Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRoman Smoliński Został zmieniony 8 lat temu
1
Propozycje zmian ograniczeń prędkości ruchu pojazdów
2
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Dlaczego prędkości > 50 km/h są złym rozwiązaniem w miastach?
3
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Średnie prawdopodobieństwo śmierci osoby potrąconej przez pojazd w zależności od prędkości uderzenia wynosi 10% dla 30 km/h oraz 90% dla 50 km/h:
4
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Graniczna rzeczywista prędkość ruchu ze względu na bezpieczeństwo pieszych to 65km/h. Taka jest średnia prędkość ruchu w dużych miastach na ulicach z ograniczeniem do 50 km/h. Wszystkie wyższe prędkości drastycznie podnoszą ryzyko śmierci.
5
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Obniżenie poziomu hałasu przez obniżenie prędkości ruchu: Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 80 do 505,9 dB ~ 4 razy4,3 dB ~ 3 razy z 70 do 504,2 dB ~ 3 razy3,1 dB ~ 2 razy z 50 do 306,4 dB ~ 4 razy4,8 dB ~ 3 razy
6
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Data Al. Krasińskiego [µg/m3] ul. Dietla [µg/m3] różnicaróżnica % 01.0260481220% 02.0244271739% 03.0253401325% 04.0251411020% 05.0260481220% 06.0270561420% 07.0269591014% 08.0282721012% 09.0251361529% 10.025647916% 11.0249341531% 12.0277611621% 13.0263501321% 14.0263521117% 15.025346713% 16.0246331328% 17.0240291128% 18.0258451322% 19.024537818% 20.0262441829% 21.0251341733% 22.0240211948% 23.0262481423% 24.0264481625% 25.02696546% 26.026659711% 27.0259471220% 28.0260382237% 29.0242301229% średnia58451322% minimum40211948% maksimum82721012% Różnice wskazań stacji komunikacyjnych - NO2
7
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Data Al. Krasińskiego [µg/m3] ul. Dietla [µg/m3] różnicaróżnica % 01.024638817% 02.023228413% 03.02464512% 04.024436818% 05.0276472938% 06.02122824033% 07.0271611014% 08.027784-7-9% 09.023237-5-16% 10.022833-5-18% 11.023124723% 12.0271452637% 13.0262392337% 14.0290 15.0252 16.025042816% 17.02494548% 18.0284 00% 19.025445917% 20.0267521522% 21.022719830% 22.023026413% 23.0257431425% 24.0254421222% 25.0280641620% 26.02807823% 27.02104106-2-2% 28.0277562127% 29.025146510% średnia60501017% minimum2719830% maksimum1221061613% Różnice wskazań stacji komunikacyjnych - PM10
8
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Jakie korzyści dają prędkości > 50 km/h? Czas przejazdu? Przepustowość? Odcinek 3.2 kmOgr. prędkości [km/h] Prędkość jazdy [km/h] czas jazdy [min] wydłużenie [min] Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70 2,74 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70503,841,10 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70google maps bez korków 41,26 Bobrzyńskiego / Grota- Roweckiego 70google maps typowo 74,26 Bunscha / Skotnicka50 3,84 Bunscha / Skotnicka50google maps bez korków 40,16 Bunscha / Skotnicka50google maps typowo 62,16 Mogą mieć sens tam, gdzie da się jechać z taką prędkością więcej niż kilkaset metrów i jest to bezpieczne czyli na bezkolizyjnych obwodnicach aby właśnie po nich odbywał się ruch międzydzielnicowy.
9
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Podniesione prędkości dopuszczalne wyłącznie na bezkolizyjnych obwodnicach i drogach wylotowych (pojedyncze wyjątki wewnątrz obwodnic) Na głównych ulicach miejskich z przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami, nawet na ważnych wielopasowych arteriach – standardowe 50 km/h Poza głównymi ulicami – rosnąca liczba stref tempo30 Jak wyglądają prędkości dopuszczalne w innych miastach?
10
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Amsterdam
11
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Barcelona
12
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Berlin
13
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Londyn [mph]
14
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Edynburg [mph]
15
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Poparcie społeczne dla stref tempo 30 Edynburg: 69% Na podstawie konsultacji społecznych Artykuł w Transport Publiczny Projekt 20mph for Edinburgh Kraków: 59% Stan na dzień 2016-03-30 na podstawie sondy związanej z artykułem w Gazecie Wyborczej artykułem w Gazecie Wyborczej
16
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Paryż
17
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Sztokholm
18
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Oslo
19
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Graz
20
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Wiedeń
21
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Kraków
22
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie Nowe strefy tempo30: Cała I obwodnica Ulice prowadzące promieniście z II obwodnicy do I Krowodrza / Bronowice - obszar ograniczony od płn. torami kolejowymi, od zach. Armii Krajowej, od płd. Armii Krajowej, Nawojki, Czarnowiejską, od wsch. Prądnicką i ATW, z wyłączeniem Bronowickiej, Piastowskiej, Wrocławskiej, Kazimierza Wielkiego i granic obszaru Kazimierz: Krakowska, Starowiślna, Podgórska, Na Zjeździe, Limanowskiego, Kalwaryjska
23
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie Obniżenie prędkości z 70 do 50 km/h: II obwodnica: ATW, Powstania Warszawskiego, Lubomirskiego, Wita Stwosza, Klimeckiego Stary przebieg DK7: 29 Listopada od Opolskiej na południe, Konopnickiej, Zakopiańska od Kąpielowej na północ Al. Jana Pawła II W dalszej perspektywie – tam, gdzie występuje duży poprzeczny ruch pieszych oprócz odcinków bezkolizyjnych Brak w całym mieście nowych ulic z prędkością wyższą niż 50 km/h oprócz odcinków bezkolizyjnych
24
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje zmian w Krakowie
25
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Proponowane środki uspokajania ruchu Odejście od stosowania progów zwalniających uciążliwych dla wszystkich a zamiast nich: Szerokość pasów ruchu dostosowana do ograniczenia prędkości Esowanie pasów ruchu np. przez naprzemienne wyznaczenie miejsc do parkowania Wyniesione przejścia dla pieszych / skrzyżowania z najazdem nieodczuwalnym przy 30 km/h Wyłączanie sygnalizacji świetlnych Skrzyżowania równorzędne / mikro ronda
26
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Odpowiednik ATW – Frankfurter Allee - Główna trasa średnicowa Berlina
27
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Prędkość maksymalna: 50 km/h Przekrój: 2x3 pasy o szerokości 2.75m
28
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Proponowane zmiany przekroju ulic Zmiana klasy na Z z uspokojonym ruchem ATW (każda jezdnia): zamiast 2 pasy ogólne po 3,5m + 3m buspas 2 pasy ogólne po 2,75m a odzyskane 1.5m na poszerzenie buspasa / chodnika / oddzielenie chodnika od jezdni zielenią (zależnie od miejscowych potrzeb). Zakopiańska (obie jezdnie): Zamiast 4 pasy po 3,5m 4 pasy po 2,75m + 2m na poszerzenie przystanków / oddalenie ich od jezdni + 1m na pas rozdzielający zamiast betonowej bariery.
29
Zmiany ograniczeń prędkości ruchu Opracowanie: Radosław Wroński Propozycje przekazu dla mieszkańców Strefy tempo30: Nie są niczym nowym w Krakowie - dopełniamy kilka obszarów i wprowadzamy nowy - Krowodrza Zyskamy niższe zanieczyszczenie i hałas, wyższe bezpieczeństwo i płynność ruchu Nie będzie więcej progów zwalniających a tylko rozwiązania przyjazne dla przestrzegających ograniczeń Likwidacja niektórych 70km/h: Chcemy zredukować liczbę śmiertelnych potrąceń Ograniczymy hałas bez kolejnych ekranów Ograniczymy emisję spalin Wyższe prędkości pomiędzy światłami i na zatłoczonych ulicach nic nie dają czasowo a pogarszają przepustowość Jedno i drugie stosują miasta o wysokim komforcie życia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.