Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałElżbieta Głowacka Został zmieniony 8 lat temu
1
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, 09.05.2008r
2
Uświadomienie sobie jakie zagrożenia może napotkać nasz projekt pozwoli określić jak przeciwdziałać ryzyku
3
Co to jest ryzyko? Skutki i prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożeń mogących wywrzeć negatywny wpływ na zdolność jednostki do realizacji strategii i osiągania celów biznesowych
4
Zarządzanie ryzykiem w projekcie Ryzyko – zobiektywizowana niepewność wystąpienia niepożądanego zdarzenia Ryzyko – potencjalne niepożądane zdarzenie, które może spowodować, że cele realizowanego projektu nie zostaną osiągnięte
5
Ocena ryzyka Ocena apetytu na ryzyko Identyfikacja odpowiednich działań Uzyskanie zapewnienia oczekiwanej efektywności Przegląd Identyfikacja ryzyka Proces zarządzania ryzykiem
6
Charakterystyka ryzyka 1.Opisanie ryzyka, które może zagrozić realizacji projektu 2.Podział ryzyka na zależne od projektodawcy i zewnętrzne 3.Zaplanowanie i ujęcie w projekcie działań mogących choć w pewnym stopniu wyeliminować ryzyko
7
Zarządzanie ryzykiem w projekcie Źródła ryzyka Wewnętrzne – spowodowane właściwościami procesu Narzucone – uwarunkowania realizacyjne projektu Wprowadzone – będące wynikiem niedostatecznej wiedzy czy zaniedbań w działaniu
8
Ryzyko związane z realizacją projektu Infrastrukturalne – związane z posiadanymi zasobami mającymi zagwarantować efektywne wykonywanie określonych obowiązków Finansowe – brak funduszy określonych jako konieczne w zakładanym planie budżetowym Operacyjne – dotyczące nieosiągalnych i nierealnych celów Informacyjne – związane z przekazywaniem niepełnej, przestarzałej informacji lub jej brak przy podejmowaniu określonych decyzji
9
Ryzyko związane z realizacją projektu cd. Prawne – związane z możliwością nałożenia kar Technologiczne – niewystarczające zaplecze informatyczne, źle funkcjonujący system Wiązane z nowo-wprowadzanymi projektami – nieprawidłowe planowanie i wdrożenie Związane z zasobami ludzkimi – brak odpowiednio wykwalifikowanego personelu, pozwalającego na wykonywanie zaplanowanych obowiązków
10
Analiza ryzyka ZagrożenieSkutkiKoszt ryzyka 3- duże 2 – średnie 1 - małe Prawdopodobie ństwo wystąpienia 3- duże 2 – średnie 1 - małe Koszt x prawdopodo bieństwo wystąpienia 9-6≥duże ryzyko 5-3≥ średnie 2≤małe Działania profilaktycz no- likwidacyjn e
11
Ryzyko związane z realizacją projektu Dobór i zarządzanie kadrą Złe planowanie działań Niejasny podział ról pomiędzy partnerów Zły dobór podwykonawców Nieodpowiedni dobór zasobów Brak systemu kontroli wewnętrznej IP
12
Zarządzanie ryzykiem w projekcie Życie jest ryzykiem Dlatego należy je wziąć pod uwagę w harmonogramie pracy Identyfikowanie ryzykownych obszarów Identyfikowanie znaków ostrzegawczych Ustalenie opcji i alternatyw Planowanie!!!
13
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.