Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRobert Krajewski Został zmieniony 8 lat temu
1
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ
2
Koło konfliktu
3
Problem danych Przyczyny Brak lub błędne dane Różnice poglądów na to, co instotne Różnice w interpretacji danych Różnice co do procedur oceniania danych Sposoby radzenia sobie Uzgodnienie, które są istotne Uzgodnienie sposobu zbierania danych Ustalenie wspólnych kryteriów oceny danych Odwołanie się do pomocy eksperta w sytuacjach bez wyjścia
4
Problem interesów Przyczyny Może dotyczyć percypowanych lub rzeczywistych konkurencyjnych interesów: rzeczowych Proceduralnych Psychologicznych Sposoby radzenia sobie: Koncentracja na interesach, a nie stanowiskach Odnoszenie się do obiektywnych kryteriów Poszukiwanie rozwiązań zaspokajających potrzeby wszystkich stron Poszukiwanie sposobów poszerzających opcje i zasoby
5
Problemy strukturalne Przyczyny Destrukcyjne wzory zachowań lub interakcji Nierówna siła, władza i kontrola zasobów Warunki środowiskowe powstrzymujące współprace Ograniczenia czasowe Sposoby radzenia sobie Zmiana destruktywnych wzorów zachowań i interakcji Zmiana negocjacji pozycyjnych na problemowe Zmiana przymusy na przekonanie Zmiana warunków środowiskowych na sprzyjające współpracy
6
Problemy wartości Przyczyny Różnice kryteriów oceny pomysłów lub zachowań Różnice dotyczące sposobu życia, ideologii i religii Sposoby radzenia sobie Unikanie określenia problemu w kategorii wartości Uznanie różnic
7
Problemy relacji Przyczyny Silne emocje Stereotypowe spostrzeganie Uboga komunikacja lub jej brak Powtarzanie negatywnych zachowań Sposoby radzenia sobie Akceptowanie uczuć i kontrolowanie wyrażania emocji Wzmacnianie pozytywnych postaw Usprawnianie komunikacji Blokowanie negatywnych, powtarzających się zachowań
8
Metody rozwiązywania sytuacji problemowych Sytuacja Ustalenie celu Określenie ról Ustalenie zasad Ludzie Wysłuchanie się wzajemne Zajęcie się emocjami Dowartościowanie
9
Problemy Sformułowanie problemów Sprawdzenie zrozumienia problemów Interesy Dotarcie do interesów Określenie wspólnych i sprzecznych interesów Wzajemne zrozumienie interesów Rozwiązania Szukanie rozwiązań Określenie kryteriów oceny rozwiązań Wybór rozwiązań Zmiana Zaplanowanie wprowadzenia ustalonych rozwiązań
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.