Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFranciszek Olejnik Został zmieniony 9 lat temu
1
>>FRONTER OTWARTA PLATFORMA EDUKACYJNA Dariusz Kessel
2
E-L EARNING T ROCHĘ WIEDZY WSTĘPNEJ E-Learning i jego wdrażanie na zajęciach E–learning – technika szkolenia wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym Internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, taśmy audio/wideo, DVD, telewizję interaktywną oraz różnego rodzaju edukacyjme programy komputerowe. Jak robią to nauczyciele? Wdrażają IT na zajęciach szkolnych Budują kursy elektroniczne za pomocą wyspecjalizowanych narzędzi Pracują na platformach edukacyjnych Używają narzędzi internetowych aby wspomagac swoją pracę dydaktyczną Korzystają z multimediów w procesie edukacyjnym Oceniają uczniów (uczestników kursów) za pomocą narzędzi IT Przenoszą ciężar dydaktyki z typowo podawczej formy na rozwiązania aktywizujące uczniów (uczestników kursów) Wprowadzają metody projektowe w swojej pracy dydaktycznej
3
>> F RONTER >> Fronter Fronter jest otwartą platformą edukacyjną, która używana jest przez ponad 3500 instytucji edukacyjnych w całej Europie, Udostępnia około 90 narzędzi internetowych, które zostały wybrane przez grupę doradców edukacyjnych z różnych krajów. Dzięki współpracy z nimi, zawsze gdy pojawiają się nowe pomysły, koncepcje czy technologie przydatne w dydaktyce, są one szybko dodawane do palety narzędzi.
4
W SPOMAGANIE PRACY UŻYTKOWNIKÓW FRONTER - 5 obszarów wspomagania pracy użytkowników Praca własna Wspomaganie samokształcenia. E-portfolio, czyli repozytorium własnych osiągnięc i prac. Środowisko do pracy indywidualnej. Nauczanie – uczenie się Zarządzanie uczeniem się. Zindywidualizowane nauczanie. Ocenianie.Tworzenie programów naprawczych. Praca zespołowa Praca w intranecie. Efektywna współpraca i komunikacja uczestników. Publikowanie Przygotowanie i zarządzanie treściami edukacyjnymi. Udostępnianie treści innym użytkownikom. Administracja Zarządzanie instancjami platformy.
5
Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy BUDYNEK Fronter jest Twoim wirtualnym budynkiem [Węzeł] SALA Budynek Frontera podzielony jest na wirtualne sale NARZEDZIA Sale wyposażone są w wybrane przez opiekuna Sali narzędzia UCZESTNICY Uczestnicy zapraszani są do sal z różnymi uprawnienia mi KLUCZ Klucz to hasło, które otwiera przed Tobą te sale do których zostałeś zaproszony
6
Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy
7
Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy
8
Ś RODOWISKO PRACY Środowisko pracy
9
U PRAWNIENIA Uprawnienia Co mogą użytkownicy w sali ? Brak dostępu Gość (Czytaj) Student (Zapisz) Nauczyciel (Usuń) Właściciel (Zarządzaj)
10
U PRAWNIENIA Uprawnienia Jaki mamy dostęp do osób ? Brak dostępu Oglądanie kontaktów Prawo raportowania Wychowawca Nauczyciel przedmiotu Dostęp do ankiet Tworzenie użytkowników Administrator
11
MOJE UDOSTEPNIONE ZASOBY: Udostępnione zasoby z narzędzia MOJE ZASOBY. E-MAIL: Klient pocztowy obsługujący POP3 i SMTP DO ZROBIENIA (TO DO): Zadania stojące przed Tobą EDYTOR BLOGÓW: Zarządzaj blogami bezpośrednio z FRONTERa MÓJ BLOG: Narzędzie do tworzenia własnego blogu MOJE KONTAKTY: Ttwoi przyjaciele i współpracownicy RSS: Przeglądanie wiadomości RSS N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PRACA WŁASNA DZISIAJ: Najnowsze informacje z sal, do których masz dostęp CENTRUM INFORMACJI: Przegląd nowości z DZISIAJ INFO: Notatki i komunikaty we FRONTERZE MÓJ KALENDARZ: Twoje terminy, spotkania i plany KOMUNIKATOR: Narzędzie do wewnętrznej komunikacji MOJE PORTFOLIO: Tutaj gromadzisz i prezentujesz prace MOJE ZASOBY: Twój sieciowy dysk twardy MOJA STRONA: Twoja prywatna strona WWW
12
PORTFOLIO: Stymulacja samodzielne tworzenie materiałów. ŚCIEżKA INDYWIDUALNA: Ocenianie i program dla 1 osoby. NOTATKI: Komentarze i opisy do materiałów edukacyjnych. BAZA PYTAŃ: Zbiór pytań do wykorzystania w testach. WIDEO: Wyświetlanie filmów i clipów multimedialnych. SZUKAJ: Klasyczna wyszukiwarka IMPORT KURSÓW: Import projektów Scorm, IMS, AICC N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM NAUCZANIE – UCZENIE SIĘ ODDANE PRACE: Miejsce na zadawanie i nadsyłanie prac oraz ocenę. STATYSTYKI: Pełne raporty aktywności w salach. ZESTAWIENIE WYNIKÓW: Podsumowanie wyników uczniów. BUDOWANIE TESTÓW: Narzędzie do tworzenia różnego typu testów. TABLICA: Wspólna tablica dla wszystkich gości w sali. ŚCIEżKA UCZĄCA: Materiały edukacyjne ułożone przez trenera. CELE KSZTAŁCENIA: Organizacja kształcenia nastawionego na cele.
13
ROZMOWA: Forum bez wydzielonych wątków. DEBATA: Forum z ustalaniem stanowisk. BURZA MÓZGÓW: Swobodne kreowanie pomysłów. GORĄCE KRZESŁO: Seria pytań i odpowiedzi. GŁOSOWANIE: Mechanizm przeprowadzania głosowań. PLAN RAMOWY: Budowanie planu prowadzenia projektu. ZADANIA: Definiowanie zadań z możliwością ilustracji Ganta. REZERWACJA ZASOBÓW: Rezerwowanie wyposażenia za pomocą kalendarza N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PRACA ZESPOŁOWA STRONA STARTOWA: Narzędzie do budowania własnej strony startowej. KOMUNIKATY: Wymiana komunikatów między uczestnikami sali. WSPÓLNE KALENDARZE: Wspólne kalendarze dla uczestników. UżYTKOWNICY: Lista użytkowników sali. CZAT: Standardowy chat dla uczestników. WSPÓLNE DOKUMENTY: Edytor do tworzenia zespołowego dokumentu. DYSKUSJA: Forum z wątkami.
14
ARTYKUŁ: Narzędzie łączące tekst i grafikę. STATYSTYKI WYKORZYSTANIA: Informacje o użyciu poszczególnych materiałów. METADANE: Strukturalny opis udostępnionych materiałów. KONTROLA WERSJI: Informacje o historii i zmianach publikowanych materiałów. OES: Bezpośrednia praca na plikach zewnętrznych. WYSZUKIWARKA METADANYCH: Przeszukiwanie Frontera RSS: Udostępnianie inf. w standardzie RSS N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM PUBLIKOWANIE WSPÓLNE ZASOBY: Materiały dostępne dla wszystkich w sali. TRANSFER PLIKÓW: Wgrywanie plików i katalogów. LINKI: Archiwum linków z rozbudowanymi komentarzami. INFORMACJE: Wiadomości dla osób z sali. LISTY ODESŁAŃ : Zarządzanie linkami wewnetrznymi i zewnętrznymi. EDYTOR: Internetowy edytor tekstu. SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY: Sprawdzanie poprawności tekstu. PREZENTACJE: Tworzenie dynamicznych prezentacji.
15
RAPORTY: Zestawienia i analizy pracy z Fronterem. OBSŁUGA BAZY DANYCH: Utrzymanie i eksploatacja bazy danych. POMOC: Pełny opis sytemu. JĘZYKI: Wybór pakietu językowego. NARZĘDZIA UżYTKOWNIKA: Możliwośc dodawania i wyłączania własnych narzędzi. DOSTOSUJ GRAFIKĘ: Narzędzia wprowadzania własnego layoutu. N ARZĘDZIA W PAKIECIE PODSTAWOWYM ADMINISTRACJA SALA: Podstawowe narzędzie pracy we FRONTERZE. UCZESTNICY: Tworzenie list uczestników i nadawanie im uprawnień. EKSPORT: Zapisywanie sal i dostępnych w nich treści jako kursów IMS STRUKTURA ORGANIZACYJNA: Dostosowywanie Frontera do potrzeb danej instytucji. UPRAWNIENIA i ROLE: Zarządzanie uprawnieniami. USTAWIENIA GLOBALNE: Wspólne ustawienia dla całego wirtualnego budynku. USTAWIENIA LOKALNE: Fustawienia na niższym poziomie (np sali).
16
O BSŁUGA PLATFORMY FRONTER INTERNATIONAL Radhusgata 1-3 PO Box 232 Sentrum N- 0103 OSLO Norway Przedstawiciel w Polsce vm.pl sp z o.o. ul. G Zapolskiej 1 50-032 WROCŁAW Poland Centrum szkoleniowe w Polsce Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej ul. Szamarzewskiego 82 60-569 POZNAŃ Poland
Podobne prezentacje
© 2025 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.