Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNina Wierzbicka Został zmieniony 8 lat temu
1
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
2
Dlaczego ta specjalność? Administracja publiczna jest kluczowa z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Koncepcja Nowego Zarządzania Publicznego wyznacza współczesne kierunki rozwoju administracji: odchodzi się od biurokratycznego modelu funkcjonowania coraz większy nacisk kładzie się na profesjonalizację. Celem specjalności jest kształcenie wszechstronnej kadry dla administracji publicznej wszystkich szczebli!
3
Charakterystyka specjalności Zagadnienia z zakresu: zarządzania w administracji publicznej, w tym w sektorze użyteczności publicznej, zasad rozwoju układów terytorialnych, kształtowania jakości przestrzeni miejskiej i jej związków z rozwojem gospodarczym i zaspokojeniem potrzeb społecznych, analiz ekonomicznych i podejmowania decyzji,
4
Charakterystyka specjalności Zagadnienia z zakresu (cd.): partnerskiej współpracy z podmiotami lokalnej polityki i życia społeczno-gospodarczego. przestrzennych aspektów gospodarowania i ochrony środowiska, zarządzania finansami lokalnymi, strategicznego zarządzania rozwojem gospodarczym, zarządzania majątkiem komunalnym.
5
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” moduł F1: „Zarządzanie w sektorze użyteczności publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
6
Struktura specjalności studia stacjonarne
7
Struktura specjalności studia niestacjonarne zaoczne
8
Charakterystyka absolwenta Absolwent po ukończeniu specjalności może zajmować stanowiska administracyjne w instytucjach samorządowych szczebla gminnego, powiatowego oraz wojewódzkiego, wymagających od niego przygotowania do pełnienia funkcji w sektorze publicznym.
9
Charakterystyka absolwenta Do szczególnie istotnych kwalifikacji absolwentów zaliczyć można umiejętność zarządzania w warunkach dużej niepewności, ryzyka i zmienności warunków otoczenia. Przygotowanie merytoryczne osób kończących specjalność pozwala oczekiwać od nich najwyższych kompetencji i umiejętności adaptowania przez nich zdobytej wiedzy do potrzeb wykonywanej pracy zawodowej. Osoby te mogą z powodzeniem pełnić funkcje menedżerów zajmujących się zarządzaniem w jednostkach sektora użyteczności publicznej oraz rozwojem jednostek terytorialnych na poziomie gminnym, w tym także miast.
10
Efekty kształcenia W rezultacie ukończenia specjalności „Zarządzanie w administracji publicznej” student zdobędzie kompetencje w zakresie definiowania roli sektora publicznego i administracji publicznej w życiu społeczno-gospodarczym, zarządzania jednostkami terytorialnymi, ze szczególnym uwzględnieniem miast oraz zarządzania w jednostkach sektora użyteczności publicznej.
11
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy Student będzie w stanie m.in.: scharakteryzować zasady funkcjonowania finansów państwa i samorządu terytorialnego; opisać mechanizmy funkcjonowania podatków i instrumentarium dochodowego i wydatkowego kształtowania polityki społecznej i gospodarczej; zdefiniować cechy i funkcje infrastruktury oraz jej rolę w rozwoju jednostek terytorialnych; wyjaśnić rolę poszczególnych instrumentów gospodarowania gruntami w gminie w kształtowaniu jej rozwoju; scharakteryzować podział administracyjny Polski; wyjaśnić znaczenie polityki społecznej dla funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki;
12
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy Student będzie w stanie m.in.: wyjaśnić znaczenie sektora użyteczności publicznej, jako obszaru gospodarki, który uzupełnia funkcjonowanie mechanizmu rynkowego; opisać zasady i istotę funkcjonowania placówek oświatowych; opisać zasady dotyczące efektywności ekonomicznej, organizacji marketingowej, finansowania i konsumpcji usług medycznych; określić techniki organizatorskie stosowane w cyklu doskonalenia PDCA; uzasadnić konieczność stosowania zarządzania środowiskowego i kryteriów środowiskowych w prowadzeniu działalności przez instytucje sektora użyteczności publicznej;
13
Efekty kształcenia w zakresie umiejętności Student będzie potrafił m.in.: przeanalizować potrzeby infrastrukturalne wybranego miasta; wskazać dostępne dla danego miasta formy finansowania przedsięwzięć infrastrukturalnych; sformułować instrumentarium gospodarowania gruntami w wybranej gminie w zależności od jej potrzeb rozwojowych; zidentyfikować skutki uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; oszacować koszty realizacji przedsięwzięć, w tym infrastrukturalnych, przy uwzględnieniu zmiennych warunków realizacji zamierzenia;
14
Efekty kształcenia w zakresie umiejętności Student będzie potrafił m.in.: kierować zespołami ludzkimi i prowadzić efektywną politykę personalną; zastosować koncepcję marketingu terytorialnego w procesie budowania przewag konkurencyjnych miasta; wdrażać nowe metody zarządzania i planowania rozwoju współczesnych miast zgodne z założeniami koncepcji Nowego Zarządzania Publicznego; wskazać dostępne źródła finansowania i możliwości pozyskania środków unijnych z Funduszy Strukturalnych na cele realizowane przez instytucje z różnych sektorów; zidentyfikować sposoby realizacji zasad TQM w wybranych jednostkach administracji;
15
Efekty kształcenia w zakresie postaw Student nabędzie m.in. następujące postawy: zdolność pracy w zespole, w tym także kierowania zespołem ludzkim;
16
Opiekun specjalności dr Maciej Turała Katedra Zarządzania Miastem i Regionem e-mail: mturala@uni.lodz.pl tel.: (042) 635 6288
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.