Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."— Zapis prezentacji:

1 PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 WEBQUEST DLA KLASYI: ŚNIEŻNE RZEŹBY

3 SPIS TREŚCI POLECENIA WPROWADZENIE ZADANIA INFORMATYCY PLASTYCY MATEMATYCY KUCHARZE POLONIŚCI SKORZYSTAJ OCENA PRACY GRUPY ZAKOŃCZENIE

4 POLECENIA podzielcie się na grupy: informatyków, plastyków, matematyków, kucharzy i polonistów; każda grupa otrzyma do wykonania konkretne zadanie lub zadania; każdy uczeń w grupie będzie odpowiedzialny za określone zadanie lub jego część; czas wykonania pracy określi nauczyciel; w czasie swoich poszukiwań potrzebnych materiałów korzystać możecie z zaproponowanych źródeł; na koniec przedstawcie i zaprezentujcie wyniki swojej pracy; dokonajcie oceny wyników pracy pozostałych grup według określonych kryteriów.

5 ZIMA kalendarzowa zima rozpoczyna się 22 grudnia; zimą dni są krótkie a noce długie; temperatury powietrza są ujemne; pada śnieg oraz wieją chłodne i silne wiatry; wiele zwierząt śpi, sarny, jelenie, wróble z trudem znajdują pożywienie, Twój pies, kot potrzebuje ciepłego kąta do spania; rośliny „śpią”; na polach i w ogrodach leży śnieg; lubimy jeździć na sankach, nartach i łyżwach – pamiętajmy o bezpieczeństwie podczas zabaw na otwartych zbiornikach wodnych.

6 Zła zima – Maria Konopnicka „Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła! A my jej się nie boimy, Dalej śnieżkiem w plecy zimy, Niech pamiątkę ma!” Jak okiem sięgnąć, wszędzie biało. Przed Wami biała kartka z zadaniami. Wykonajcie je i odkryjcie uroki zimy i bieli.

7 ZADANIA INFORMATYCY Wykonajcie rysunki bałwanków w programie graficznym. Wydrukujcie je. Zorganizujcie klasowy konkurs na rzeźbę ze śniegu. Zróbcie zdjęcia prac koleżanek i kolegów. Dołączcie je do wystawy prac, przygotowanej razem z PLASTYKAMI. Możecie skorzystać z: Rzeźby ze śniegu

8 ZADANIA PLASTYCY Narysujcie lub namalujcie bałwanki na papierze. Wykonajcie bałwanki przestrzenne – z plasteliny, modeliny lub masy solnej. Przygotujcie wraz z INFORMATYKAMI wystawę prac plastycznych. Przygotujcie w klasie także wystawę rzeczy codziennego użytku białych jak śnieg.

9 ZADANIA MATEMATYCY Przygotujcie matematyczne zadania o bałwankach. Napiszcie je i przypnijcie na gazetkę klasową. Możecie skorzystać z: Zadanie matematyczne o bałwankami M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa1, cześć 2, str. 58

10 ZADANIA KUCHARZE Wyszukajcie przepis na bitą śmietanę i desery z nią. Przygotujcie je w klasie i poczęstujcie koleżanki i kolegów. Możecie skorzystać z: książek kucharskich, poradników kulinarnych

11 ZADANIA POLONIŚCI Napiszcie wyrazy kojarzące się z zimą i przygotujcie słownik tematyczny o tej porze roku.

12 SKORZYSTAJ Strony internetowe, na które warto zajrzeć: Zadanie matematyczne o bałwankami Rzeźby ze śniegu Rzeźby ze śniegu Książki, do których warto zajrzeć: książki kucharskie, poradniki kulinarne M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa 1, cześć 2, str. 58

13 OCENA PRACY GRUPY 1pkt2 pkt3 pkt4 pkt Opracowanie zadaniaNie zebraliście podstawowych informacji, pobieżnie opracowaliście temat zadania W Waszej pracy pojawiły się drobne błędy, ale zadanie wykonaliście dobrze Zadanie wykonaliście bezbłędnie, zebraliście potrzebne do wykonania zadania informacje Zebraliście znacznie więcej informacji na temat zadania, niż było to wymagane, rozszerzyliście zadanie Prezentacja i estetyka wykonania Nieciekawie i niestarannie wykonaliście swoje prace Ciekawie, ale mało starannie wykonaliście swoje prace Starannie, estetycznie i ciekawie wykonaliście swoje prace Zastosowaliście różne i oryginalne techniki wykonania swoich prac Zaangażowanie i współpraca w grupie Każdy w grupie pracował osobno, nie pracowaliście razem, kłóciliście się Nie wszyscy w grupie przykładali się do wykonania zadania, były między Wami drobne nieporozumienia Dobrze zorganizowaliście pracę w grupie Wszyscy członkowie grupy chętnie i ochoczo pracowali nad wykonaniem zadania Przedstawienie wyników pracy Nie zaciekawiliście słuchających, nie przygotowaliście się do przedstawienia swojej pracy Zaciekawiliście słuchających, ale nie wszyscy przedstawiający byli przygotowani do przedstawienia wyników Przygotowaliście się do prezentacji i zainteresowaliście nią słuchaczy Byliście bardzo dobrze przygotowani i Wasza prezentacja zainteresowała innych Ocena końcowa: 12 pkt – wspaniale, 11-9 pkt – bardzo dobrze, 8-6 pkt – dobrze, 5-0 pkt – możecie lepiej

14 ZAKOŃCZENIE Wiecie, że zabawy na świeżym powietrzu wpływają pozytywnie na nasze zdrowie. Potraficie przygotować pyszne desery. Umiecie też podzielić się swoją wiedzę z innymi poprzez wypowiedzi ustne, prace plastyczne i pisemne. Potraficie posługiwać się komputerem i korzystać z Internetu w celu zdobycia określonych informacji. Wspaniale to zrobiliście!


Pobierz ppt "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google