Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku."— Zapis prezentacji:

1 Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka

2 Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku jako całości oraz jego poszczególnych części składowych, narodowych i regionalnych, w celu lepszego wspierania procesów decyzyjnych firm prowadzących działalność na tym obszarze gospodarczym. A.M. Zarzycka

3 Zakres badań eurorynku elementy otoczenia zachowania konsumentów możliwości zbytu produktów poziom standaryzacji procesów i programów marketingowych instrumenty marketingowe A.M. Zarzycka

4 Informacje istotne dla polskich firm możliwości skorzystania z funduszy unijnych zachowania konsumentów i popytu prawne aspekty działalności na rynkach UE konkurencja na rynku unijnym możliwości nawiązania współpracy z zagranicznymi partnerami ekonomiczne aspekty działalności na rynku UE możliwości wejścia na rynki UE A.M. Zarzycka

5 SMG/KRC AC Nielsen GfK Polonia PENTOR TNS OBOP Centrum Badań Marketingowych INDICATOR Firmy badawcze w Polsce

6 Metody badawcze badania wtórne badania pierwotne badania ilościowe badania jakościowe A.M. Zarzycka

7 Zewnętrzne wtórne źródła informacji europejskiej Eurostat Komisja Europejska narodowe urzędy statystyczne ministerstwa gospodarki banki centralne Centra Informacji Europejskiej UKIE Centrum Euro-Info izby handlowe i przemysłowe A.M. Zarzycka

8 Nowoczesne źródła informacji wtórnej www.europages.com www.europa.eu.int strony internetowe wydziałów ekonomiczno- handlowych ambasad www.eksporter.gov.pl www.parp.gov.pl A.M. Zarzycka

9 Problemy badań pierwotnych eurorynku  bariery językowe  różne reakcje na zadawane pytania  różne narzędzia badawcze  różnice kulturowe  utrudnione porównania statystyczne A.M. Zarzycka

10 Problem metodologiczny europejskich pierwotnych badań rynku A.M. Zarzycka Formy badań Metody badań Europejsko standaryzowana Narodowo i (lub) regionalnie zróżnicowana Badania ilościoweX Badania jakościoweX


Pobierz ppt "Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google