zakończenie (Podstawowe wnioski z badań – algorytmy działań marketingowych dla typowych strategii internacjonalizacji, Sugestie dla dalszych badań, Wnioski uogólniające) Bibiografia Spis tabel Spis rysunków 52


Pobierz ppt "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu 1 W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google