Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPaweł Czyż Został zmieniony 8 lat temu
1
ACCESS - RELACJE TEMAT:
2
Tworzenie i edycja relacji Relacje w bazach danych tworzone są w celu powiązania z sobą danych z wielu tabel. Tworzymy (edytujemy) je w karcie NARZĘDZIA BAZ DANYCH > RELACJE przez przeciągnięcie pól z jednej tabeli do drugiej. Aby usunąć relacje między tabelami klikamy PPM na linii łączącej okna tabel i klikamy USUŃ
3
Tworzenie relacji kreatorem Do tworzenia relacji możemy użyć kreatora. W tym celu: uruchamiamy tabelę, w której tworzona będzie relacja, przechodzimy do karty NARZĘDZIA GŁÓWNE > WIDOK > WIDOK PROJEKTU, uruchamiamy KREATORA ODNOŚNIKÓW, i postępujemy zgodnie z zaleceniami kreatora.
4
Praktyczne uwagi Aby zachować przejrzystość w tabelach i relacjach, nazwy powiązanych pól powinny mieć taką samą nazwę. Jeśli baza danych zawiera kilka tabel ich identyfikatory powinny nazywać się tak jak tabela.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.