Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji."— Zapis prezentacji:

1 Badanie losów absolwentów szkół zawodowych

2 Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji wyników wykorzystanie badania

3 Absolwenci po roku od ukończenia szkoły a górnicy z Brzeszcz

4 Dojazdy do szkół zawodowych technikum zasadnicza szkoła zawodowa szkoła policealna

5 Kto jest badany? Absolwenci szkół zawodowych tj. ZSZ, T i SP, dla których prowadzone jest kształcenia z w oparciu o KZSZ oraz podstawy programowe dla zawodów Szkoły publiczne vs niepubliczne Organy prowadzące szkół – starostwa, gminy, województwo Organ nadzorujący szkoły

6 Schemat badania I etap – badanie uczniów ostatnich klas (IX-XI 2016)  dane kontaktowe  plany na przyszłość ukończenie szkoły (VI 2017) II etap – badanie absolwentów (VIII-IX 2018)

7 Realizacja badania – I pełny cykl 26 895 uczniów ukończyło szkoły zawodowe w Małopolsce w 2010 roku… etap badania liczba respondentów % ogółu absolwentów w Małopolsce 2009 badanie uczniów ostatnich klas – ankiety 16 138 60% 2009 badanie uczniów ostatnich klas – oświadczenia 15 123 56% 2011 badanie absolwentów – po roku 5 991 22% 2014 badanie absolwentów – po czterech latach 2 015 7%

8 Absolwenci objęci badaniem

9 Badanie uczniów ostatnich klas Tematyki poruszane w badaniu: korzystanie z internetu, motywy wyboru zawodu, udział w zajęciach pozalekcyjnych i korepetycjach, doradztwo zawodowe, plany na przyszłość: zawodowe, edukacyjne, migracyjne. profil psychologiczny ucznia

10 Badanie absolwentów Tematyki poruszane w badaniu: Kwestie dotyczące egzaminów Kwestie dotyczące kontynuacji nauki Identyfikacja aktualnej sytuacji zawodowej respondenta Kwestie dotyczące poszukiwania pracy, bierności zawodowej oraz bezrobocia Zagadnienia dotyczące pierwszej i aktualnej pracy

11 Sposób realizacji badania Technika realizacji badania BUSZ – ankieta audytoryjna / CAWI (zaangażowanie ankieterów) BLASZ’ka – mix mode (CAWI + CATI) Nawiązanie współpracy oraz przygotowanie warunków realizacji badania Pozyskanie partnerów Promocja badania Analiza danych i przygotowanie raportu – samodzielnie Wkładki

12 Warunki realizacji badań Ścisła współpraca – budowanie relacji Zapewnienie wszelkich warunków realizacji badania Wykorzystanie wyników WRRP (opiniowanie kierunków) Informacja zwrotna dla szkół Informacja zwrotna dla organów prowadzących Analiza dla potrzeb pozostałych instrumentów polityki regionalnej

13 Odbiorcy wyników badania szkoły organy prowadzące Projekt Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce WRRP doradcy zawodowi inne instytucje LLL PUP

14 Formy prezentacji wyników raporty ulotki wyniki indywidualne (w tym wkładki) warsztaty analityczne prezentacje analizy wykorzystujące wyniki badań

15 Opiniowanie nowych kierunków kształcenia – szablon szkołapowiat wojewó dztwo w zawodzie Liczba absolwentów objętych badaniem Odsetek absolwentów, którzy pracują Odsetek absolwentów, którzy pracują i uczą się Odsetek absolwentów, którzy się uczą Odsetek absolwentów, którzy są bezrobotni (nie pracują, nie uczą się i poszukują pracy) Odsetek absolwentów, którzy są bierni (nie pracują, nie uczą się i nie poszukują pracy) Odsetek absolwentów, którzy przez cały rok byli bierni Odsetek absolwentów, którzy przez cały rok byli bezrobotni Odsetek absolwentów pracujących w wyuczonym zawodzie

16 Absolwenci po roku od ukończenia szkoły

17 Departament Polityki Regionalnej Małopolskie Obserwatorium Rozwoju Regionalnego morr@umwm.pl


Pobierz ppt "Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google