Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogdan Sikora Został zmieniony 8 lat temu
1
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016
2
Wspólnym elementem różnych definicji „osobowości” jest rozumienie jej jako wyjątkowego i niepowtarzalnego portretu psychologicznego danej osoby, który w znacznym stopniu wpływa na to jak reaguje ona na swoje otoczenie. Osobowość
3
Testy psychometryczne Zalety Podstawą testów są naukowe modele psychologiczne Obiektywność Ścisłe normy stosowania Badania potwierdzające skuteczność prognostyczną testów Wady Samoocena/ samoopis/ deklaracje badanego
4
Kwestionariusz PROFILER– 53 pytania Przebadanych ponad 1000 przedstawicieli handlowych, pracowników działów marketingu i sprzedaży Szeroki przekrój firm i branż Ma wbudowaną „skalę kłamstwa” Informacje o narzędziu
5
Badane cechy osobowości Przywództwo – zdolność do kierowania i wpływania na inne osoby, umiejętność motywowania i mobilizowania innych do realizacji celów Ekstrawersja – typowy ekstrawertyk jest towarzyski, posiada wielu przyjaciół, nie lubi natomiast zajmować się czytaniem w samotności. Empatia – zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób, umiejętność przyjęcia ich sposobu myślenia, spojrzenia z ich perspektywy na rzeczywistość Otwartość na doświadczenie – osoba z tą cechą ma tendencję do pozytywnego wartościowania doświadczeń życiowych, tolerancję na nowość i ciekawość poznawczą Nierównowaga emocjonalna - osoba o wysokiej nierównowadze emocjonalnej jest lękliwa, depresyjna, spięta, ma niską samoocenę i zwykle silne poczucie winy Asertywność – osoba asertywna ma jasno określony cel i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się zbyt łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym innych osób Sumienność - to cecha osobowości, która pokazuje stopień zorganizowania, wytrwałości i motywacji określonej osoby w działaniach zorientowanych na cel Pozytywne myślenie - osoba, która ma rozwiniętą tą cechę osobowości jest optymistycznie nastawiona do rzeczywistości, szuka rozwiązań pojawiających się problemów i dąży do realizacji wyznaczonych celów
6
Każda osoba wypełnia kwestionariusz Profiler™ opracowany na podstawie Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości („Big Five”). Przykładowy wykres profilu osobowości handlowców na wymiarach osobowości asertywność ekstrawersja otwartości na doświadczenie nierównowaga emocjonalna sumienność Diagnoza cech osobowości
7
Procedura walidacyjna kwestionariusza Profiler™ (określenie jego trafności i rzetelności) przeprowadzona na handlowcach i pracownikach działów marketingu z różnych branż, posiadających zróżnicowane doświadczenie zawodowe. Diagnoza indywidualna opracowywana przez doświadczonego psychologa klinicznego, który interpretuje odpowiedzi badanego nie tylko ilościowo, przez porównanie średnich ale również jakościowo. Kwestionariusz Profiler™ pozwala na diagnozę profilu osobowości pracownika i porównania go z typowymi profilami osób zatrudnionych na podobnych stanowiskach oraz osób odnoszących np. ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe. Aktualizowana baza norm („benchmarków”). Procedura diagnostyczna
8
Profil wybranego Pracownika Firmy X
9
Podsumowanie diagnozy Mocne strony:Słabe strony: bardzo dobra organizacja pracy systematyczność i wytrwałość wiara w możliwość realizacji powierzonych zadań łatwość w nawiązywaniu pierwszego kontaktu satysfakcja czerpana z kontaktów z innymi ludźmi czy pracy w zespole gotowość do współpracy motywacja do nabywania nowych umiejętności umiejętność przyjęcia perspektywy innej niż własna zdolność do poszukiwania nowych rozwiązań umiejętność przeforsowania swojego stanowiska słabo rozwinięte zdolności przywódcze Obszary do doskonalenia: - asertywność, zwłaszcza w zakresie poczucia nadmiernej odpowiedzialności za samopoczucie innych
10
Diagnoza profilu osobowości Rekrutacja i selekcja Szkolenia grupowe i zindywidualizowane Motywowanie Coaching Diagnoza podstawą stymulowania
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.