Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wizerunek w marketingu politycznym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wizerunek w marketingu politycznym"— Zapis prezentacji:

1 Wizerunek w marketingu politycznym

2 Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów:
Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców - od strony wyborcy Poznawczego Emocjonalnego Behawioralnego – performatywnego

3 Project image- od strony polityka
Wizerunek rozpowszechniany przez polityka Wygląd Temperament (osobowość) Kompetencje komunikacyjne Sposób prowadzenia działalności politycznej – koncyliacyjny, konfliktowy Inne

4 Konstruowanie wizerunku powinno opierać się na dwóch filarach:
Rzeczywistych cechach kandydata Cechach stanowiących odzwierciedlenie wizerunku pożądanego przez społeczeństwo Charyzmatycy – szczególne okoliczności

5 Cechy idealnego przywódcy:
Silna osobowość, dominujący charakter Asertywność Generowanie sympatii i empatii Kompetencje, kwalifikacje do rządzenia Wrażenie godnego zaufania Rozległe zainteresowania Dojrzałość polityczna

6 Dojrzałość polityczna:
Dojrzałość emocjonalna Myślenie polityczne – umiejętność decentracji

7 Najwyższy poziom myślenia politycznego – systemowy:
Dostrzeganie szerokich (różnych) uwarunkowań sytuacji politycznej Przewidywanie skutków zdarzeń Spojrzenie z perspektywy innych podmiotów

8 Tworzenie wizerunku politycznego polega na:
Stworzeniu szczególnego rodzaju wyobrażenia, które poprzez wywoływanie określonych skojarzeń przydaje obiektowi dodatkowych wartości i w ten sposób przyczynia się do jego emocjonalnego odbioru; Rdzeń – sterowanie relacjami w prasie radiu i telewizji. Konstrukcja rzeczywistości – symulakry (J. Baudillard).

9 Psychologiczne teorie postrzegania ludzi
Teorie atrybucji – np. Klasyczna teoria atrybucji Heidera Czynniki wewnętrzne (zachowania poz.) Czynniki zewnętrzne (zachowania negat.)

10 Model soczewki w poznaniu społecznym:
Soczewka – wskazówki lub zniekształcenia - np. wcześniejsze dokonania polityka - zachowania niewerbalne - kompetencje, zdolności Należy dostarczyć wyborcy takich wskazówek (soczewek), aby wyciągnął odpowiednie wnioski.

11 Model kontinuum formułowania wrażeń o innych:
Analiza atrybut po atrybucie lub szufladka (kategoria) Przewidywanie zachowań Analiza gdy: - uwaga - motywacja - zróżnicowanie cech obiektu

12 Błędy w postrzeganiu ludzi
Pierwsze wrażenie Czarne-białe Zachowanie takie samo w różnych sytuacjach Faworyzowanie ludzi ze swojego środowiska Selekcja informacji zgodnie z nastawieniem

13 Poszukiwanie charakterystyk idealnego kandydata
Zestawienie cech idealnego i naszego kandydata Dyferencjał semantyczny Uczciwy Nieuczciwy Wiarygodny Niewiarygodny

14 Bycie godnym zaufania, uczciwość, szczerość i potępienie korupcji;
Badanie kandydata pod kątem psychologicznego zintegrowania i uczciwości: Bycie godnym zaufania, uczciwość, szczerość i potępienie korupcji; Solidność i niezawodność (siła); Kompetencje; Zdolności przywódcze; Aparycja;

15 Analiza treści wystąpień publicznych
Motyw afiliacji Motyw władzy Motyw osiągnięć

16 Próby stworzenia prototypu idealnego przywódcy
Analiza cech charyzmatycznego przywódcy (M. Leary): - kompetencje - sympatia - moralność - siła - zdolność onieśmielania innych

17 Kandydat na prezydenta 2000
Uczciwy Wiarygodny Dobra prezencja Wykształcenie Kompetencje Profesjonalizm Inteligencja Troska o kraj i innych ludzi Siła i zdecydowanie Otwartość na ludzi i świat

18 Komunikacja niewerbalna
Funkcje –emocje, relacje, osobowość, uzupełnianie Pierwsze wrażenie – 7 sekund, 90 sekund, szczerość Wygląd Ubiór Mimika twarzy Kinetyka, gestykulacja Dotyk Kontakt wzrokowy Kanał wokalny (artykulacja, intonacja, tempo)

19 Zachowania niewerbalne, które mogą pomóc
Pochylanie się lekko do przodu, z rękoma w pozycji otwartej – nieskrzyżowanymi na piersi, z lekko rozsuniętymi nieskrzyżowanymi nogami Patrzenie na osobę, z którą rozmawiasz przez ok. 60 proc. czasu konwersacji Stosowanie techniki tzw. uwodzicielskiego trójkąta Siadanie obok drugiej osoby pod kątem 90 stopni Stosowanie metody aktywnego słuchania, potakiwanie skinieniem głowy Jak najczęstsze uśmiechanie się w sposób szczery i naturalny

20 Tworzenie struktury wizerunku polityka
Zidentyfikowanie zespołu najważniejszych cech Przełożenie cech na zachowania Odpowiednia promocja kandydata Monitorowanie (kontrola) odbioru wizerunku kandydata

21 Biografia kandydata (jak nie należy pisać biografii)
Adam Koleński, ur. 12 maja 1958 r. w Ozinówku Wielkim. Absolwent Szkoły Podstawowej nr 14 w Olszanówce i Liceum im. Tadeusza Kościuszki. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa Uniw. X. W latach pracował w kancelarii prawniczej. Od 1994 r. do chwili obecnej – członek Rady Miasta X. Zasiada w Komisji Transportu i Komisji Specjalnej ds. Zwalczania przestępczości. Utrzymuje stały kontakt z wyborcami i aktywnie działa na ich rzecz. Założyciel Fundacji Wielkie Wakacje. Wieloletni działacz lokalnego Oddziału PRiPPK; członek Wojewódzkiego Zespołu PRiPPK. Redaktor miesięcznika „Myśl”. Interesuje się sportem, ma żonę, syna i córkę.

22 Zasady Pierwsze pytanie – zadanie – fotografia Zaufanie!
Udowodnij, ze jesteś! (rozpoznawalność) Udowodnij, że jesteś wart głosu głosu! (korekta wizerunku) Wybór tych elementów kampanii, które są wyborczo skuteczne Biografia – lista wiarygodnych dowodów, ze warto na ciebie głosować.

23 Typy wizerunków politycznych
Na podstawie: M. Jeziński, 2005

24 Typ wizerunku Podstawowe cechy Główne strategie działania Przykłady Polityczne Osobowościowe Ekspert Rzeczowość Szeroka wiedza Kompetencja Odpowiedzialność Skuteczność Skrupulatność Dokładność Umiar Wiarygodność Rzetelność Koncyliacyjno-konfliktowe L. Balcerowicz M. Belka W. Kaczmarek Ojciec Paternalizm Protekcjonalizm Mądrość polityczna Opiekuńczość Odwaga Opanowanie Mądrość Kwaśniewski J. Kalinowski Z. Wrzodak Amant Atrakcyjna powierzchowność Dynamizm -II- Narcyzm Romantyzm sentymentalizm Koncyliacyjne M. Krzaklewski A. Olechowski Heros Charyzma zdecydowanie Autorytarne metody pod. dec. Profetyczna wizja ładu politycznego Poczucie misji Charyzma Zdecydowanie Pasja w działaniu Konfliktowe L. Wałęsa A. Lepper R. Giertych Zwykły człowiek Skrócenie dystansu Wspólne korzenie Swojskość W. Frasyniuk P. Ikonowicz

25 Typ wizerunku Podstawowe cechy Główne strategie działania Przykłady Polityczne Osobowościowe Szarak Bierność Uległość Przeciętność Apatia Koncyliacyjne M. Kuchciński P. Gosiewski Ekscentryk Pasja Nietypowość Niecodzienność Zachowań -II- Niestandardowość w codz. życiu Konfliktowe G. Kołodko J. Korwin-Mikke J. Rokita Idol Zdecydowanie Charyzma Skuteczność Umiejętność pod. decyzji Niedostępność Konsekwencja Konfliktowo-koncyliacyjne A. Lepper L. Kaczyński A. Małachowski Błazen Nieodpowiedzialność polityczna Niezamierzona śmieszność - II - J. Urban R. Beger A. Błochowiak Luzak Ironiczny stosunek do rzecz. Politycznej Poczucie humoru Koncyliacyjno-konfliktowe D. Tusk Z. Gilowska R. Kalisz


Pobierz ppt "Wizerunek w marketingu politycznym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google