Pobierz prezentację
1
Produkt w marketingu międzynarodowym
A.M.Zarzycka
2
Możliwość zakupu na kredyt
Koncepcja produktu Produkt poszerzony Instalacja Serwis Produkt rzeczywisty Stylistyka Marka Dostawa Gwarancja Rdzeń produktu Cechy Jakość Opakowanie Doradztwo Szkolenia Możliwość zakupu na kredyt A.M.Zarzycka
3
Podstawowe strategie produktu w marketingu międzynarodowym
strategia standaryzacji (rozszerzenia) strategia adaptacji (różnicowania) strategia innowacji produktowej A.M.Zarzycka
4
Międzynarodowe strategie produktu/promocji
Standaryzacja Adaptacja Stworzenie nowego produktu Strategia podwójnego rozszerzenia Strategia adaptacji produktu/ rozszerzenia komunikowania Innowacja produktowa Strategia rozszerzenia produktu/ adaptacji komunikowania Strategia podwójnej adaptacji Promocja A.M.Zarzycka
5
Czynniki międzynarodowej adaptacji produktu
poziom kultury technicznej koszt siły roboczej analfabetyzm poziom dochodu dostępność kredytu konsumpcyjnego odległość rynku docelowego warunki klimatyczne i fizyczne użytkowania produktu rozmiary produktu standardy energetyczne wymogi dot. bezpieczeństwa, ekologii, higieny.. uwarunkowania kulturowe A.M.Zarzycka
6
Czynniki sprzyjające standaryzacji
powstawanie jednolitego rynku światowego mobilność konsumentów korzyści skali oszczędności kosztów marketingowych oddziaływanie technologii istnienie narodowych wizerunków produktów A.M.Zarzycka
7
Produkt globalny odpowiada potrzebom nabywców różnych krajów
duża znajomość marki na rynkach zagranicznych odpowiada standardom międzynarodowym A.M.Zarzycka
8
Marka na rynkach zagranicznych
Nadawca a gestor marki Rodzaj i zasięg rynkowy marki marki lokalne marki regionalne marki globalne A.M.Zarzycka
9
Decyzje producenta dot. marki na rynkach zagranicznych
Produkt markowy czy bezmarkowy Marka własna, marka pośrednika, wspólna marka Jeden rynek Wiele rynków Jedna marka, różne marki marka globalna, marki lokalne A.M.Zarzycka
10
Marki globalne 2011r. Coca-Cola IBM Microsoft Google GE McDonald’s
Intel Apple Disney Hewlett-Packard Źródło: A.M.Zarzycka
11
Strategie marki na rynkach zagranicznych
Liczba marek jedna wiele Strategia pojedynczej marki Strategia wielu marek (różnicowania marek) Strategia pokrycia marki (marki parasola) Strategia rodziny marek (portfela marek lokalnych) Liczba zakresów produktów wiele jeden A.M. Zarzycka
12
Strategie w konfiguracji produkt/marka
produkt i marka standaryzowana (Sony, Agfa) produkt i marka zdyferencjonowana (artykuły żywnościowe Nestlé) standaryzowany produkt i zdyferencjonowana marka (Langnese, Algida, Eskimos, Iglo koncernu Unilever) zdyferencjonowany produkt i standaryzowana marka (Danone) A.M. Zarzycka
13
Cykl życia produktu na różnych rynkach
Sprzedaż Kraj C Kraj macierzysty Kraj B Kraj A Czas Wprowadzenie Wzrost Dojrzałość Spadek A.M.Zarzycka
14
Wzorzec wodospadu Kraj macierzysty Kraj A Kraj B > 3 lata Czas
A.M.Zarzycka
15
Wzorzec zraszacza 1- 2 lata Czas A.M.Zarzycka Kraj macierzysty Kraj A
Kraj B Kraj C 1- 2 lata Czas A.M.Zarzycka
16
Przenoszenie produkcji na rynki zagraniczne nie dotyczy produktów:
o krótkich cyklach życia w branżach wybitnie innowacyjnych luksusowych w których funkcjonalność jest mniej ważna niż estetyka na które popyt w krajach słabiej rozwiniętych jest mały których rozwój związany jest ze specyficzną wiedzą lub usługami A.M.Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.