Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMikołaj Nowakowski Został zmieniony 8 lat temu
2
Co to jest e-PUAP e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem. Poprzez e-PUAP do Urzędu można składać elektroniczne formularze wniosków, informacji lub deklaracji podatkowych. Złożenie wniosku musi być poprzedzone założeniem indywidualnego konta użytkownika. Warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
3
Możesz skorzystać z platformy e-PUAP za pomocą własnego komputera Potrzebujesz: Komputer z dostępem do Internetu. Konta na platformie e-PUAP. Ważnego podpisu elektronicznego w zestawie z czytnikiem i kartą.
4
…lub za pomocą urzędomatów Do tego celu potrzebujesz tylko karty z podpisem elektronicznym.
5
Jak założyć konto użytkownika e-PUAP? Konto możesz założyć na dwa sposoby: Korzystając z własnego komputera i wpisując adres: http://epuap.gov.pl http://epuap.gov.pl Lub korzystając z przycisku umieszczonego na ekranie urzędomatów.
6
Zakładanie nowego konta Aby założyć nowe konto użytkownika kliknij „Załóż konto” lub dotknij na ekranie urzędomatu.
7
Po zapoznaniu się z regulaminem zaznacz pole Akceptuję powyższy regulamin i naciśnij przycisk Dalej.
8
Wprowadź swoje dane. Pola zaznaczone * są obowiązkowe. Aby wypełnić pola przy użyciu urzędomatu użyj wirtualnej klawiatury (przycisk znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu).
9
Metody logowania Logowanie przez hasło: Liczba znaków - (8-32) Liczba znaków specjalnych (np.!#%) - (1) Ilość cyfr - (1) Podczas zakładania konta użytkownik może również wprowadzić dane dodatkowe (np. Pesel).
10
Zaznacz pole aby logować się w oparciu o certyfikat. Zaznaczenie tej opcji wymaga kwalifikowanego podpisu elektronicznego i zainstalowanego komponentu na stronie.
11
Wpisz tekst widoczny na obrazku i kliknij Dalej.
12
System informuje o stworzeniu konta na platformie e-PUAP. Do funkcjonowania w systemie konieczne jest powiązanie z organizacją. W tym celu kliknij Dalej.
13
W celu zweryfikowania opcji organizacji wybierz jedną z możliwych opcji.
14
Wprowadź dane. Wprowadź dane teleadresowe.
15
Aby zakończyć edycję profilu naciśnij Prześlij.
16
Aby sfinalizować proces zakładania konta naciśnij Zakończ.
17
Składanie dokumentów przy pomocy platformy e-PUAP. Aby złożyć dokument przy pomocy platformy e-PUAP w witrynie http://epuap.gov.pl http://epuap.gov.pl Kliknij na katalog usług lub dotknij go na ekranie dotykowym urzędomatu.
18
Aby wyświetlić listę usług udostępnionych przez Urząd Miasta Tarnobrzeg wybierz odnośnik wg podziału terytorialnego.
19
Z listy wybierz Województwo Podkarpackie.
20
Kliknij Powiat m. Tarnobrzeg. Kliknij Miasto Tarnobrzeg (gmina miejska), a następnie wybierz z listy Urząd Miasta Tarnobrzeg.
21
Kliknij na jedną z kategorii. Aby wybrać dany formularz Kliknij w odnośnik Przejdź do formularza.
22
Przykładowy formularz
23
Po dokładnym wypełnieniu formularza kliknij przycisk Zapisz.
24
Aby podpisać formularz podpisem elektronicznym kliknij przycisk Podpisz.
25
Użycie karty z podpisem elektronicznym Do szczeliny czytnika włóż kartę z podpisem elektronicznym.
26
Jeśli zakończyłeś (aś) pracę z dokumentem i chcesz go wysłać kliknij lub dotknij na ekranie dotykowym przycisk Wyślij.
27
Po złożeniu dokumentu potwierdzonego podpisem elektronicznym zostanie wygenerowane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO).
28
Zapraszamy do korzystania z usług platformy e-PUAP.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.