Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk."— Zapis prezentacji:

1 Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk

2 BMC #1

3 Przeprowadziliśmy serię wywiadów dotyczących planowanych usług. Liczba ankiet przeprowadzonych w każdej grupie docelowej wynosiła 12 (w sumie 48). Testowane założenia to: Brak przestrzeni do suszenia, Brak czasu na suszenie i pranie, Duży bałagan, 2 rodzaje klientów:  Kobieta pracująca z dziećmi (25-45 lat);  Biznesmen – kawaler (20-40 lat).

4 Jakie zadaliśmy pytania? Wywiady #1Wywiady #2 Kobieta: 1.Czy lubi Pani prać/prasować ubrania? 2.Jak często ma Pani zaległości w praniu/prasowaniu? 3.Jaki jest największy problem w tych czynnościach? 4.Czy wykupiłaby Pani naszą usługę? Biznesmen: 1.Jak często ma Pan problem z czystymi koszulami? 2.Czy wykupiłby Pan naszą usługę? 3.Czy oddawałby Pan regularnie swoje ubrania do prania? Dla obu grup klientów zadaliśmy te same pytania: 1.Jak wyobraża sobie Pan/-i osobę odbierającą pranie? 2.Jak wyobraża sobie Pan/-i odbiór rzeczy? 3.W jakich godzinach odbiór ? 4.W jakich godzinach dostawa? 5.Jak pozyskać klienta - Jakie formy promocji/reklamy by Pana/Panią zainteresowały naszą ofertą? 6.Jak utrzymać klienta – co skłoniłoby Pana/Panią do ponownego skorzystania z naszych usług?

5 Co z tych ankiet wynika? Jest duże zainteresowanie naszą usługą w obu badanych grupach potencjalnych klientów. Wynika to głównie z braku miejsca do suszenia prania oraz sporych zaległości w prasowaniu. Jednak na ostateczną decyzję, odnośnie skorzystania z naszej oferty, wpływa cena usługi, odległość lokalu od miejsca zamieszkania klientów oraz czas trwania naszych usług. Preferowanym przez klientów sposobem „oddawania i wydawania” ubrań jest korzystanie z punktów usługowych, niż usług kurierskich. Klienci preferują popołudniowe/wieczorne godziny korzystania z usług. Utrzymanie klientów poprzez zniżki i programy lojalnościowe.

6 Co się zmieniło w założeniach? Po długich poszukiwaniach i przeprowadzonych ankietach nie udało się dotrzeć do interesującej nas grupy kobiet. W wyniku tej porażki zostaliśmy zmuszeni do porzucenia jednego z kluczowych profili klienta. W toku naszego rozumowania doszliśmy do wniosku, że bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest korzystanie z wynajętych pomieszczeń i urządzeń działających już pralni (przestoje, pora nocna).

7 BMC #2 Business Model Canvas #1 Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartośćRelacje z klientamiKlienci 1. Partnerzy - czasopisma np. Poradniki 1. Usługi 1. Rozwiązanie problemu braku miejsca do suszenia 1. Przy pomocy reklamy i renomy 1. pracownicy biur, urzędów 2. Dostawcy detergentów, serwis sprzętu 2. Rozwiązanie problemu braku czasu na prasowanie 2. Programy zniżkowe/lojalnościo we (Vistula, Wólczanka itp.) 2. mieszkańcy bogatych dzielnic 3. Firma transportowa 3. Możliwość uprania, wysuszenia i uprasowania w jednym miejscu 3. przepracowanie, przemęcznie 4. Współpraca z siecią pralni (pora nocna) 4. dostarczyli czyste i uprasowane ubrania 5. Wynajem paczkomatówKluczowe zasoby Kanały dystrybucji i komunikacji 6. Sklepy z koszulami1. pieniądze 1. reklama w internecie (filmik promujący) 2. ludzie 2. ogłoszenia i ulotki 3. kontakty 3. przez polecenie stałych klientów 4. certyfikaty struktura kosztów 3. wynagrodzenia dla pracowników źródła przychodów 3. odbiór i dowóz do domu 1. wynajem sprzętu i opłata za korzystanie z paczkomatów 4. opłata za transport 1. pranie 2. zakup detergentów5. opłaty za media 2. prasowanie

8 Oferowane wartości jakie moi klienci mają potrzeby? na jakie problemy natrafiają podczas ich spełniania? wobec tych problemów – jakie mogę im dostarczyć na nie rozwiązania? porządnie uprasowane koszulebrak przestrzeni do suszenia nie muszą się martwić o brak miejsca do rozwieszenia mokrych ubrań ubrania czyste i na czasbrak czasu na suszenie i pranie czas który przeznaczali na pranie i suszenie mogą wykorzystać na własne hobby door to doorduży bałagan nie ma problemu sterty nieupasowanych ubrań które zagracają mieszkanie i utrudniają życie wysokie ceny suszarek osoby korzystające z naszych usług nie muszą wydawać ogromnych pieniędzy na zakup suszarki,

9 Co dalej? Dążenie do usamodzielnienia działalności (odcięcie od podmiotów zewnętrznych), Wprowadzenie paczkomatów, Rozszerzenie obszaru działalności, Poszukiwanie nowych grup klientów.

10 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Pranie & Prasowanie Prezentacja końcowa #3 Autorzy: Maciej Jabłoński Agata Krakowiak Rafał Mirgos Sylwia Muranowicz Kamil Popiela Przemysław Traczyk."

Podobne prezentacje


Reklamy Google